Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Telefoon (smartphone) retourneren, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.568 views

• johncheese002
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

Topicstarter
Hoi medetweakers, afgevalligen en ander gespuis,

-Ik heb even een quick-question voor de experts onder ons: wordt een telefoon (smartphone) gezien als 'software' bij het retourneren naar een winkel (via internet besteld, dus retourrecht)?

Ik meen zoiets ergens een keer gelezen te hebben (weet niet meer waar, kan het ook niet meer vinden) en zit toevallig met iemand die zijn tellie terug wilt brengen, i.v.m. spijt na aankoop (model te laag, bladieblah- je kent het wel, niet nadenken gewoon lekker kopen die gebakken peren), alleen de doos is al voorzichtig opengemaakt; er zijn geen echte sporen te zien (kreuken in karton ofzo), maar het zegel -in de vorm van een sticker 360 graden rondom- is met een mooie rechte lijn doorgesneden (scherp mesje), dit was nodig om de doos te openen. Verder is er niks met de telefoon gedaan, zelfs nog niet eens aangezet of opgeladen.

Gaat dit een probleem opleveren (winkelregel is dat bijv. software niet kan worden gerouterneerd), of kan dit gewoon? (Zie zelf het probleem niet, maar sommige winkels kunnen nogal zeikerig zijn- soms terecht, vaak ook onterecht.)

Wie verlost ons met een louterende kijk op zaken? Bij voorbaat dank. d:)b

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij mag dit.
Je kan normaal in een winkel kijken of een product naar je wensen is.
En via internet niet. Daar geld dan de WKOA.
Binnen een redelijkheid kan je dan zonder opgave het product retourneren.
Het is wat anders als er al beschadigen etc zijn.
Maar alleen een geopende doos zou geen probleem moeten zijn

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:10
Ik heb vorig jaar een xperia zonder reden te vermelden teruggestuurd na een paar dagen, Android beviel me toen niet. gewoon de telefoon retour gestuurd. Was geen enkel probleem mits niet beschadigd en compleet met boekjes etc.

[Voor 6% gewijzigd door Vaniska op 09-12-2015 16:45]

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-10 13:20

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Of het problemen op gaat leveren is een andere vraag dan of het mag ;)

Het activeren van een windows-licentie op een laptop wordt als redelijk gezien omdat je anders helemaal niet kan bekijken wat het apparaat doet en dus of het aan de verwachting voldoet. Hetzelfde geldt voor de telefoons die ik tot dusverre heb: zonder het invullen van allerlei gegevens en activatie kan je niets.
Het gaat dus niet verder dan wat redelijk is om te kunnen bepalen of het aan je wensen voldoet. (En ook in winkels is er vaak een model dat je kan proberen).

Recht op KoA zonder kosten lijk je daarmee te hebben.

Maar recht op KoA heb je sinds vorig jaar sowieso: enkel de daadwerkelijke kosten van verder gaan dan nodig om te beoordelen kunnen worden verhaald, terwijl terugsturen nooit mag worden geweigerd. En die marge is ruim in het voordeel van de consument. Vaak is het al moeilijk te bepalen wat de grens is, en de geest van de wet stelt dat die ter bescherming van de consument is. De winkelier kan echter nog steeds maar wat roepen en doen. Wil je je recht halen mort je soms behoorlijk duwen en op je strepen staan.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-10 13:40
Als inderdaad alleen het doosje even netjes geopend is, lijkt mij dat je het toestel gewoon onder de WKOA kunt retourneren. Vooral als het toestel zelfs nooit is opgestart.

Mocht de winkel daarna problemen krijgen het toestel opnieuw te verkopen omdat de doos is open geweest, dan lijkt mij dat onder het bedrijfsrisico van de winkel te vallen.

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-10 11:47

EMP

Krulloos!

Ik heb ook wel eens een telefoon geretounneerd onder WKOA. Had hem 2 dagen in huis. Interface was mij te traag en kwaliteit van de fotos viel mij tegen, dus retour.

Retour moet geen probleem zijn, maar de telefoon moet dan wel in nieuwstaat zijn, dus geen krasjes of andere dingen waaraan je kan zien dat hij gebruikt is. In de winkel stop je een nieuwe mobiel ook niet even in je zak bij een bos sleutels om te kijken of hij bevalt ;)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• Appie76
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-10 17:16
*bump*

En als je er nou na een week gebruik achter komt dat de batterijduur te kort is, fors korter dan wat de specs aangeven, en je hebt de beschermfolie etc van het apparaat verwijderd maar het ding is verder onbeschadigd? Kun je dan een factory reset doen en moeten ze de koop dan ontbinden (uitgaande van een online aankoop)?

Ik heb geen signature

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Appie76 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:31:
*bump*

En als je er nou na een week gebruik achter komt dat de batterijduur te kort is, fors korter dan wat de specs aangeven, en je hebt de beschermfolie etc van het apparaat verwijderd maar het ding is verder onbeschadigd? Kun je dan een factory reset doen en moeten ze de koop dan ontbinden (uitgaande van een online aankoop)?
Wát denk je zelf?

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Een kick van 2 jaar met een ongerelateerde vraag is niet de bedoeling. Dit topic gaat dan ook op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True