Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn256
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-08 20:13
Beste tweakers,

Mijn vader een nieuwe desktop. deze moet zo compact en stil mogelijk zijn. Deze pc gaat alleen voor mail, office, internetten, etc. gebruikt worden. Zelf was ik op de volgende build uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 182,01€ 182,01
1Asus H81I-PLUS€ 79,50€ 79,50
1Raijintek Metis Zilver€ 49,90€ 49,90
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 69,98€ 69,98
1Cooler Master Hyper T4€ 26,10€ 26,10
1Noctua NF-F12 PWM, 120mm€ 15,95€ 15,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 34,95€ 34,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 52,95€ 52,95
1Sandisk Ultra II SSD 240GB€ 81,23€ 81,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,57

Ik had bedacht om van de cpu cooler de fan af te halen. omdat de cpu cooler vlak tussen de intake aan de achterkant zit die ik wauw vervangen door een noctua NF-F12 en de PSU exhaust. en de CPU word niet heel zwaar belast en dus ook niet heel warm.

Ik zou graag horen of dit een goed idee is of niet. alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Als de computer alleen voor lichte toepassingen gebruikt gaat worden kan je een stuk goedkoper uit zijn met een Intel NUC

pricewatch: Intel NUC DN2820FYKH

Scheelt je meer dan 400 euro ;)

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Beetje onduidelijk gesteld, maar je vraagt of je je CPU passief gekoeld kunt gebruiken als ik het goed begrijp?

Lijkt me niet echt handig, de air flow in die kast is vreemd. De PSU trekt lucht naar buiten en de exhaust fan ook.

Op internet zie je bijvoorbeeld dat je van de exhaust een intake kunt maken zodat je een betere flow krijgt:
Afbeeldingslocatie: https://y98vqq-bn1306.files.1drv.com/y2pVcFhrij2QG4-HQqmwYTv7g0lkdg_3wLK6rYo4S_KAZ-YHv15FFlIEeA9EgNIHWBi-EfFZYTGFccxbTGcoyfajc6cGSAdEE-CQbGXjfrBX5I/24%20%28Small%29.JPG?psid=1

maar dan wel met een CPU koeler fan er op!

Beetje een flinke overkill PC voor te internetten... voor 200 Euro kun je iets samenstellen voor dat doel. Kijk eens in de oude BBG's

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn256
Hoi, ik heb een nuc overwogen maar het maar een celeron lijkt me persoonlijk toch wat langzaam. De machine is voor zakelijk gebruik dus prijs is niet echt een probleem. Het is veel belankrijker dat het een betrouwbaare pc is die die nagenoeg direct reageert. En het prijsverschil is niet meer zo groot als je een nuc met een i3 of een i5 neemt. Ook is een normale desktop makkelijker uit te breiden mocht dit nodig blijken

[ Voor 10% gewijzigd door martijn256 op 09-12-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn256
Dit bedoelde ik maar dan met de CPU passief gekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:40
martijn256 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:49:
Hoi, ik heb een nuc overwogen maar het maar een celeron lijkt me persoonlijk toch wat langzaam. De machine is voor zakelijk gebruik dus prijs is niet echt een probleem. Het is veel belankrijker dat het een betrouwbaare pc is die die nagenoeg direct reageert. En het prijsverschil is niet meer zo groot als je een nuc met een i3 of een i5 neemt. Ook is een normale desktop makkelijker uit te breiden mocht dit nodig blijken
NUC is snel zat voor Office, daar zijn die dingen juist voor gemaakt. Je zegt in je titel "stille" pc, dan is een NUC de beste keuze. Gooi er 8GB RAM in, snelle SSD et voila, een machine die snel reageert. Als je een Core i3 neemt kunnen ze zelfs met gemak 4K afspelen.

Wat voor uitbreidingen zou je later nog overwegen voor een officebak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn256
Red devil schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:58:
Wat voor uitbreidingen zou je later nog overwegen voor een officebak?
Hij is ook nog bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf. Hiervoor wil hij ook nog tijdschrijfsoftwear, een BCM systeem, en dergelijke. En misschien dat hiervoor uiteindelijk een i3 met Intel hd graphics niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig... Schopje naar DAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn256
Ik was niet opzoek naar aankoop advies, ik heb enkel gevraagd of het een goed idee was om de CPU passief te koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zie het, excuus. Bij deze meteen een schopje naar Cooling.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 20:11
als het zakkelijk is. en tijd is geld. is het dan niet een goed idee om eens met bv DELL te gaan praten?
een nuc kan net zo makkelijk/moeilijk kapot als een desktop pc.

en ja je betaalt bij flink Extra.bij dell. maar je kan je bellen en de volgende dag staat er een monteur voor de deur de boel te fixen. en dat is in mijn ogen toch wel prettig als bedrijf.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Omdat je FP zo onduidelijk is gesteld is niet meteen duidelijk dat je alleen wil vragen of je een koeler op de CPU wilt weglaten. De post heeft veel weg van een aankoopadvies post.

Waarom zou je dit allemaal op je hals halen als de PC nu ook ineens zakelijk gebruikt gaat worden? Loki504 geeft het al aan, voor een bedrijf is tijd geld, en stilstand kost nou eenmaal geld. Een simpel PC bakkie van de DELL zou prima voldoen aan de eisen van je vader.

On-topic op je vraag: de gekozen voeding heeft S2FC, een feature welke bekend staat om Smart and Silent Fan Control. Dit betekend dat de fan langzaam draait bij lage belasting van de voeding en hoog als er meer gevraagd wordt. Het voordeel van deze feature is dat de fan geen fixed schedule heeft, maar aangepast wordt naar de omgevingstemperatuur (lees de temperatuur in je kast omdat de PSU de lucht uit de kast als koel lucht gebruikt, zie bijvoorbeeld deze link). Je gekozen setup zal niet veel verbruiken, maar moet wel worden gekoeld. Let op dat als er voldoende ruimte om de CPU koeler zit de lucht niet voldoende geforceerd door de koelribben zal worden geleid. In het plaatje dat ik eerder postte kun je zien dat er voldoende ruimte is voor fans op de koeler, dus ik zou ze er op doen. Maar aangezien je deze setup zo graag wil realiseren, kun je dat na aanschaf gewoon testen en ons laten weten. :)

off-topic @ loki504
Vorige maand het moederbord van mijn DELL werklaptop gefrituurd door, naar het blijkt, een defecte docking station, paar dagen later (kon wel werken, maar niet meer opladen) een vervangend MoBo geïnstalleerd gekregen...

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1