Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GerEielts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Bestaat er zoiets als een karakterset voor de Alpha ? In een MySql database heb ik Duitse teksten
zoals met Umlaut en Ringelessen. Die worden op de Alpha met een vraagteken in een ruit weergegeven.
Hoe krijg ik dit verbeterd ?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou geen probleem moeten zijn, het klinkt een beetje alsof je een font gebruikt zonder die tekens. Misschien zinvol om aan te geven welke app en welk font je gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 09-12-2015 15:07 ]

• GerEielts
Vanuit een pdf kopier ik wat duitse tekst en plak dat dan in PHPMyAdmin, waarbij de collatie van het veld
utf8_unicode_ci is. De (eventuele) karakterset van de Alpha zou ik aan moeten kunnen passen voor een juiste weergave !

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
OK, dus je gebruikt een browser neem ik aan? Welke browser? Welke encoding is ingesteld in de browser voor die pagina? Welk lettertype gebruikt de browser?

Verder: welke PDF-lezer, kan je wel elders correct pasten?

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 09-12-2015 15:14 ]

• GerEielts
Ik gebruik de standaard browser van de Alpha.
Onder Instellingen->Internet->Geavanceerd kan ik geen encoding vinden.
Onder Instellingen->Display->Lettertype->Letterstijl is standaard en Tekstgrootte is klein.

PDF-lezer: doe ik op PC/laptop en niet op de Alpha.

Projectje zit als volgt in elkaar:
Site op eigen server aangemaakt. Heeft db-verbinding met MySql.
App draait op Alpha en benadert de site. Alle gegevens worden keurig weergegeven op de
Alpha, behalve dan die Umlauts enz...

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik neem aan dat de site verder prima elders werkt? Ik ken die browser verder niet, misschien kan je uitzoeken of je instellingen kan veranderen, of et eens in een altarnatieve browser proberen,

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 09-12-2015 15:53 ]

Pagina: 1