Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP-Link WDR4300 verbinding beperkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb onlangs een mooie Tp link router aangeschaft, namelijk de WDR4300.
Omdat ik in een studentenhuis woon, moet ik deze aansluiten op het modem dat al aanwezig is (Fritzbox7360). Instellen etc lukt allemaal prima, totdat ik verbinding wil maken met het internet. Op mijn laptop staat er dan 'verbinding beperkt', met een geel driehoekje met een uitroepteken er in.

Heeft iemand een oplossing voor mij ? Ik heb hier zelf niet erg veel verstand van.

Alvast bedankt !

Verwijderd

Hoe heb je de WDR4300 aangesloten op de fritzbox?
Welke IP adressen worden gebruikt?
Gebruik je de WDR4300 als AP/switch of als router?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:14
Je kan niet een router achter een router gaan aansluiten als beide DHCP hebben aanstaan.

Zet op je TP-Link de DHCP server uit en stel deze in als Access Point
Vervolgens geeft je de TP-Link een ip-adres waar bijna gelijk is aan de Fritzbox7360

Stel
De Fritzbox7360 kun je bereiken op 192.168.1.1

Stel jouw TP-Link in als 192.168.1.2, dit is dan het nieuwe adres waarom je kunt inloggen op de TP-Link.
2 apparaten op hetzelfde adres gaat namelijk niet werken

Klik op Start --> Uitvoeren --> Type in: CMD en druk op ENTER.
Dan:ping 192.168.1.2 om te testen of dit adres nog niet gebruik wordt.
Als je een Antwoord (Reply) terug krijgt is het adres als gebruikt en verhoog je dit naar 192.168.1.3 etc.

Dan zou het moeten lukken

[ Voor 64% gewijzigd door MikeOO op 09-12-2015 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
De WDR en de Fritzbox zijn aangesloten dmv een kabel van Lan1 fritzbox naar de wan opening van de WDR, volgens de handleiding op de installatie cd.

Hoe stel ik de tp-link in als access point en waar kan ik het ip adres veranderen ?

De fritzbox kan ik bereiken op 192.168.178.1

De DHCP van de WDR is inmiddels uitgeschakeld. Wanneer ik het ip-adres wil veranderen krijg ik foutmeldingen over een subnet mask en soms over de default gateway.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 15:45 ]

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Scan je netwerk ( zonder de WRT ) met deze tool
https://www.softperfect.com/products/networkscanner/
Dan heb je inzicht in welke ipadressen in gebruik zijn ( sneller dan één voor één aflopen )

Subnetmask zal je op 255.255.255.0 mogen zetten en daar in de buurt de default gateway op 192.168.178.1 ( dit is namelijk je 'poort' naar buiten ( gateway )