Ping time van WAN naar modem

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Beste mede tweakers,

Ik heb een 'goedkoop' Telfort VDSL abbo (internet plus).
Mijn pingtijd vanaf mijn computer naar een server in Amsterdam:
Ping 15ms, Down 47.80 Mbit/s, Up 4.43 Mbit/s

Als ik mijn modem ping vanuit servers in Amsterdam (VMs ondergebracht bij Telecitygroup AMS2 en AMS3), dan krijg ik deze pingtijden:
Pings minimaal 15.9ms tot een maximum van 16.6 ms

Nu wil ik weten, wat voor pingtime behalen jullie met een externe ping naar je modem?
(inkomende ICMP requests kunnen eventueel geblokt worden door je modem instellingen)
Ik vind het interessant om te weten wat andere mensen halen thuis. En liefst wat voor abbo daarbij hoort!
Bijv:
[ping_inkomend, locatie_modem, isp, abbo]

16ms, Landgraaf, Telfort, Internet plus

Verdere input rond dit onderwerp wordt ook gewaardeerd! :)

[ Voor 7% gewijzigd door thedude182 op 09-12-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp / lees. Maar volgens mij zeg je dat je vanuit huis naar de servers 15ms haalt. En vanaf servers naar modem 15.9-16ms. 1ms verschil max? Dat kan ik geen zeer tegenvallende resultaten noemen? Lijkt me logisch dat dit het zelfde is?

Het gaat immers over dezelfde verbinding.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 20:22
Vanaf welke server stel je voor dat ik naar thuis ping? Misschien handig om hier een online trucje voor te gebruiken? Ik kan moeilijk een zelfde VM gaan huren om het te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Trucker Her schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:10:
Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp / lees. Maar volgens mij zeg je dat je vanuit huis naar de servers 15ms haalt. En vanaf servers naar modem 15.9-16ms. 1ms verschil max? Dat kan ik geen zeer tegenvallende resultaten noemen? Lijkt me logisch dat dit het zelfde is?

Het gaat immers over dezelfde verbinding.
Sorrie was een fout van mijn kant. Maar vind jij het een redelijke tijd? Ik vind het namelijk zo jammer dat de ping vrij hoog is vergeleken met de pingtime van servers. (Natuurlijk een behoorlijk prijs- en doelgroepverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Welke ping vind je hoog? Ping van je (thuis) modem naar de gehuurde VM, of vanaf de gehuurde VM naar je thuis modem? 16ms is prima imo, zeker voor een consumentenlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Dan klopt wat je zegt niet helemaal. Want inderdaad de ping tijd tussen verschillende servers is sneller omdat dit veelal over een glas-only netwerk gaat - of iig van veel hogere kwaliteit.

Echter of je nou van/naar je server pingt van/naar je modem - zal je altijd dezelfde tijd behalen, want dit gaat over dezelfde verbinding.

Daarnaast, 15ms is gewoon erg netjes, en zeker als je 't over VDSL hebt lopen. Kan je weinig van zeggen imho.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
16.6ms tegenvallend ???
Bij mijn VDSL verbinding haal ik rond de 27 / 28 ms
Tussen VPS is stuk sneller, omdat hier meer directe verbindingen tussen zitten zonder ingewikkelde firewalls.
Even 3 tal vpsen getest, elk bij andere aanbieder in ander datacenter, zit rond de 2ms tussen de vpsen.
Heb even bij normale internetverbindingen getest bij paar klanten:
Een KPN glasvezel lijn varieert tussen 6 en 12ms, afhankelijk van regio.
Ziggo zit meestal rond de 10ms en ADSL/VDSL aanbieders zitten meest tussen 15 en 35ms (hier heeft kabel veel invloed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Thanks Bart_GR, Trucker Her, brambo123!

Ik heb ook even verder gezocht en kom ook tot de conclusie dat inkomende ping en uitgaande ping inderdaad gelijk moeten zijn. Het is immers de retourtijd haha dus dezelfde weerstand aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
nooberke schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:10:
Vanaf welke server stel je voor dat ik naar thuis ping? Misschien handig om hier een online trucje voor te gebruiken? Ik kan moeilijk een zelfde VM gaan huren om het te proberen ;)
Sorrie ik kan ook even zo snel niks vinden. Maar we zijn er net uit dat de ping een retourtje is simpel gezegd. Dus de inkomende ping naar je modem zou niet veel moeten verschillen met de uitgaande ping die je krijgt als je op je computer (bedraad) een speedtest doet als deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Pings 'naar' je modem gaan niet over dezelfde verbindingen als 'van' je modem. Je modem heeft meestal niet zo veel paden naar een doeladres. Vanuit een DC of AS zijn er meestal een tal van routes naar jouw IP adres en welke gebruikt wordt is afhankelijk van de instellingen van de routers van de netwerken waar jouw ICMP request overheen gaat. Die routes en regels zijn dan ook nog eens niet hetzelfde voor alle pakketjes, niet hetzelfde voor alle adres blokken en niet hetzelfde voor inkomend en uitgaand om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op verzoek dichtgezet.. TS zat met het schaamrood op de kaken :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.