Toon posts:

Sapphire HD 7950 tripple monitor oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn desktop gaat verplaatst worden naar een mooie inbouwkast waarin alles (voeding, ethernet, geluid, etc.) aanwezig is. Deze kast is ongeveer 5 meter van mijn bureau vandaan. De enige kabels welke van mijn pc kast naar mijn bureau moeten lopen zijn mijn monitor kabels (3xhdmi) en één usb kabel voor de hub onder m'n bureau.

Ik heb deze videokaart:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Wat mijn vraag nu is, ik heb ergens gelezen dat je met displayport maar 1 kabel nodig hebt om 3 monitoren aan te sturen. Is dit zo en zo ja, werkt dit met mijn videokaart, hoe zou dat werken en wat heb ik daarvoor nodig?

Ik ben ook op zoek naar 3 nieuwe monitoren van 24" van ongeveer €200 per stuk, ik denk dat ik de onderstaande ga halen tenzij er betere ideeën zijn?
https://www.alternate.nl/...duct/1182351?event=search

Bij voorbaat hartelijk dank!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
http://tweakers.net/categ...HRZYk5SlbRShamZpZKsbW1tQA

Daisychaining van DisplayPort monitoren.

Zie: Wikipedia: DisplayPort (bij versie 1.2)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De monitor moet dit wel ondersteunen en in het geval van sommige modellen moet je dit aanzetten via de monitor settings.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36
Jouw gekozen scherm ondersteund geen DP. Daisychainen gaat dus niet lukken.

Wees er wel bewust van dat je de HDMI poort NIET kunt gebruiken als je de 2 DVI poorten gebruikt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56
Voor zover ik zie hebben de door jou gekozen monitoren niet eens displayport.
Je zou even middels de pricewatch kunnen kijken wat er binnen jouw interesse valt en dp heeft. Dan op die zoeken middels google of daisychaining kan met die monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ondersteunt mijn videokaart met DP 1.2 wel daisychaining? Ik heb dit nergens terug kunnen vinden.

Daisy chaining is het uitbreiden van je bureaublad en niet het dupliceren toch? Krijg ik bij mijn beeldscherminstellingen op de pc gewoon 3 monitoren te zien?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als hij DP 1.2 heeft dan heeft hij daisychaining zover ik weet.
Pagina: 1