Toon posts:

Advies gevraagd, gebruikt gaming systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen.

Ik kan onderstaand systeem overnemen voor € 275.00,-. Het systeem zal vooral gebruikt worden om te gamen (klein beetje video editing). Denk hierbij aan GTA V, Battlefield 4 en The Elder Scrolls Online.

Na enkele uren inlezen begrijp ik de functie en waardes van meeste onderdelen enigszins, maar het lukt me niet om het systeem op waarde te bepalen en mijn vraag is of ik bovengenoemde games (en meer) hier stabiel (40+ FPS) op kan laten draaien?

Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

Intel Core i5 760 Boxed
Samsung 850 Evo SSD 120GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Gigabyte GA-P55-UD4
Cooler Master CM 690 II Advanced
Corsair CMV4GX3M2A1333C9 4GB
Radeon HD4870 videokaart
Cooler Master Hyper 212 EVO

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of het soepel zal lopen hangt af van de gewenste resolutie, maar ik zou zeggen dat dit systeem niet geschikt is voor het spelen van genoemde games. Daarnaast is de prijs (zeker als het tweedehands betreft zonder garantie) te hoog.

Met name de videokaart is de bottleneck in dit systeem. Een tweedehands HD7970 is bijvoorbeeld een betere optie (100-120 euro). Als je het genoemde systeem kan overnemen voor ongeveer 200 euro en daar een tweedehands HD7970 bij koopt, dan is het spelen van genoemde games wel mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Luit op 09-12-2015 13:29 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Als je een steady 60 fps wilt in bf4 op grotere maps ga je ook een sterkere CPU nodig hebben. Ik heb zelf een tijdje met een i5 750 op 4 GHz gedraait ICM een HD 5870, en daar draaide bf4 al nauwelijks op. Met een HD 7950 ging dat beter, maar had ik flinke drops vanwege de CPU.

Als je zo goedkoop mogelijk degelijke prestaties wilt zou ik je aanraden iets in de trand van een i5 2500 ICM een HD 7950. Met minder dan dat doe je jezelf voor gaming imo tekort.

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Ik zie dat dit ooit een BBG systeem was ;). Dit is namelijk mijn oude systeem waar ik sinds enkele maanden geleden afstand van heb gedaan. Hij is inmiddels in het bezit van mijn vriendin die er nog elke dag GW2 op speelt.

BF4 heb ik niet al te lang op dit systeem gespeeld omdat de laadtijden destijds nog erg lang waren. Echter draaide het opzich wel soepel. Je zult niet alles op high etc kunnen zetten uiteraard maar met wat tweaken aan de settings kun je opzich nog goed uit de voeten met dit systeem.

Correctie. Hij wijkt iets af van de oorspronkelijke BBG (zie mijn inventaris -> Oude game PC) oftewel ik heb me vergist in de videokaarten. Dit is idd een iets ouder model, dus nu betwijfel ik of het idd zo soepel zal lopen. Misschien toch zoals bovenstaande posts al aangeven een goedkope tweedehands videokaart kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Damien op 09-12-2015 14:39 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Verwijderd

Topicstarter
Mannen, bedankt voor jullie adviezen. Hier kan ik wat mee. Mijn budget reikt wat verder (€ 400-550), dit leek in mijn ogen een geschikt systeem. Hoe mis ik het had, maar goed dat ik hier om advies heb gevraagd ;-).

Raden jullie aan naar een wat hoger geprijsd gebruikt systeem te kijken of waar Damien het over heeft, voor een BBG / Budget nieuw systeem te gaan?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Ligt er een beetje aan wat je als budget hebt natuurlijk :)

Voor wat meer geld zijn er leuke systeempjes te vinden in V&A, maar je zou ook kunnen denken aan zelf bouwen met een mix van nieuwe en 2e hands componenten :)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor tweedehands is dit een goed uitgangspunt: Floating Points: Tweedehands Core i5 gamesysteem

Voor een nieuw budget-gamesysteem: Floating Points: BBG; Alternatieve Budget Gamesystemen

Verwijderd

Topicstarter
Het budget systeem waar je naar verwijst (R9 380) is een systeem dat eerder genoemde spellen kan draaien (en dat hoeft niet op ultra settings)?

• Baloes
Budgetsysteem zal de genoemde games wel kunnen draaien..
Er moet nog wel 4GB RAM aan toegevoegd worden om op 8 te komen..

Het zou toch handig zijn om aan te geven wat je ong. kwijt wil zijn voor de pc. Dat maakt het wat gemakkelijker om advies te geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:10:
Budgetsysteem zal de genoemde games wel kunnen draaien..
Er moet nog wel 4GB RAM aan toegevoegd worden om op 8 te komen..

Het zou toch handig zijn om aan te geven wat je ong. kwijt wil zijn voor de pc. Dat maakt het wat gemakkelijker om advies te geven :)
Goed punt, mijn eerdere bericht heb ik bijgewerkt. Tussen € 400 - 550.

• Baloes
Dan zou ik es kijken of je een bod kunt doen op zoiets als dit :

V&A aangeboden: GAME PC met SSD (i5 4670K, 8GB) @ 3.4Ghz

Voordeel van zo'n systeem is dat je naast de los te kopen en te bouwen componenten, windows niet meer apart hoeft te kopen en installeren. Verder bestaat de pc uit prima componenten en is daardoor zeer goed te upgraden in de toekomst..

Je kunt met die GTX 660 de door jou genoemde games op medium/high spelen. Je kunt de videokaart ook te koop zetten voor een 10tje of 7 en vervolgens met de opbrengst voor zo'n 150 een betere kaart kopen :)

Dan heb je een meer dan leuk systeempie zo..

[ Voor 11% gewijzigd door Baloes op 09-12-2015 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:40:
Dan zou ik es kijken of je een bod kunt doen op zoiets als dit :

V&A aangeboden: GAME PC met SSD (i5 4670K, 8GB) @ 3.4Ghz

Voordeel van zo'n systeem is dat je naast de los te kopen en te bouwen componenten, windows niet meer apart hoeft te kopen en installeren. Verder bestaat de pc uit prima componenten en is daardoor zeer goed te upgraden in de toekomst..

Je kunt met die GTX 660 de door jou genoemde games op medium/high spelen. Je kunt de videokaart ook te koop zetten voor een 10tje of 7 en vervolgens met de opbrengst voor zo'n 150 een betere kaart kopen :)

Dan heb je een meer dan leuk systeempie zo..
Heb de verkoper een berichtje gestuurd. Thx voor de tip.
Pagina: 1