Toon posts:

[Hulp] Installatie Vodafone Thuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik het installatiepakket van Vodafone Thuis ontvangen. Ik heb een installatieafspraak staan voor over 2 weken, maar de internetservice is al sinds gisteren geactiveerd. Daarom ging ik vandaag alvast kijken of ik zelf de modem kan installeren.

Online staat er van alles over ISRA-punten en de verschillende types daarvan. Echter, het enige wat ik thuis vond is dit (in de meterkast): Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JdGHnhV.jpg

Is dit mijn ISRA-punt? Zo ja, is er een handleiding beschikbaar voor de installatie van de Vodafone-modem? Ik heb een pdfje gevonden van Vodafone maar mijn ISRA-punt lijkt er niet op wat ze in de handleiding hebben.

Ik las ook dat er 5 aders lopen naar een ISRA-punt, maar er tegenwoordig twee van worden gebruikt (blauw en rood). Waarom zie ik deze aders niet in mijn ISRA-punt?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:34

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Vergeef mijn elektro kennis, maar is dit niet gewoon je aarde...?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:40
Dat is je aarde-aansluiting inderdaad. Heeft niks hiermee te maken.

Heb je een totaalfoto van je meterkast?

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:29:
Ik las ook dat er 5 aders lopen naar een ISRA-punt, maar er tegenwoordig twee van worden gebruikt (blauw en rood). Waarom zie ik deze aders niet in mijn ISRA-punt?
Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je alles zelf gaat aansluiten. Tenminste dat is bij Vodafone Glasvezel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
rens-br schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:19:
[...]

Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je alles zelf gaat aansluiten. Tenminste dat is bij Vodafone Glasvezel zo.
Bij DSL is het gewoon een kabeltje in het IS/RA doen en het andere eind in je modem. Maar volgensmij heeft TS z'n IS/RA nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties. Face Palm :F ik wist niet dat dit mijn aarde-aansluiting is. Zo zie je hoe goed mijn elektro-kennis is...

Ik heb nu geen volledige foto van de meterkast (als ik thuis ben post ik het wel), maar in de meterkast zitten er alleen je standaard meters: kilowattuurmeter en gasverbruikmeter.

In de woonkamer heb ik een coaxkabel gevonden die uit de muur steekt. Lijkt heel erg hierop:Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/54170_download_1.jpg

Deze kabel is toch bedoeld voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 07:32
Vodafone thuis is toch gewoon kwestie van inpluggen in de telefoon aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:15:
Bedankt allemaal voor de reacties. Face Palm :F ik wist niet dat dit mijn aarde-aansluiting is. Zo zie je hoe goed mijn elektro-kennis is...

Ik heb nu geen volledige foto van de meterkast (als ik thuis ben post ik het wel), maar in de meterkast zitten er alleen je standaard meters: kilowattuurmeter en gasverbruikmeter.

In de woonkamer heb ik een coaxkabel gevonden die uit de muur steekt. Lijkt heel erg hierop:[afbeelding]

Deze kabel is toch bedoeld voor TV?
Deze kabel moet je niet hebben.

Misschien kun je iets vinden wat hier op lijkt :

http://www.aenaservice.nl...reparaties/internet-2.gif
Pagina: 1