• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-01 14:57
Hallo van de sint heb ik wat ram en deze monitor gekregen: pricewatch: Dell P2416D Zwart .

Toen de 8GB crucial ram geïnstalleerd was en de monitor aangesloten werkte het gamen perfect in combinatie met mijn asus strix gtx 970 en i5-4460. Maar dan opeens tijdens csgo crashte er iets en was het beeld zwart, ik kon niets meer doen dus kan de pc alleen maar uitschalen met de aan-uit knop. Toen ik de game opnieuw opstarte werkte het nog maar begonnen de crashes meer en meer voor te komen. Tot ik opeens bij csgo vanaf ik in een game terechtkwam crashte de pc juist voor ik kon kiezen voor ct of t. Dit is zo gebleven tot op nu. Ik heb ook al andere games geprobeerd zoals ets2,bf4 en bij ets2 kan ik in de menu's maar vanaf ik wil rijden: crash, bij bf4 loadscreen als het laden gedaan is: crash.
(Tijdens de crashes is er nog geluid te horen, soms perfect geluid soms als een haperende cd)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de oplossing te vinden

Wat ik al geprobeerd heb:
-drivers opnieuw installeren
-niet alleen displayport maar ook hdmi en dvi geprobeerd
-resolutie op 1080p terugzetten
-oude ram terug geïnstalleerd

Dit allemaal tevergeefs.

Ik denk dat het probleem niet aan de monitor licht want ik game ook met men ps4 op deze monitor en dat werkt perfect.

Andere relevante informatie:
-voeding: seasonic 520w evo
-oude monitor was 1080p
-oude ram was 6GB
- windows 10 64-bit
Alvast bedankt

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je hebt een 4460. Wat gebeurt er als je de onboard gpu gebruikt en niet de nvidia? Owkay, de fps zullen bedroevend zijn, maar als het dan niet crasht. Weet je waar te zoeken. Menus zijn nu niet echt zwaar om te tonen, het lijkt of je kaart er enkel uitklapt onder belasting.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• MrInfamous
Waar kan ik dat precies instellen dat ik mijn onboard graphics gebruik of moet ik daarvoor gewoon de hdmi kabel rechtstreeks aansluiten op het moederbord?

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 17:25

MarvinJames

Theatermaker

ward3112 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:12:
Waar kan ik dat precies instellen dat ik mijn onboard graphics gebruik of moet ik daarvoor gewoon de hdmi kabel rechtstreeks aansluiten op het moederbord?
Ik zou voor de zekerheid gewoon even heel je videokaart eruithalen, dan kan hij op geen enkele manier een conflict geven met hardware.
Daarna even testen zoals azz_kikr zei.

• MrInfamous
Heb juist csgo gespeeld met de onboard gpu en dat werkte perfect. (Op de lage framerate na)

Verwijderd

Geen blue screen met foutmelding tijdens crash?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 23:29 ]

• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:01
Dit probleem heb ik ook met mijn inno3d gtx 970. Heb van alles geprobeerd, maar het ligt aan je kaart. Downclock je kaart op stock settings 1050 mhz en het probleem is opgelost. Alleen wel jammer dat je daar niet voor hebt betaald.

• MrInfamous
@dojitsu ok ik zal het straks eens proberen.
@martijnvkk nee gewoon geen signaal meer en soms zwart beeld maar het ctr+alt+del menu werkt dan wel

• MrInfamous
het werkt inderdaad met de downclock alleen vind ik dit wat jammer om te moeten doen. Kan ik een werkende versie krijgen als ik deze retourneer bij asus? Ik heb deze immers enkele maanden geleden overgenomen van een andere tweaker en heb dus geen aankoopbewijs.

• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:01
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met inno3d en die zitten blijkbaar niet eens in europa. Geen reactie terug gekregen, dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad.
Probeer contact op te nemen met Asus en leg het probleem uit. Misschien dat jij meer geluk hebt dan mij.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ward3112 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:39:
het werkt inderdaad met de downclock alleen vind ik dit wat jammer om te moeten doen. Kan ik een werkende versie krijgen als ik deze retourneer bij asus? Ik heb deze immers enkele maanden geleden overgenomen van een andere tweaker en heb dus geen aankoopbewijs.
Je kan het proberen bij Asus met het serienummer dat op de kaart staat, wellicht kan het zonder aankoopbewijs.. Altijd het proberen waard.

Eventueel kan je via MSI Afterburner eens proberen het power limiet % naar maximaal te schroeven (dit kan 0 kwaad) en het Vcore voltage ietsje opschroeven met bijvoorbeeld +20mV. Wellicht dat de standaard fabrieksoverclock niet geheel stabiel is. Dit is inderdaad erg irritant, je kaart zou immers gewoon normaal moeten functioneren.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• MrInfamous
Nu opeens na een tijdje gamen opnieuw een crash. Ik ga gewoon contact proberen op te nemen met asus. Toch bedankt voor al de moeite!
Pagina: 1