[Outlook 2013] Agenda toevoegen in een agenda groep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Een gebruiker van ons mist nog een agenda van 1 persoon in zijn agendagroep. Deze groep zat automatisch in zijn outlook . Echter als ik daar de agenda van die persoon erbij wil voegen in zijn outlook, dan blijft de optie agenda toevoegen grijs. Ik vermoed dat dit ingesteld moet worden in Active Directory en/of Exchange maar ik heb geen idee waar en hoe. En ik kan zo snel hier niet zo veel over vinden op google krijg daar alleen resultaten m.b.t. Outlook. Iemand enig idee waar je dat kunt instellen?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Meestal doe je dit via Exchange power shell maar als jij dat niet weet, dan moet je daar eigenlijk ook niet aan komen en dit overlaten aan een IT afdeling

http://www.ratzblog.com/2...endar-permissions-in.html

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
Breezers schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:47:
Meestal doe je dit via Exchange power shell maar als jij dat niet weet, dan moet je daar eigenlijk ook niet aan komen en dit overlaten aan een IT afdeling

http://www.ratzblog.com/2...endar-permissions-in.html
Ik ben van de IT afdeling, echter ben ik nog bezig om mijn Windows kennis weer beetje up to date te krijgen. Volgens mij moet het ook kunnen zonder power shell? Mischien dat ik de vraag verkeerd heb beschreven.

De medewerker heeft momenteel een agenda groep waarin een 5tal agenda's inzitten van andere medewerkers. Nu ontbreekt er in deze agendagroep nog 1 medewerker. Deze medewerker zijn agenda is niet toe te voegen via zijn outlook middels de optie agenda toevoegen binnen deze e-mail groep. Ik had begrepen dat dit in de AD in te stellen is maar heb het tot dusverre nog niet echt kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Er is geen glazen bol die ons vertelt hoe de AD nu is ingericht qua groepen
maar als het een distribution of security group betreft en de gebruiker zit ook in die groep, dan is het alleen nog de permissie toevoegen:

code:
1
2
3
Get-DistributionGroupMember groupName | Foreach-Object {
    Add-MailboxFolderPermission ($_.Alias + ":\Calendar") -User groupName -AccessRights Editor
}

Als je iemand toevoegt of verwijdert aan de groep moet je dit dus opnieuw uitvoeren

Exchange Management Shell
Get-DistributionGroupMember

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
Breezers schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:27:
Er is geen glazen bol die ons vertelt hoe de AD nu is ingericht qua groepen
maar als het een distribution of security group betreft en de gebruiker zit ook in die groep, dan is het alleen nog de permissie toevoegen:

code:
1
2
3
Get-DistributionGroupMember groupName | Foreach-Object {
    Add-MailboxFolderPermission ($_.Alias + ":\Calendar") -User groupName -AccessRights Editor
}

Als je iemand toevoegt of verwijdert aan de groep moet je dit dus opnieuw uitvoeren

Exchange Management Shell
Get-DistributionGroupMember
Ik heb het ondertussen al gevonden. Het scheen dat de gebruiker wiens agenda missende was, de verkeerde manager was ingesteld onder het tabje organisation in AD. hierdoor kreeg de gebruiker niet de correcte agenda's. Weer wat bijgeleerd :+

Iig bedankt voor je hulp.