De beste manier om zeker te zijn van compatibiliteit is de QVL van de fabrikant van het moederbord, zie hier
http://www.asus.com/Comme...ons/Z10PAU8/HelpDesk_QVL/. Maar Asus heeft blijkbaar alleen getest met ECC geheugen, wat je het idee kan geven dat ECC wel vereist is.
Ik baseerde dit op een artikel over Haswell-EP Xeon processors (zie mijn eerste post) en de gegevens van de i7-5820K. ECC wordt ondersteund door het moederbord, het is er niet door verplicht. Daarnaast is het ook logisch af te leiden. Het moederbord ondersteunt expliciet de i7 5820K (zie QVL) die geen ECC ondersteunt. Als ECC wél vereist was, kon die processor niet ondersteund zijn.
En |sWORDs| heeft wel een punt, je kunt even goed die Xeon nemen en ECC geheugen, vooral ECC is nu niet zo'n grote meerkost (+- €50), met die Xeon wordt je pc wel veel duurder dan nodig.
Hoe multithreaded is Hauptwerk eigenlijk? Een socket 2011-3 systeem heb je alleen nodig als je veel cores en veel PCIe lanes wilt. Een Skylake systeem is per core eigenlijk sneller, dus is dit geen (stukken goedkopere en ook mét PCI) optie?
Edit: ha oeps komen we met een heel gelijkaardige build

. Ik denk wel dat ik de hoeveelheid geheugen verkeerd geïnterpreteerd heb, is het nu 4 x 16 GB of 4 x 8 GB?
Ik wou nog hierbij vermelden, dat er nog zelf een koeler moet voorzien worden, behalve als je een Core i7 6700 zoals die van het voorstel van |sWORDs| neemt. Een Core i7 6700K zoals ik suggereer is een stuk hoger geklokt en komt zonder koeler, een Core i7 5820K komt ook zonder koeler.
[
Voor 8% gewijzigd door
MacPoedel op 09-12-2015 17:17
]