Toon posts:

Pc heeft upgrade nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal!

Ik heb sinds een paar maanden een pc gekocht met de volgende componenten:

Processor : AMD FX6300
Videokaart : MSI R7 370 Gaming 4GB
Moederbord: MSI 970A SLI KRAIT EDITION
SSD: Samsung SSD 250GB
HHD: 2TB
Werkgeheugen : Kingston hyperx Fury 1833mhz DDR3 16gb (erg fanatiek :) )
Coolermaster evo processor Cooler
Coolermaster B500 500watt voeding
Goed geventileerde case.
Monitor LG -29um57-p

Nu speel ik hiermee geregeld games zoals: black ops 3, mad max en in de toekomst Fallout 4 enz.
Maar helaas kan ik met deze setup spellen als black ops 3 niet op high settings spelen, omdat ik dan steeds vertragingen en kleine haperingen krijg.
Voor een eventuele upgrade is het budget geen probleem.

Is er iemand die mij kan vertellen of er een component is die de boel vertraagd ?
Alle informatie is welkom!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik neem aan dat de CPU hier ook voor vertraging zorgt maar je GPU is ook geen super model. Ik zou als eerste je CPU upgraden naar bijvoorbeeld een i5 4460, en daarbij geschikt mobo. En gewoon je geheugen overnemen natuurlijk!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Een i5 zeg je, is er ook een mogelijkheid om het moederbord te behouden en te kiezen voor een AMD processor? En dan eventueel een andere GPU.
Of Is het kwa prestaties beter om voor een Intel CPU te gaan i.p.v de AMD te upgraden.
Groet Karel

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:31:
Bedankt voor je reactie!
Een i5 zeg je, is er ook een mogelijkheid om het moederbord te behouden en te kiezen voor een AMD processor? En dan eventueel een andere GPU.
Of Is het kwa prestaties beter om voor een Intel CPU te gaan i.p.v de AMD te upgraden.
Groet Karel
Groeten is hier niet nodig Karel ;)
Maar nee dat is niet mogelijk. Zowel je cpu als moederbord moeten vervangen worden. Op welke resolutie speel je overigens?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig. Schopje naar CAA.

Verder, de eerste vraag die je hier sowieso gaat krijgen, wat heb je zelf al gevonden? Zonder eigen input, geen topic in de aankoopadviesfora. Dat zou wat al te gemakkelijk zijn ;).

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Uit ervaring met een vergelijkbare bak (fx6300+270x) deed de upgrade naar een dikkere gpu wonderen. Sommige games zullen meer cpu necked zijn, maar het gros van de games kwam met een gtx970 flink soepeler tot het scherm. Daar vielen ook cod en bf onder.

Die fx kan je nog wat overklokken, maar het upgraden van je cpu/mobo zal de volgende stap zijn.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47

Nemesizz

Untouchable

Foritain schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:43:
Die fx kan je nog wat overklokken, maar het upgraden van je cpu/mobo zal de volgende stap zijn.
Al kom je met slechts 4+1 fase VRM's waarschijnlijk niet ver....
De beveiliging van de VRM's op veel MSI borden is ook niet geweldig (of niet eens aanwezig), dus als je te ver gaat is het ipv thermal throttle > knal rook, einde verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Praetextatus schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:55:
[...]

Groeten is hier niet nodig Karel ;)
Maar nee dat is niet mogelijk. Zowel je cpu als moederbord moeten vervangen worden. Op welke resolutie speel je overigens?
Ik speel op 2560x1080 widescreen, was even wennen ;)

Zelf had ik al meerdere keren hier op Tweakers rond gekeken om te kijken welke opties er waren, maar nu ik van jullie hoor dat zowel de CPU, moederbord en eventueel de GPU een upgrade kan gebruiken ben ik toch blij dat ik een topic heb aangemaakt.

Overigens draait de FX6300 nu op de standaard turbo modus van 4,1 GHz .

Ben wel van plan om de upgrade te gaan doen, wat adviseren jullie voor mij?
Ik gebruik de pc voor te gamen, af en toe een muziekje en wat internetten.
Sowieso een Intel cpu i.c.m een Nvidea? Of een AMD gpu die zich kan meten aan die van de Nvidea?
Ben niet gehecht aan een merk!
:)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
Het is erg game afhankelijk of de CPU of de GPU het probleem is. Benchmarks zoeken van de game(s) die je wilt spelen zou daar een hint over kunnen geven.

De kleine haperingen in Black Ops 3 kunnen ook deels komen door slecht programmeerwerk: Heb je al specifiek voor die game gezocht om dat te fixen?
Pagina: 1