Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467377

Topicstarter
Hoi! Ik heb een leuke kwestie voor jullie :) denk ik :P

Sinds september 2015 in het bezit van een Asus ZenPad 10. Na een maand al weer terug naar de MediaMarkt,omdat de accuduur wel heel erg slecht was. Netjes een nieuwe accu in gezet en de accuduur is sindsdien beter. Ook gelijk de tablet weer geheel opnieuw geinstalleerd.

Maar, ik heb aanhoudende software problemen voor en na de vervanging van de accu;
- Tablet crasht vaak; Beeld bevriest en na een paar seconden start de tablet zichzelf opnieuw op
- Tablet wil niet meer uit slaapstand (soms doen de geluidstoetsen het nog wel, maar geen beeld.)
- Tablet valt uit en is niet meer aan te krijgen
- Traagheid/lag; toch wel gek voor zo'n nieuwe tablet en prijsklasse.

Dus vandaag weer terug naar de MM. De baliemedewerkster vroeg me of ik hetzelfde google account weer had ingesteld op m'n tablet, als het account van voor de reparatie. Dat heb ik inderdaad gedaan.
"Nou, dan had ik mijn back-up niet terug moeten zetten, want daarmee zet ik ook alle software fouten mee terug op m'n tablet..."

Ten eerste heb ik geen back-up teruggezet, (ik maak nooit telefoon of tablet back ups) en ten tweede vind ik het een heel vreemd verhaal. Ik heb de tablet gewoon ter reparatie op laten sturen: Ik ging namelijk niet akkoord met de uitleg dat settings van mijn google account de problemen veroorzaken 'en ik maar een nieuwe google account moet maken voor gebruik van mijn tablet.' Betaal genoeg voor zo'n ding en wil er gewoon normaal gebruik van kunnen maken, lijkt me meer dan logisch toch?

Thuis natuurlijk even gegoogled en nog geen info kunnen vinden in deze kwestie.

Hebben jullie enige ervaring/kennis die jullie met mij kunnen delen?

Alvast bedankt!

- Mieke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat een onzin weer....

Mm verteld klanten wel vaker sprookjes.

Tablet is gewoon niet goed.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer gewoon een nieuwe google account en kijk het even aan? Als dit het niet oplost is er gewoon wat mis met de tablet, gaat dit wel goed dan zouden ze misschien gelijk kunnen hebben (wat me niet lijkt).

En probeer bij Asus zelf garantie te claimen, grote kans dat MM gewoon een hard reset uitvoerd (zonder hem op te sturen naar Asus) en dan zeggen 'ja is opgelost'

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij zal er ongetwijfeld wel wat apps opzetten, mischien uit de playstore mss niet. dat wordt niet aangegeven. als er onstabiele "rommel" opkomt (ongeacht legaal of niet) dan kan dat natuurlijk wel effect hebben.
Je kan dus wel zeggen dat het gewoon moet werken. maar daar heb je zelf ook wel invloed op.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je kunt het tablet ook zonder google account proberen.

Je hebt garantie bij de verkoper, niet de fabrikant.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wilde ik graag nog een Android tablet. Afgaande op mijn ervaring met de transformer book koos ik weer voor Asus. Deze keer de Zenpad 10 32 gb. zonder docking. In het begin problemen gehad met uitschakelen en opstarten. Ondanks uitschakelen bleef hij warm ad achterkant en ging de batterij leeg. Soms wilde hij ook niet opstarten en moest ik hem resetten via de volume en- power schakelaar. Nu na 2 firmware updates van Android zijn de problemen verholpen. Verder een prima tablet met een geweldig mooi beeldscherm. Touchscreen reageert heel snel. Ik vind hem wel wat traag opstarten in vergelijking tot de Asus Transformer Book.
firmware ?

ASUS ZenPad 10 (Z300C) Software Image Version: WW_V4.3.1.0 For WW SKU only
Improved Item:
1.System performance improvement
2.System stability improvement
3.WIFI compatibility improvement
4.Set Z-Stylus option as default forced on
5.Removed the following apps and widget (1) ASUS apps: PC Link, Share Link, What's Next (2) PhotoFrame widget

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 09-12-2015 00:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de reacties!

Ik had de tablet al weer via mm voor reparatie aangeboden, zal als ik hem terugheb testen zonder google account te koppelen:) Als dat dan goed gaat kan ik proberen weer mn account te koppelen, kijken wat er dan gebeurt...

Blijft wel vreemd dat een google account niet goed zou werken op een google os...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fish schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:27:
[...]

firmware ?

ASUS ZenPad 10 (Z300C) Software Image Version: WW_V4.3.1.0 For WW SKU only
Improved Item:
1.System performance improvement
2.System stability improvement
3.WIFI compatibility improvement
4.Set Z-Stylus option as default forced on
5.Removed the following apps and widget (1) ASUS apps: PC Link, Share Link, What's Next (2) PhotoFrame widget
Dat verhaal klinkt inderdaad enigzins bekend! Maar toevallig vanmiddag software update gedaan en vlak daarna weer een crash.

Zal eens kijken hoe t gaat als ik de tablet terugheb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
albino71 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:25:
Je kunt het tablet ook zonder Google account proberen.

Je hebt garantie bij de verkoper, niet de fabrikant.
BIJ asus kan je het gelijk naar fabrikant op sturen( pakketdienst komt het ophalen en terug brengen),.
Zelf mee gemaakt met een Asus transformer die had opstart problemen.

Via email contact fabrikant geregeld, 2-3 dagen later al terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robdjw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-07-2020
Ook ik heb een probleem gehad met de zenpad 10. Regelmatig ging de tablet uit en was bijna niet meer op te starten, langdurig drukken op de startknop ging hij weer aan.
Ergens gelezen dat je de WiFi tijdens slaapstand moet de-activeren voor een oplossing hiervoor.
Ik heb dit gedaan en nu heb ik dit probleem nooit meer ervaren.
Misschien nuttig voor sommigen die hetzelfde euvel hebben.
Pagina: 1