Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gb1974|IA
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01 06:50
Wie weet hoeveel virtuele servers ik kan installeren via vSphere Hypervisor free.
Ik heb nu 1 WIndows XP PC gevirtualiseerd draaien, maar wil daar naast een Windows server. Kan dit met de zelfde software zonder extra betaalde licenties?
Volgens mij is het Vmware ESXi 5.1 wat nu draait op de server. Hieronder draait dan de XP machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 11:03

doc

5.1 free heeft een beperking van max 32GB geheugen, maar geen max aan aantal VM's. 5.5 en hoger hebben die beperking niet.

Dus zolang je voor Windows netjes licenties hebt is er niks aan de hand.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gb1974|IA
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01 06:50
oke bedankt voor de info.
XP draait alleen nog voor oude software die nu uitgefaseerd wordt. Wil hier naar wellicht een Windows server 2012 laten draaien als fileserver waar een extern programma via internet weer bestanden af kan halen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het voor elkaar krijg dat ze dan vanaf het externe programma alleen bij die ene map kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58
gb1974|IA schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:30:
oke bedankt voor de info.
XP draait alleen nog voor oude software die nu uitgefaseerd wordt.
houd er rekening mee, dat dit officeel een VDI licentie moet zijn vanuit licentie politiek
Wil hier naar wellicht een Windows server 2012 laten draaien als fileserver waar een extern programma via internet weer bestanden af kan halen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het voor elkaar krijg dat ze dan vanaf het externe programma alleen bij die ene map kunnen.
Om bestanden over te zetten, wordt meestal SSH gebruikt. Gemakkelijk in firewalls te configureren (wel goed afschermen in je firewalls) en veilig. Hoeft eventueel niet op een Windows server te draaien. Linux kan goed.
File shareing (SMB/CIFS) zo je niet moeten willen over het Internet.
Vergeet niet dat je ook een Windows Server licentie moet hebben, om deze te draaien.