Toon posts:

vraag: geluidskaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een nieuwe (betere) geluidskaart (USB) voor mijn pc. Ik gebruik nu de onboard kaart van mijn pc (een VIA HD audio) (gigabyte Z77X D3H)

Ik merk bijvoorbeeld goed het verschil tussen een audio cd in mijn cd-speler en de zelfde cd in mijn pc (heb dit ook wel eens gemerkt bij mp3tjes die ik via spdif naar mijn versterker afspeel)

Ik heb helaas geen ruimte voor een interne geluidskaart omdat ik er 2x videokaarten in heb zitten dus wil via usb gaan. Ik heb al zitten kijken en nu heb ik een kaart op het oog maar nu is mijn vraag: ga ik het verschil merken? het gaat om een creative sound blaster omni surround
pricewatch: Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1

De kaart gaat gebruikt worden op:
Versterker: Yamaha RX-V359
Front speakers: Jamo S606
Surround speakers: Jamo LS800
Center speaker: een of andere ghetto speaker (gaat vervangen worden)
Sub: JBL GT5-12 (voor het extra voelen in films en games)

Alvast bedant!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Als je een optische digitale aansluiting hebt gaat een geluidskaart geen verschil maken, het geluid wordt dan pas versterkt bij de versterker. Ik zou even naar de instellingen kijken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:12:
Als je een optische digitale aansluiting hebt gaat een geluidskaart geen verschil maken, het geluid wordt dan pas versterkt bij de versterker. Ik zou even naar de instellingen kijken.
ik hoor met het zelfde optische kabeltje verschil tussen mijn cd-speler en mijn pc

maar t gaat nu ook om het analoge singnaal