Kan ik een customUI maken voor mijn z-wave setup (RaZberry)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Het is me dus eindelijk gelukt om een hobbyprojectje te voltooien: Ik heb een LED-strip boven m'n bureau hangen, aangestuurd via een webapp (zie dit topic voor alle details).

Echter ben ik nu nog op zoek naar iets waarmee ik een toonbare (hoeft echt niet mooi te zijn) UI kan maken voor web/android. Ik heb hier een tijdje voor lopen zoeken, en het enige wat ik kan vinden is OpenRemote. Ik zie in hun filmpjes dat je er mooie dingen mee kan maken, maar mij lukt het niet.

Zo heb ik het idee dat OpenRemote (of de instructies) hopeloos verouderd zijn, aangezien je oude versies van Java moet installeren, en het allemaal erg omslachtig aanvoelt, vandaar dat ik hoop dat iemand mij kan wijzen op een andere/betere methode, of eventueel iet van tutorials waarin het toch allemaal wat duidelijker wordt.

Nog voor degenen die het gelinkte topic niet doorgelezen hebben (totaal begrijpelijk), het systeem wat ik wil aansturen bestaat uit een RaZberry kaartje, en een Fibaro RGBW controller.

Ik hoop dat iemand me weer iets wijzer kan maken, zodat ik vanuit daar weer zelf verder kan gaan leren!

[ Voor 4% gewijzigd door timmiej93 op 08-12-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Je zoekt dus eigenlijk gewoon domoticasoftware met ondersteuning voro ZWave / Fibaro spul op een Raspberry Pi. Ik vermoed dat Domoticz dat wel moet kunnen. OpenHAB zou het ook aan moeten kunnen, al is dat iets minder makkelijk om te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit los je inderdaad makkelijk op met domoticasoftware waar een mooie app bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar je een razberry gebruikt kun je natuurlijk ook gewoon een webserver draaien op je pi en er dan dus inderdaad een simpele (of gelikte, afhankelijk van hoeveel tijd je er in stopt) webpagina maken die je razberry aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eigen UI gemaakt bovenop Domoticz.
Domoticz regelt de commando's van/naar devices.
De rest binnen eigen php gebaseerde logica en een eigen floorplan.
Werkt perfect en precies zoals ik het wil :)

Zie oa https://github.com/Egregi...om-Floorplan-for-Domoticz en http://egregius.be/tag/domoticz/
Pagina: 1