Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Excel] Uit kolom bepaalde cellen selecteren

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
Tijd voor hulp. Ik kom er niet uit. Ik hoop dat ik het een beetje helder uitleg.

Ik heb een Excel-bestand met in kolom A, 1500 records met nummers die horen bij een persoon. Dus cel A1 hoort bij persoon102154, cel A2 hoort bij persoon105487, enz t/m cel A1500.

In kolom C komen in de cellen C1 t/m C100, 100 van deze personen voor. Dus in kolom C komen 1400 personen niet voor en 100 wel.

Wat ik wil is dat als in kolom C een persoon voorkomt, dat die in kolom A op de één of andere manier geselecteerd wordt. Dit omdat in kolom B gegevens staan over de personen in kolom A, maar ik heb alleen die personen nodig die ik kolom C voorkomen.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom niet kolom B laten verwijzen naar C ipv A? Dat is effectief toch wat je wilt?

Anders formule in B aanpassen: eerst met een if(countif(..)>0;...;"") kijken of de waarde in de cel in kolom A van die rij, voorkomt in C.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
F_J_K schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:46:
Waarom niet kolom B laten verwijzen naar C ipv A? Dat is effectief toch wat je wilt?

Anders formule in B aanpassen: eerst met een if(countif(..)>0;...;"") kijken of de waarde in de cel in kolom A van die rij, voorkomt in C.
Tnx! Dit is het!

=ALS(AANTAL.ALS($C$2:$C$1501;A2)>0;"ja";"nee")

En dan kan ik mbv de filter-optie verder...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• HenkDePoema
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 17:10
Volgens mij zoek je de combinatie van de functies INDEX en VERGELIJKEN (of MATCH). Hier redelijk uitgelegd.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True