Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc bij aldi

Pagina: 1
Acties:

• mich1966
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-06 09:41
Hallo,
Ik weet of ik dat hier mag plaatsen, maar bij Aldi in België verkopen ze een medion pc. De link geeft de configuratie weer. http://www.diskidee.be/wp...-Akoya-MD-8875-P5320E.pdf
Is dit een goede configuratie? Of kan ik beter ene laten samenstellen.
Voor multimedia doeleinden, familie films monteren en Photoshop.
Bedankt

• qwd2
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20:22
Voor 599 euro kun je een veel betere PC samenstellen, zeker als je wilt gaan photoshoppen.

• LievenD
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:29
qwd2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:40:
Voor 599 euro kun je een veel betere PC samenstellen, zeker als je wilt gaan photoshoppen.
Wat vind jij dan beter? Welke onderdelen zou je wijzigen?

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik vind t eigenlijk niet een heel slechte prijs voor dit systeem. Natuurlijk zou je het wel iets goedkoper kunnen doen met zelfbouw, maar als je een kant en klaar systeem wilt is dit (volgens mij) niet eens zo'n slechte keus.
CPU is snel genoeg, genoeg geheugen voor film editing en photoshop, en nog een snelle ssd naast de harde schijf.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:13
Het is een goede prijs. Gecombineerd met de laagste prijzen in de PW kom ik uit op 600 euro. Assemblage is dan nog niet meegerekend.

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mad-dog schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:51:
Het is een goede prijs. Gecombineerd met de laagste prijzen in de PW kom ik uit op 600 euro. Assemblage is dan nog niet meegerekend.
En dan vraag ik me nog af of je wel een WIndows licentie mee rekent. :)

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:47
Opzich een prima systeempje, als je dan toch zelf gaat bouwen zou ik de DDR3 modules ruilen met een DDR4 module zoals pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA of deze er later inzetten als je merkt dat je geheugen tekort komt bij films monteren en photoshop.

[Voor 19% gewijzigd door tweegroenethee op 10-12-2015 22:58]

• mad-dog
McKaamos schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:55:
[...]

En dan vraag ik me nog af of je wel een WIndows licentie mee rekent. :)
Uiteraard :)

Maar wel het geheugen vergeten 8)7 |:(

Dus tel er nog eens 40 euro bij

[Voor 15% gewijzigd door mad-dog op 10-12-2015 22:59]

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:48

Fiber

Beaches are for storming.

Probleem kan zijn bij dit soort computers dat dingen als het moederbord, de voeding, de ventilators, etc. 'niet van de hoogste kwaliteit' zijn...

De dingen dus die niet zo makkelijk in spes te vangen zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:50
Fiber schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:06:
Probleem kan zijn bij dit soort computers dat dingen als het moederbord, de voeding, de ventilators, etc. 'niet van de hoogste kwaliteit' zijn...

De dingen dus die niet zo makkelijk in spes te vangen zijn.
Medion gebruikt toch gewoon a merken en biedt goede garantie?

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Over de ventilatoren valt nog het een en ander te zeggen, maar het moederbord is doorgaans MSI en de voedingen zijn van FSP (Fortron Source Power) en dat zijn echt geen slechte merken. Het is alleen OEM spul dus het ziet er niet flashy uit, moederbord is gewoon groen en de voeding is grijs.

[Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 10-12-2015 23:20]

• mad-dog
Frietsaus schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:18:
Over de ventilatoren valt nog het een en ander te zeggen, maar het moederbord is doorgaans MSI en de voedingen zijn van FSP (Fortron Source Power) en dat zijn echt geen slechte merken. Het is alleen OEM spul dus het ziet er niet flashy uit, moederbord is gewoon groen en de voeding is grijs.
En om daar op in te haken. Dit soort PC's zijn doorgaans stiller als de gemiddelde zelfbouw-PC met stock-onderdelen

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mad-dog schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:21:
[...]

En om daar op in te haken. Dit soort PC's zijn doorgaans stiller als de gemiddelde zelfbouw-PC met stock-onderdelen
Mwoah, er zit gewoon een Intel stock koeler in hoor, DIe is echt niet beter dan wat in de retail boxed set zit.
Kast ventilatie is meestal beperkt tot wat echt nodig is. En ja, dan blijft t wel stil, maar dat heeft meer te maken met dat er het minimaal nodige in zit. Wil je t wat beter hebben (voor n beetje overclock headroom bijvoorbeeld, of gewoon voor peace-of-mind dat t heel blijft), heb je meer fans nodig en dan maakt meer herrie of je betaalt er gewoon meer voor om een stille variant te kopen.

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• mad-dog
McKaamos schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:36:
[...]

Mwoah, er zit gewoon een Intel stock koeler in hoor, DIe is echt niet beter dan wat in de retail boxed set zit.
Kast ventilatie is meestal beperkt tot wat echt nodig is. En ja, dan blijft t wel stil, maar dat heeft meer te maken met dat er het minimaal nodige in zit. Wil je t wat beter hebben (voor n beetje overclock headroom bijvoorbeeld, of gewoon voor peace-of-mind dat t heel blijft), heb je meer fans nodig en dan maakt meer herrie of je betaalt er gewoon meer voor om een stille variant te kopen.
Dit soort PC's hebben vrijwel nooit standaard Intel coolers.......

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mad-dog schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:43:
[...]

Dit soort PC's hebben vrijwel nooit standaard Intel coolers.......
Laatste keer dat ik een Medion open trok (S775 tijdperk, dat wel. Core 2 Duo 6000 serie als ik t goed heb), zat daar gewoon een stock Intel ding in.
Dell en HP/Compaq hebben er een handje van om iets customs er in te prikken, maar Medion en b,v, Packard Bell zeker niet.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Medions zijn best okay voor het geld, ongeveer de beste koop die je kunt doen als je dit soort OEM bakkies wilt kopen.

Overigens hebben sommige Nederlandse webshops ook de Tweakers BBG systemen voor leuke prijzen, maar hoe dat in België zit weet ik niet.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:45:
[...]

Laatste keer dat ik een Medion open trok (S775 tijdperk, dat wel. Core 2 Duo 6000 serie als ik t goed heb), zat daar gewoon een stock Intel ding in.
Dell en HP/Compaq hebben er een handje van om iets customs er in te prikken, maar Medion en b,v, Packard Bell zeker niet.
Ik heb persoonlijk zelf nog nooit een stock Intel koeler gezien in een Medion PC. Wel koelers die er op lijken, maar meestal zijn het fans van AVC.

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 22:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Frietsaus schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:01:
[...]

Ik heb persoonlijk zelf nog nooit een stock Intel koeler gezien in een Medion PC. Wel koelers die er op lijken, maar meestal zijn het fans van AVC.
Klopt inderdaad, ventilators van AVC.

Voeding van FSP
Videokaart van MSI (OEM), ECS (Elitegroep) ben ook tegengekomen
Moederbord vam MSI
Harde Schijf van Seagate
DVD-speler van TSST (Samsung)
RAM van Nanya/Elixir of Samsung.

Onthou, dat niet iedere model van Medion een 24 pins aansluiting op moederbord heeft, dus let goed op als je de voeding gaat vervangen. sommige hangen nog in 20 pins of hebben een irritante Lenovo-stekker.
RAM upgraden gaat makkelijk, bij DDR3 1600mhz was een Crucial Ballastix Sport geen probleem.

De voedingen FSP zijn goed, maar plaats ze niet in dezelfde stekkerdoos als je dimlamp=uitval.
Een geaarde wanddoos is ook handig, ik heb niet getest zonder aarding.

Ik heb 3 desktops-computers van Medion thuisliggen. Geen van 3 is ooit defect gegaan en garantieperiode is al verstreken. _/-\o_

[Voor 61% gewijzigd door MedionAkoya op 11-12-2015 03:14]

Civiele Techniek.

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
De behuizing van Medion PC is vergelijkbaar met goedkoopste Coolermaster of iets van rond de 25 Euro.
FSP voeding is precies geschikt maar ook niet zwaarder dan dat.
Moederbord is vergelijkbaar met het allergoedkoopste instapmodelletje.
Videokaart een standaard Oem met goedkope koeler.
Wanneer je niets wil upgraden prima PC's verder maar niet vergelijkbaar met eigenbouw.

• mich1966
Veel reacties hier. Als ik het goed begrijp is het toch beter om er 1 te laten samenstellen. Wat kost het mij dan voor ongeveer dezelfde configuratie? Ikweet wat er allemaal bijéén past.

• Niet online
Persoonlijk zou ik nog een Haswell socket 1150 PC bouwen met betere videokaart voor dat budget.
Moederbord, CPU en DDR3 zijn goedkoper en geeft meer ruimte voor andere onderdelen.

• ZwartR
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:19
Rob59 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:56:
Persoonlijk zou ik nog een Haswell socket 1150 PC bouwen met betere videokaart voor dat budget.
Moederbord, CPU en DDR3 zijn goedkoper en geeft meer ruimte voor andere onderdelen.
Persoonlijk ben ik het hier mee eens, maar aan de prijs kun je niet tippen voor een verder prima PC.
Een zelfbouw pc met vergelijkbare specs, hetzij betere kwaliteit onderdelen kost minimaal 100 euro meer.

Verder heb ik zelf goede ervaringen met de kwaliteit van Medion desktops, het zijn inderdaad geen flashy gaming onderdelen, maar het moederbord ondersteunde bijvoorbeeld wel RAID, en dat zit bijvoorbeeld niet op instapmoederbordjes.

Conclusie, prima pc voor de prijs, maar hier op tweakers zijn we nogal gek op zelfbouw :)

|| Specs: i7 6700k @ 4.4GHz. | 16GB Corsair Vengeance 3200MHz. | GTX1070 Gaming X ||

• PilatuS
  • Niet online
Wil je de PC zo houden als ie is in de toekomst, dan is het een prima ding. Wil je gaan upgraden loop je snel tegen wat dingen als voeding en moederbord aan. Verder is het qua prijs/prestatie een prima ding voor een nette prijs.

• mich1966
Ik heb nog niet bepaald tot hoeveel míjn budget gaat. Mijn oog viel er gewoon op toen ik in de winkel rondliep. Mijn budget rond de €7 à €800 Windows inbegrepen.

• Niet online
ZwartR schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:17:
[...]

Persoonlijk ben ik het hier mee eens, maar aan de prijs kun je niet tippen voor een verder prima PC.
Een zelfbouw pc met vergelijkbare specs, hetzij betere kwaliteit onderdelen kost minimaal 100 euro meer.

Verder heb ik zelf goede ervaringen met de kwaliteit van Medion desktops, het zijn inderdaad geen flashy gaming onderdelen, maar het moederbord ondersteunde bijvoorbeeld wel RAID, en dat zit bijvoorbeeld niet op instapmoederbordjes.

Conclusie, prima pc voor de prijs, maar hier op tweakers zijn we nogal gek op zelfbouw :)
Niemand die Medion PC koopt gaat RAID gebruiken maar inderdaad kun je als zelfbouwer er qua prijs niet tegenop.
Zelf gebruik ik een kast en voeding jarenlang. Moederbord heb ik ook graag een uitgebreide bios en videokaart graag wat beter dan 750 Ti die het net niet is.

• mad-dog
Rob59 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:44:
[...]

Niemand die Medion PC koopt gaat RAID gebruiken maar inderdaad kun je als zelfbouwer er qua prijs niet tegenop.
Zelf gebruik ik een kast en voeding jarenlang. Moederbord heb ik ook graag een uitgebreide bios en videokaart graag wat beter dan 750 Ti die het net niet is.
En nu in het Nederlands?

• mich1966
Bij zelfbouw, Intel of AMD ?
Hoe word dit gekozen?
Thx

• PilatuS
  • Niet online
mich1966 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:47:
Bij zelfbouw, Intel of AMD ?
Hoe word dit gekozen?
Thx
Kort door de bocht: Intel als het budget er is en je wilt het snelste. AMD wanneer er minder budget is.

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:32
Over die windows licentie, ik heb voor een tientje een win7 oem key gekocht op g2play en vervolgens (gratis) geupgrade naar win 10. Dus daar gaan de kosten ook niet in zitten. Verder heb ik ook prima ervaring met medion pc's. Ik heb er 1 keer eentje terug moeten sturen voor een reparatie, en dat ging prima en snel.

• mich1966
PilatuS schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:03:
[...]

Kort door de bocht: Intel als het budget er is en je wilt het snelste. AMD wanneer er minder budget is.
Ik heb een budget van €7 a 800

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:20
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:47:
Overigens hebben sommige Nederlandse webshops ook de Tweakers BBG systemen voor leuke prijzen, maar hoe dat in België zit weet ik niet.
Is dat zo? Nooit gezien... welke dan? ;)

• fm77
  • Niet online
Ik heb een budget van €7 a 800
Ik zie aan je antwoorden dat je beter af bent met de pc van de Aldi. Zoals sommigen al zeiden kan je zelfs met zelfbouw daar moeilijk aan tippen.
Waarom moeilijk doen met verschillende webshops en losse onderdelen terwijl je gewoon de Aldi uit kunt lopen met een voor jou prima werkende computer?
Je kunt er alles mee doen wat er in jouw eisen valt. Gamen zal iets minder zijn, maar dat stond ook niet in je lijst (hoewel mijn vriendin prima kan gamen met een 750ti videokaart).
Mijn advies is dus om gewoon die pc te halen :)

• mich1966
Bedankt fm77, het is niet altijd gemakkelijk om een beslissing te nemen als je er niet veel van kent! Ik ga morgen eens kijken. Thx iedereen!

• PilatuS
  • Niet online
mich1966 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:56:
Bedankt fm77, het is niet altijd gemakkelijk om een beslissing te nemen als je er niet veel van kent! Ik ga morgen eens kijken. Thx iedereen!
Ben het met hem eens. Prima PC voor een nette prijs die kan je wat je wil. Verder geen gezeur met losse onderdelen.

• Lovedmenace
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-09 08:00
Deze week (17/12) verkopen ze bij de Aldi een Medion MD 8847 (P5385 E). Voor 799e krijg je volgens mij een goede PC.
Nvidia GTX 1060 met 6gb (DDR5) geheugen.
8gb DDR4 ram.
128gb SSD en 1TB 7200RPM.
I5-6402p (ook een prima processor).

Nu wordt het toch eens tijd om mijn Medion PC van 8 jaar geleden te vervangen (ook al functioneert deze nog prima).

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Lovedmenace schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:35:
Voor 799e krijg je volgens mij een goede PC.
Het is op zich een lage prijs voor de specificaties, maar je krijgt dan ook wat je betaald en dat is een zo laag mogelijke kwaliteit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,75€ 189,75
1Asus H110M-K€ 58,50€ 58,50
1Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 4G€ 237,-€ 237,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,42€ 42,42
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,90€ 24,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,95€ 48,95
1Corsair Vengeance 400W€ 58,66€ 58,66
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 790,03

Is bijvoorbeeld van een hele hoge kwaliteit en levert dezelfde prestaties en heeft een meer dan dubbel zo grote SSD. Maar met een PC welke meer op jouw wensen is toegespitst kan er vast wel iets veel beters worden samengesteld wat ook nog eens goedkoper is en van veel hogere kwaliteit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lovedmenace
Het is niet perse een zo laag mogelijke kwaliteit (je weet de precieze onderdelen niet). Mijn vorige Medion PC heb ik ruim 8 jaar gebruikt en alleen de voeding heb ik 2 jaar geleden vervangen.

De GTX 1060 6gb doet het wel beter dan de RX480 (althans volgens Passmark).

• -The_Mask-
  • Niet online
Lovedmenace schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:59:
Het is niet perse een zo laag mogelijke kwaliteit (je weet de precieze onderdelen niet). Mijn vorige Medion PC heb ik ruim 8 jaar gebruikt en alleen de voeding heb ik 2 jaar geleden vervangen.
Genoeg Medions gerepareerd en uit elkaar gehaald. Ze zijn gemaakt zodat ze de garantietermijn van 3 jaar halen en dat is het. Hoe lang die dan precies mee gaat ligt dan weer echter aan je eigen gebruik. Voeding is ook zo'n onderdeel waar je de levensduur vrij goed van kan uitrekenen en dat wordt dan ook gedaan.
De GTX 1060 6gb doet het wel beter dan de RX480 (althans volgens Passmark).
Daarom moet je dus ook niet naar Passmark kijken, want dat slaat meestal nergens op.
http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html

AMD Nieuwsdiscussie

• PilatuS
  • Niet online
Lovedmenace schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:59:
De voeding maar vooral ook het moederbord zijn bij Medion meestal erg matig. Die 2 onderdelen zijn als je ze los koopt stukken beter.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 18:07
PilatuS schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:13:
[...]

De voeding maar vooral ook het moederbord zijn bij Medion meestal erg matig. Die 2 onderdelen zijn als je ze los koopt stukken beter.
En niet te vergeten dat alles ondersteboven ingebouwd is.

Qua onderdelen is alles prima op moederbord en voeding na, ben geen fan van hun kasten maar kwalitatief zijn ze "ok".

Voeding zou ik meteen vervangen, vaak zijn dat zwakke voedingen van slechte kwaliteit die meer beloven dan wat ze werkelijk leveren, in hun PC's zonder losse GPU is dat geen ramp maar met een GTX 1060 (met een i5) wil je echt een goede 400~450watt voeding hebben.

[Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 12-12-2016 16:30]

• Lovedmenace
Bedankt voor de tips. Toch nog eens kritisch kijken naar deze aanbieding dus ;-)

• PilatuS
  • Niet online
Lovedmenace schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:37:
Bedankt voor de tips. Toch nog eens kritisch kijken naar deze aanbieding dus ;-)
Soms zijn de PC's van de Aldi sneller voor minder geld dan zelfbouw. Zeker vroeger was dit vaak het geval. Zodra zelfbouw goedkoper is voor dezelfde specs dan is dat altijd een betere optie. Soms is een PC van de Aldi een paar tientjes goedkoper en kan het een goede keuze zijn. Het is wel belangrijk dat je niet van alles wil gaan uitbreiden want daar zijn ze meestal niet echt geschikt voor.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 24-10 10:36

YourMom

I put the p in pool.

Met budget PC's is het altijd wat opletten maar deze heeft een SSD dus de HDD zal al geen bottleneck vormen en mijn ervaring met Medion is ook gewoon goed... al heel lang zelfs... Mijn eerste aankopen van Medion (Externe HDD en een draadloos toetsenbord) werken gewoon nog altijd, en ik spreek over meer dan 10 jaar geleden, toen externe harde schijven van 150 GB 'top of the line' waren.

[Voor 9% gewijzigd door YourMom op 12-12-2016 16:53]

• PilatuS
  • Niet online
EagleEye1290 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:51:
mijn ervaring met Medion is ook gewoon goed... al heel lang zelfs... Mijn eerste aankopen van Medion (Externe HDD en een draadloos toetsenbord) werken gewoon nog altijd, en ik spreek over meer dan 10 jaar geleden, toen externe harde schijven van 150 GB 'top of the line' waren.
Een toetsenbord en HDD is natuurlijk wel iets anders dan een PC, verder maakt Medion natuurlijk ook geen HDD's maar alleen de behuizing er om heen. Qua PC's doen ze het niet slecht maar ook zeker niet heel goed. Het is redelijk spul voor een redelijke prijs. Het grootste probleem is vaak de voeding en het moederbord waarvan de kwaliteit matig is.

[Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2016 16:59]

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Prima PC toch, kan je in 1 keer mee verder i.p.v moeten uitzoeken, laten bouwen of zelf assembleren. Je hebt met een kant en klare PC ook maar 1 aanspreekpunt, straks kan je voor elk onderdeel naar een ander toe als er iets mis is. En Medion gaat echt geen rotzooi verkopen of zo berekenen dat het precies zo lang als de garantie meegaat. Als je voor gemakt gaat prima PC, wil je iets meer of toch een beetje aanpassen omdat je een andere kast toch mooier vindt of ooit denkt uit te breiden dan kan je kijken naar een custom build. Maar om het meteen af te schilderen als troep, gaat mij wat te ver.

Of denken jullie echt dat Medion er een dikke graka in zet en vervolgens een prut voeding en dan mensen binnen de garantietermijn allemaal gaan aankloppen voor nieuwe voedingen?

• PilatuS
  • Niet online
FlyEragon schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:59:
Of denken jullie echt dat Medion er een dikke graka in zet en vervolgens een prut voeding en dan mensen binnen de garantietermijn allemaal gaan aankloppen voor nieuwe voedingen?
De voedingen in de PC's zijn altijd B merken. Het is no-name of anders iets goedkoops. Dat betekend niet dat het binnen 2 jaar kapot gaat, alleen het risico is groter en als er iets gebeurt is de kans dat er meer dan alleen de voeding kapot gaat ook groter.

Het zijn opzich prima PC's maar alleen als zelfbouw een stuk duurder is. Anders zal zelfbouw altijd beter zijn.

[Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2016 17:02]

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Goedkoop hoeft niet perse minder te zijn, net zoals duur niet altijd beter betekent. Voor het beoogde doel zal alles goed op elkaar afgestemd zijn, anders schiet een fabrikant zich voor de voeten. Je kan ook geen PC bouwen die 2 keer zoveel kost, met het oog op uitmuntende kwaliteit. Ergens moet een balans zijn, en dat zit bij Medion PC's vaak wel snor. M.a.w hoeveel meer wil je voor hetzelfde betalen met het oog op een 'mogelijk' betere kwaliteit/levensduur. Alles na 3 jaar is dermate verouderd dat je het met een paar tientjes wel kan vervangen.

Vroeger keek ik anders tegen custom builds dan nu, nu kies ik persoonlijk voor gemak en out of the box werkend i.v.m tijdsgebrek. Ik laat liever iemand anders prutsen dan dat ik dat zelf doe in mijn kostbare tijd.
Dat kan ook een motivatie zijn, heb je tijd, kies dan voor custom, weinig tijd en zin om het zelf uit te pluizen? > Kant en klaar.

• Mizgala28
PilatuS schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:01:
[...]

De voedingen in de PC's zijn altijd B merken. Het is no-name of anders iets goedkoops. Dat betekend niet dat het binnen 2 jaar kapot gaat, alleen het risico is groter en als er iets gebeurt is de kans dat er meer dan alleen de voeding kapot gaat ook groter.

Het zijn opzich prima PC's maar alleen als zelfbouw een stuk duurder is. Anders zal zelfbouw altijd beter zijn.
Daarom zou het geen slecht idee zijn om als je zo'n Medion koopt met een dikke GPU om een eigen voeding in te bouwen.

Ik ken mensen waarbij een medion voeding net na garantie stuk ging, maar ik ken niet veel minder betreffende andere PC merken.

Spullen kunnen kapot gaan ongeacht kwaliteit echter zal een kwalitatief product wel langer meegaan en is deze vaak betrouwbaarder.

Ik heb zelf nooit problemen met Medion gehad, prima computers voor hun prijs, qua voedingen vetoruw ik ze echter niet als er een krachtige losse GPU bij zit, niet dat het wat betekend want een hele goede kennis van mij heeft nu een bijna 4 jaar oude Medion game pc waar inmiddels een GTX 960 in zit (er zat eerst een GTX 560 in) en hij heeft alleen wat gedonder met RAM gehad, maar ikzelf had er meteen een andere voeding in gegooid.

• PilatuS
  • Niet online
FlyEragon schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:12:
Goedkoop hoeft niet perse minder te zijn, net zoals duur niet altijd beter betekent.
Een goedkope B merk voeding is toch wel een flink stuk minder betrouwbaar en stabiel als iets goeds. In zulke prebuild PC's zit vrijwel nooit een goede voeding maar eigenlijk altijd iets matigs. Zelfs de grote bekende merken maken soms matige voedingen. Niet dat de hele PC dan gelijk slecht is maar het is wel iets om rekening mee te houden. Prima zo'n Medion PC als de prijs juist is, maar qua voeding en moederbord is het gewoon altijd minder goed dan zelfbouw.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

PilatuS schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:26:
[...]

Een goedkope B merk voeding is toch wel een flink stuk minder betrouwbaar en stabiel als iets goeds. In zulke prebuild PC's zit vrijwel nooit een goede voeding maar eigenlijk altijd iets matigs. Zelfs de grote bekende merken maken soms matige voedingen. Niet dat de hele PC dan gelijk slecht is maar het is wel iets om rekening mee te houden. Prima zo'n Medion PC als de prijs juist is, maar qua voeding en moederbord is het gewoon altijd minder goed dan zelfbouw.
Onderbuikspraak.. Kom eens met resultaten dan? TS meld notabene dat zijn huidige medin pc het al 10 jaar doet en pas 2 jaar geleden de voeding van is vervangen.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:01
Ook ik heb hier een medion pc staan die al zo'n vijf jaar probleemloos meegaat. Heeft indertijd nog geen 400 euro gekost. Inclusief software waarbij ik de brandsoftware nog steeds naar volle tevredenheid gratis gebruik. Een jaar geleden heb ik er een paar reepjes geheugen bij geprikt en dat heeft het gebruikersgemak verder vergroot. In het verleden heb ik verschillende systemen zelf in elkaar gezet maar deze prijs kwaliteit verhouding heb ik nooit geëvenaard. Zeker niet als ik ook mijn tijd ga berekenen. Gewoon kopen dat ding, kan je je nauwelijks een buil aan vallen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• -The_Mask-
  • Niet online
FlyEragon schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:28:
[...]

Onderbuikspraak.. Kom eens met resultaten dan? TS meld notabene dat zijn huidige medin pc het al 10 jaar doet en pas 2 jaar geleden de voeding van is vervangen.
Feit:
-The_Mask- schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:12:
[...]

Genoeg Medions gerepareerd en uit elkaar gehaald. Ze zijn gemaakt zodat ze de garantietermijn van 3 jaar halen en dat is het. Hoe lang die dan precies mee gaat ligt dan weer echter aan je eigen gebruik. Voeding is ook zo'n onderdeel waar je de levensduur vrij goed van kan uitrekenen en dat wordt dan ook gedaan.

AMD Nieuwsdiscussie

• PilatuS
  • Niet online
Onzin.

Voedingen van lage kwaliteit gaan gewoon vaker kapot. Ik heb jaren professioneel PC's gerepareerd en een defecte voeding is iets wat vaak voorkomt. 9 van de 10 keer is het dan zo'n goedkoop B merk.

Dat 1 PC het 8 jaar gedaan heeft zegt compleet niets. Ik heb het over 100'en PC's. Hier op Tweakers kan je ook zien dat als een voeding defect is dat het veel vaker een slecht merk is dan een goed merk.

Wat denk je dat het verschil is tussen een voeding die 10 euro kost om te maken of 50 euro, helemaal niets ? Je krijgt waar je voor betaald en prebuild PC's hebben vrijwel altijd matige voedingen. Als je wil zeggen dat een voeding van 10 euro even betrouwbaar is als een voeding van 50 euro heb je het gewoon fout.

[Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2016 18:51]

• Mizgala28
Voordat mensen mij aanvallen, het is niet dat ik zelfbouw afkraak.

Zelfbouw an sich betekend niks, ik heb genoeg computers gezien die zelf gebouwd waren door mensen die top kwaliteit onderdelen kopen maar het combineren met een voeding zoals eentje van MS-Tech en dergelijke.

Of kleine computer zaken en "specialisten" die precies hetzelfde doen, moederbord, ssd, videokaart (enz) van top kwaliteit met soms zelfs een hele nette kast en dan met een flut voeding erin, ik heb op mijn stage en daarna te veel van dit soort systemen gezien in de laatste jaren.

Zelfbouw is beter mitst er goede onderdelen voor gebruikt worden, op dat punt blunderen veel consumenten maar ook kleine computerzaken die iedere cent willen besparen en op verkeerde dingen in de kosten snijden, stop er een zwakkere gpu of zo maar potverdorie gebruik een goede voeding.

En een goede voeding hoeft niet perce "een nier" te kosten, gewoon research doen.

• PilatuS
  • Niet online
Mizgala28 schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:25:
Zelfbouw is beter mitst er goede onderdelen voor gebruikt worden, op dat punt blunderen veel consumenten maar ook kleine computerzaken die iedere cent willen besparen en op verkeerde dingen in de kosten snijden, stop er een zwakkere gpu of zo maar potverdorie gebruik een goede voeding.
Klopt helemaal. Vaak zijn het ook wel de consumenten zelf die willen besparen. 500W is toch 500W en als ie werkt is het toch ? Zulk soort dingen krijg je ook vaak. Ze geven het geld liever uit aan meer snelheid dan aan het onderdeel wat eigenlijk het belangrijkste is maar waar je PC niet sneller van word.

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 22:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

-The_Mask- schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:12:
[...]

Hoi, hier twee Medion's van 5 jaar en bijna 4 jaar oud. ;)
Beiden hebben een voeding van 450 watt. De 350 watt-versie is prutzooi.
350 watt-versie is de derde Medion. Ik wist het eigenlijk al bij de aankoop dat er iets niet klopte.
De geur die bij nieuwe producten ruik bleef heel erg lang hangen (na 2 jaar nog steeds maar wel minder en toen was ie kaduuk)
FlyEragon schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:59:
Met een prutvoeding vermoord heb je eerder je videokaart dan een voeding zichzelf vermoord :P

[Voor 34% gewijzigd door MedionAkoya op 12-12-2016 21:30]

Civiele Techniek.

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True