Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:00
Ik moet dit apparaat bij iemand anders plaatsen, de volgende instellingen heb ik reeds gedaan:

- 2,4 Ghz radio ingesteld als Access point
- 5 Ghz radio als guest op de horizon 5 Ghz.
- Bridge gemaakt tussen 5Ghz radio en LAN interface

Met deze instellingen kan ik al ik m'n laptop een fixed ip adres geef via de repeater het internet op. dat werkt goed, maar het volgende werkt niet:

- Ik krijg geen IP adres als ik via vast LAN aansluiting verbonden ben
- Ik krijg geen IP adres als ik me aanmeld op het 2,4 Ghz AP
- er zal nog een bridge moeten worden gemaakt tussen de 2,4 Ghz en 5 Ghz om het internet op te kunnen (vermoed ik)

Iemand een idee welke instellingen ik daarvoor nodig heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je verhaal is een beetje vaag.

Ik zou wat meer stuctuur in je TS maken.
1. Situatie nu
2. Situatie wat er moet gebeuren

Hoe zit alles aangesloten en welke (relevante) apparaten heb je allemaal in het netwerk zitten. (Modem, andere routers, e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Je hebt gelijk, heb even een tekeningetje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2h2pa4n.png

Huidige situatie:
5 Ghz. repeater functie geconfigureerd. als pc een fixed adres heeft kan ik het internet op

Gewenste situatie
- DHCP (van de horizon doos) moet werken op het gehele LAN, dus bij vaste kabel verbinding PC en in de tekening op de tablet die via de 2,4 Ghz radio verbind.
- 2,4 Ghz op WRD4300 moet beschikbaar zijn voor andere devices, ook hier moet DHCP werken.
- Liefst alles op hetzelfde subnet.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet400 op 08-12-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
jammer dat het zo stil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Is de horizon tevens het modem ( e.g oude UPC netwerk )

Ik denk dat je de WRD4300 een eigen DHCPrange moet geven, en dan 192.168.1.1 als gateway moet aanmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-08 15:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waarschijnlijk omdat niet veel mensen kaas hebben gegeten van die WRD4300.
Het ding werkt out-of-the-box wel goed, maar als je gaat instellen in de webinterface dan kan ik je garanderen dat je binnen de kortste keren grijze haren hebt.

Ik heb laatst 2 nieuwe D-LINK DIR-850 routers gekocht omdat ik meer dekking wilde. Nou ja, alles goed en wel, maar ga niet met DHCP op de 4300 aan de slag. Het is zeer onduidelijk aangegeven, IP adressen kloppen niet en address-ranges die ik moet instellen wil hij niet accepteren. Om het dan nog wat leuker te maken, als je ook maar iets verkeerd doet instellen kun je het ding factory resetten omdat hij geen Wifi signaal meer uitzend en via PC ook niks meer wil doen. Ook al configureer ik de netwerkadapter handmatig.

Het is echt een regelrecht kreng om in te stellen, en ik zie dat het hier ook niet wil. Daarom heb ik deze router als slave gezet van zo'n nieuwe en ben ik maar afgebleven van DHCP. Wifi netwerk zelfde naam gegeven, soort van bridge gemaakt in de webinterface waar wederom van alles niet goed is aangegeven of zelfs niet werkt. Het lijkt nu wel te werken, heb nog niemand in het gezin horen klagen en als ik door het huis loop krijg ik overal een vrij stevig signaal door.

Ik hoop dat iemand hier met de juiste oplossing komt, ik ben er na 3 avonden mee kloten wel klaar mee.
CooT71 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:00:

Ik denk dat je de WRD4300 een eigen DHCPrange moet geven, en dan 192.168.1.1 als gateway moet aanmerken.
Die eigen DHCP range wilde hij bij mij op een gegeven moment wel accepteren (dus die D-Link had dan 192.168.0.[1-50] en de 4300 had dan 192.168.1.[1-50]) maar de gateway wil met geen mogelijkheid werken. IP van het KPN modem doet hem niks, IP van D-Link doet hem ook niks. Dit terwijl ik gewoon de IP adressen pak die de andere apparaten (of eigenlijk routers) wel gewoon accepteren. Die D-link heeft ook geen eigen DHCP server, maar de KPN wel. Het komt met een traceroute of ping test ook gewoon niet door tot de KPN router waardoor ik denk dat ergens anders de kink zit. Hoe dan ook, het is een knap lastig ding om in te stellen...

[ Voor 25% gewijzigd door Kuusj op 09-12-2015 20:10 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
CooT71 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:00:

Ja de horizon is tevens het modem.

Wat ik me af vroeg of ik de hele configuratie in 1 en hetzelfde subnet kan zetten, ik wil niet dat de WRD4300 ook als router moet fungeren.

Volgens mij is daarbij belangrijk welke interfaces er 'gebridged' worden. zal eens testen met dhcp op de WRD4300, zorg gewoon voor een kleine range die niet conflicteert met de horizon. Maar op welke interface zet ik die dhcp server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
Op de al aangegeven interface, zo uit mijn hoofd br0 ?

Subnet moet wel hetzelfde zijn ( 255.255.255.0 ) en dhcp-range kan je het beste even tellen naar aantal devices ( x + 10 ) je hebt er 253, keuze zat ;)

Volgens mij moet je wel de 5GHZ wlan bridgen met de br0 ( indien nog niet gebeurt ) ( zie onder )

* Gimmick heeft wel enigzins ervaring met xxWRT, ik gebruik alleen geen wlan bridge op mijn tomatoUSB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je moet je br-lan bridgen over de lan poorten en de 2.4ghz. Je geeft een range in voor,de br-lan en dan krijgen alle apperaten via dhcp over die bridge.

Jij bridged nu lan met de 5ghz op het internet, werkt niet. (Of toch niet zoals jij wilt)

Heb ook 4300 met openwrt :D

De wan moet enkel over de 5ghz gaan en met niets gebridged worden.

Dus:
Interfaces
WAN: static ip x.x.1.2, dhcp uitgeschakeld, en in physical settings 5ghz aanvinken en GEEN bridge.
LAN: static ip.x.x.3.1, dhcp ingeschakeld en in physical , bridge aanvinken en zowel 2.4 ghz als lan aanvinken.

[ Voor 35% gewijzigd door SadisticPanda op 09-12-2015 21:39 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Piet400
ok. thnx.

De 5Ghz is als client van de horizon wifi geconfigureerd.
Als ik dan een lan of 2,4 Ghz verbinding heb wil ik het internet op kunnen.

Dus dacht ik dat ik de lan en 2,4 Ghz interfaces moest bridgen met de 5 Ghz, maar dat is dus een verkeerde conclusie ?

De WAN interface heb ik nog niet gebruikt, die is toch niet echt nodig ?

Ik heb overigens enkel een wireless verbinding tussen de Horizon en de WRD4300 (zoals gezegd via de 5Ghz interface)

[ Voor 14% gewijzigd door Piet400 op 10-12-2015 07:28 ]

• Gimmick
WAN is een doorverwijzing naar de 5Ghz ( software matige koppeling ) niet de effectieve poort 'WAN' op e router ( die blijft imo leeg )

• Piet400
azz_kikr schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:33:
Dus:
Interfaces
WAN: static ip x.x.1.2, dhcp uitgeschakeld, en in physical settings 5ghz aanvinken en GEEN bridge.
LAN: static ip.x.x.3.1, dhcp ingeschakeld en in physical , bridge aanvinken en zowel 2.4 ghz als lan aanvinken.
Heb zojuist eerst de instellingen naar factory default terug gezet.

toen heb ik m'n wifi geconnect met m'n horizon wifi, er wordt dan automatisch een interface toegevoegd genaamd: wwan.

De volgende interfaces heb ik dan:

LAN, WAN, WAN6 en WWAN

WAN6 is niet belangrijk dat is enkel voor IPV6.
LAN heeft een fixed adres, waarmee ik connect om hem in te stellen.

dan heb ik nog WAN en WWAN over.

beide heb ik een static adres gegeven, maar die zijn niet bereikbaar als ik de configuratie opsla en evt. reboot. dus hier klopt iets niet met wat jij aangeeft.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wwan is voor jou zelfde als mijn wan :D

Daar moet je weinig aan doen, mag gewoon op dhcp blijven en geen eigen dhcp verzenden.

Wan gebruik je niet of je kan die poort gebruiken als een extra lan poort.

Bij lan moet je een statisch ip instellen en liefst in andere range. En daar moet je wel dhcp verzenden en bridge inschakelen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Piet400
Het werkt nu allemaal, bedankt voor de tips.

Ik heb nog wel 1 wens, het access point op de 2,4 ghz heeft nu een eigen ssid waarop ik moet aanmelden, maar ik zou graag het ssid van de horizon versterken, zodat je niet opnieuw hoeft te authenticeren, is dat ook mogelijk ?

[ Voor 255% gewijzigd door Piet400 op 10-12-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Piet400 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:43:

Ik heb nog wel 1 wens, het access point op de 2,4 ghz heeft nu een eigen ssid waarop ik moet aanmelden, maar ik zou graag het ssid van de horizon versterken, zodat je niet opnieuw hoeft te authenticeren, is dat ook mogelijk ?
Kwestie van dezelfde beveiliging en ssid en wachtwoord hetzelfde kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, is inderdaad erg simpel, maar conflicteert dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Piet400 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:40:
Ok, is inderdaad erg simpel, maar conflicteert dat niet ?
Nee hoor. Zorg er wel voor dat je de twee wifi signalen op andere kanalen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, bedankt voor de tip.
Pagina: 1