Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-04 22:39
Ik heb laatst een PC gekregen van mijn ouders. Het is een PC die bedoeld is voor werk en heeft daarom dus ook geen videokaart. Nu wil ik een goedkope maar goede videokaart in mijn PC doen zodat ik wat lichte spellen kan spelen. Aangezien ik geen verstand heb van PC's weet ik niet of mijn moederbord werkt met de videokaart die ik zou willen.
Mijn moederbord: Intel DG43GT
De videokaart die ik zou willen: Asus NVIDIA GeForce GT730-SL-1GD3-BRK
Zou die videokaart op mijn moederbord passen en er goed mee kunnen werken?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moederbord beschikt over een PCIe x16 aansluiting, daar kun je dus (vrijwel) iedere videokaart inprikken. Belangrijk is wel te kijken naar je voeding, die moet er wel berekend op zijn.

Waarom trouwens een GT730? Ik denk dat je als je een beetje in V&A snuffelt nog wel een leukere kaart kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Axilius schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:03:
Zou die videokaart op mijn moederbord passen en er goed mee kunnen werken?
Je moet verder ook nog letten op de formaat van de Videokaart. Gaat dit passen in de behuizing die je nu hebt?

Het lijkt me ook handig om alle specificaties even te posten, dan kan er gekeken worden of het wel nuttig is om een videokaart te plaatsen.

[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 08-12-2015 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als ik kijk naar de processoren die op het moederbord passen: http://processormatch.int...sors?componentName=DG43GT , dan zie ik dat eigenlijk je pc té verouderd is om de nieuwe huidige games te spelen. Een GT730 gaat ook niet je ervaringen drastisch verbeteren. Het is in jouw geval handiger om een nieuwe PC te kopen, of een console :+ .

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axilius
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-04 22:39
Koninkje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:46:
Als ik kijk naar de processoren die op het moederbord passen: http://processormatch.int...sors?componentName=DG43GT , dan zie ik dat eigenlijk je pc té verouderd is om de nieuwe huidige games te spelen. Een GT730 gaat ook niet je ervaringen drastisch verbeteren. Het is in jouw geval handiger om een nieuwe PC te kopen, of een console :+ .
TERW_DAN schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:29:
Je moederbord beschikt over een PCIe x16 aansluiting, daar kun je dus (vrijwel) iedere videokaart inprikken. Belangrijk is wel te kijken naar je voeding, die moet er wel berekend op zijn.

Waarom trouwens een GT730? Ik denk dat je als je een beetje in V&A snuffelt nog wel een leukere kaart kan vinden.
Bedankt voor de snelle antwoorden!
Hier zijn de rest van de specificaties:
Intel Core 2 Duo CPU E7300 2,93 GHz
2 GB RAM
Intel(R) G45/G43 Express Chipset
Geen idee wat voor een kast het is en hij heeft een harde schijf van 320 GB
Ik ben niet van plan om de nieuwste games te gaan spelen (daarvoor heb ik een PS4), maar het zou fijn zijn als ik 2/3 jaar oude spelen een beetje soepel, desnoods op de laagste grafische stand, zou kunnen spelen. Het zou fijn zijn als hij Guild Wars 2 en Counter Strike Global Offensive met minimaal 30 fps kan spelen.

[ Voor 47% gewijzigd door Axilius op 09-12-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Meer dan een R9 265 of GTX750Ti zou ik er niet in steken. Je kan beter voor een nieuwe pc sparen.
Pagina: 1