Toon posts:

Advies Videokaart aankoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers!

Ik zoek een?
Een videokaart die recentere games zoals Metal Gear Solid 5 in hoge graphics aankan.

Wat is je budget?
200-300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De grafische kaart die er nu in zit is een AMD Radeon HD 5700 4095MB
Windows 7 besturingssysteem
Intel core i7 processor 2600
8GB DDR3
1.5TB Hard Drive
Het is een Acer Aspire M3970 uit 2012 uit mijn hoofd, hij is niet veel ouder dan 3 jaar oud, mensen die dit lezen krimpen waarschijnlijk in elkaar van walging.

Ik ben geen computer expert, dus ik weet niet waar ik precies rekening mee moet houden bij aanschaf van een nieuwe kaart (compatibiliteit etc) Ik word graag geadviseerd!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 20:00 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ten eerste moet je kijken van wat voor voeding in je kast zit. Wat voor merk en hoeveel watt deze kan leveren. En daar doel ik niet op piek vermogen.

Ten tweede moet je kijken naar de breedte van je kast. Dus de binnenkant. Je moet kijken naar de lengte van een nieuwe kaart en of deze in die kast gaat passen.

Daarnaast moet je kijken of je voeding ook 6+2 pin stekkers heeft voor stroom. Dit is omdat een kaart a la 290x of gtx970 dat wel nodig hebben om te werken.

Dat zijn ongeveer de kaarten in jouw budget.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Wat heb je zelf al gevonden? goed aankoop advies begint bij eigen inzit. bekijk eens de nieuwste BBG.

reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015

tevens is het vermelden van je voeding wel handig.

merk/type/watt en leeftijd.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen sticker op de voeding, of ik kan hem in ieder geval niet vinden dus ik heb even moeten spitten op het internet wat er voor voeding precies ingebouwd zit, maar het enige waar ik achter ben is dat hij 300W is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 20:37 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:37:
Er zit geen sticker op de voeding, of ik kan hem in ieder geval niet vinden dus ik heb even moeten spitten op het internet wat er voor voeding precies ingebouwd zit, maar het enige waar ik achter ben is dat hij 300W is.
300watt is niet bijster veel. Als dit piek vermogen is dan ben ik bang dat je beter kunt kijken naar een nieuwe kast + voeding en daar de rest van de spullen inbouwen. Daar nog een leuke 290 of 390 of 290x (2e hands via V&A) of een leuke gtx970 en je bent weer klaar.

Een goede BQuiet a 400 of 450watt zit je al goed.

Verwijderd

Topicstarter
Niet wat ik verwachtte te horen maar wel realistisch, helaas ben ik nogal onwetend qua computer onderdelen :D Bedankt voor het geduld.

Vingers gekruist en hopen dat deze het voorlopig nog volhoud terwijl ik mezelf wijzer maak en begin volgend jaar een nieuwe PC opbouw waarbij ik wél weet wat er in zit en wat ik doe.

Sorry voor de tijdverspilling, en bedankt voor het advies, ik neem je tips en bovenstaande link mee. Het leek allemaal iets makkelijker dan het in werkelijkheid was. :D

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:50:
Niet wat ik verwachtte te horen maar wel realistisch, helaas ben ik nogal onwetend qua computer onderdelen :D Bedankt voor het geduld.

Vingers gekruist en hopen dat deze het voorlopig nog volhoud terwijl ik mezelf wijzer maak en begin volgend jaar een nieuwe PC opbouw waarbij ik wél weet wat er in zit en wat ik doe.

Sorry voor de tijdverspilling, en bedankt voor het advies, ik neem je tips en bovenstaande link mee. Het leek allemaal iets makkelijker dan het in werkelijkheid was. :D
Je hoeft geen sorry te zeggen, daar zijn medetweakers voor. Diegene met meer kennis te geven aan diegene die minder kennis heeft over een bepaald onderwerp.

Het is altijd het beste om een zelfbouw te nemen. Dan weet je altijd op uiteraard advies van hier wat je koopt, wat matcht en wat je betaalt.

Complete pc koop, zoals acer enz.. Is leuk maar je betaalt veelste veel en daarbij het is allemaal dicht op elkaar afgestemd en op zo'n manier dat je zowat niks kan uitbreiden.

Voor een leek is het niks anders kennende. Voor de meeste van ons is het miskoop. Zelfbouw is altijd het beste.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
En vaak genoeg is een pre build bij de lokale computer boer ook nog beter. Maar media markt doet daar niet aan mee.
Pagina: 1