switchen via koptelefoon en speakers zo makkelijk mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• gtxkiller
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2025
Hallo,

ik heb vandaag mijn nieuwe koptelefoon binnen maar ik heb een klein probleem, hoe switch ik van mijn speakers naar mijn koptelefoon zonder alles telkens los te halen? :/

Audio apparatuur:

5.1 setje, deze heeft 3 stekkertjes nodig.
Losse microfoon, 1 stekker
Koptelefoon, heeft 1 groene en een roze (microfoon) nodig.

Ik kan mijn koptelefoon niet in de voorkant stoppen, want dan krijg ik slecht geluid.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem, ik hoor het graag. :)

Met vriendelijke groeten,
Rick

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Hoezo heb je slecht geluid van je voorkant? Heb je een aparte geluidskaart? Zo ja, kun je de voorkant niet daarop aansluiten ipv op je moederbord.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Met vele goedkope moederborden is het geluid via de voor-aansluiting slechter dan de aansluiting achterop.

Oplossing: Koop een moederbord met goede onboard audio, zowel front als back.

Maar een echt goede oplossing zal je niet krijgen. Van speakers naar headset wisselen is al een uitdaging voor Windows/Games, maar dan ook nog eens dynamisch van audio wisselen (5.1 <> 2.0) is zeer zelden juist ondersteund.

Forget it.

Sommige 5.1 setjes hebben headset aansluiting, overigens :)

[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 08-12-2015 17:22 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• gtxkiller
Ik zat te denken aan een geluidskaart of een ander handig apparaatje (zo'n USB ding), lost dit het op?

• gtxkiller
Die van mij heeft een headphone aansluiting maar niet voor mic :'(

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:56

QinX

Shai-Hulud

Waarom niet de losse microfoon gebruiken? 1 van de 2 microfoons zal beter zijn dan de andere.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• gtxkiller
Ik wil graag tussen mijn speakers en mijn headset switchen, en als ik hem in de speakers steek spelen de speakers het geluid ook af.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:13
gtxkiller schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:28:
Ik wil graag tussen mijn speakers en mijn headset switchen, en als ik hem in de speakers steek spelen de speakers het geluid ook af.
Als ik mijn headset in mijn speakers steek (logitech x-530), dan doet die dat ook. Als ik dan de speakers uit zet, dan heb ik nog steeds geluid. Is dit bij jou ook zo?

Microfoon steek ik dan in mijn frontpanel, maar daar heb ik van mijn X-fi Xtremegamer fatality blabla een verloop voor gekocht. dus gebruik verder geen onboard.

• gtxkiller
Sorry, bij mij moet de speaker aan staan wil er geluid uit komen :'(

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:48
Een USB-geluidskaart zal wel werken, als je daar je headset in prikt en die geluidskaart instelt als "standaardapparaat" in Windows zal op het moment dat je die in de voorkant van je kast prikt het geluid via die USB en headset komen en niet meer via je moederbord en speakers.
Deze bijvoorbeeld:
pricewatch: LogiLink USB Soundcard
pricewatch: Creative Sound Blaster Play!
Weet niet hoe het zit met de geluidskwaliteit van die dingen maar ik heb een vergelijkbare opstelling met een Cloud II headset waar ook zo'n USB geluidskaart bij zit, werkt prima.

• gtxkiller
Ik zoek zoiets maar is het ook mogelijk om het te regelen in windows of met een soort dock?

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-01 22:19
Wil je het 'netjes' oplossen, dan heb je een externe geluidskaart nodig met niveauregeling voor de hoofdtelefoonuitgang. Deze bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk wat overkill in jouw geval, maar je kunt zowel je speakers als je hoofdtelefoon aangesloten laten en dmv de volumeregelaars bepalen waar je geluid wil hebben. Dit soort apparaten is eigenlijk bedoeld voor het maken van geluidsopnames in een (eenvoudige) studio.

• gtxkiller
Is wel een beetje duur :) , is er ook een goedkopere oplossing :) .

Ik zag dat je bij sommige creative geluidskaarten (zoals de soundblaster z) kan kiezen tussen koptelefoon of speakers.

• jelcon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 07:36
gtxkiller schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:46:
Ik zoek zoiets maar is het ook mogelijk om het te regelen in windows of met een soort dock?
Dat is zeker mogelijk, ik heb zelf al een tijdje (2 jaar) een headphone met USB geluidskaart, Omdat hierdoor er dus 2 geluidskaarten door windows herkend worden kan je eenvoudig dmv het programmatje SoundSwitch wisselen tussen audioapparaten.
Ikzelf heb een toetsenbord met macrotoetsen. Ik heb aan 2 toetsen dit programmatje gekoppeld en kan dus supermakkelijk wisselen tussen de audioapparaten.

• HenkDePoema
Klopt! Deze is een stuk beter te betalen! Bij Bax is het wat lastig filteren op dit soort specifieke dingen :)

• gtxkiller
Zou het kunnen werken als ik een hele goedkope geluidskaart pak en daar de headphone of de speakers in steek, dat ik er 1 aan zet en 1 uit?

• HenkDePoema
Ja, zie de reactie van jelcon

• gtxkiller
Oke, dan ga ik dat straks even uittesten, bedankt voor de hulp :)

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Mocht je straks willen switchen tussen geluidskaarten en mic's, kan ik je Audio Switcher aanbevelen. Deze heeft wat meer instelmogelijkheden (b.v. zelf een hotkey bepalen voor welke soundcard en/of mic, recording settings instellen, wel of niet automatisch instellen windows communicatie apparaat, etc.).
Ik gebruik het met 2 geluidskaarten in combinatie met 2 in- + 3 uitgangen: 1 headsets, 2 mics, 2 speaker setups (Gaming mode + Music Workstation mode)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• gtxkiller
Hallo,

Ik heb goed nieuws :), het avontuur is beter afgelopen dan verwacht.

Ik ben vandaag zo vroeg mogelijk naar de kringloop winkel gegaan en heb 2 geluidskaarten gekocht, samen voor 1 euro!!!

geluidskaart nummer 1: Creative Soundblaster Live 5.1 (kapot)
geluidskaart nummer 2: Creative Soundblaster Audigy SE

1 van de 2 was kapot (de verkoper dacht dit al) maar de 2e doet het perfect :).

Ik heb de speakers in de geluidskaart en de koptelefoon in het moederbord en als ik wil switchen zet ik 1 van de 2 uit.

Bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten,
Rick
Pagina: 1