Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zoek een?
LED Beamer, het liefst Full HD

Waarom LED?
Ik ben gecharmeerd van de kleine behuizing van de gemiddelde LED-beamer en de levensduur van de lamp. Daarnaast verbruiken ze minder stroom.

Wat is je budget?
€500,- tot €1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films te kijken en te gamen (PS4)

Wat heb je zelf al gevonden?
Het valt mij op dat er weinig te vinden is over LED-beamers. Natuurlijk zijn er een hoop van die LED pocket beamertjes te vinden. Maar veel info en reviews over de wat krachtige beamers met meer lumen is niet te vinden

De beamers die ik interessant vind:
pricewatch: LG PF1500G
pricewatch unsorted: LG *PJ LGE PW800 WXGA 800AL/HDMI/USB/WIDI/DVB

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik nu precies op moet letten bij de aanschaf van een LED-projector? Wat zijn naast de projectietechniek de grote verschillen t.o.v. een traditionele beamer?

Zijn er naast de modellen die ik heb gevonden nog andere merken die interessante full-hd LED modellen produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Hmm, dit leeft volgens mij ook niet echt bij de Tweakers community :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik denk het ook niet, had hier ook een aantal dagen geleden een post aangemaakt.

maar tot nu toe ook nog geen reactie.

http://www.htforum.nl/ en http://www.projectorcentral.com/ zijn wel goede sites voor info te zoeken.

nog veel succes met je zoektocht.

groet,
Michael

[ Voor 23% gewijzigd door michaelMDP op 12-12-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
michaelMDP schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:33:
Ik denk het ook niet, had hier ook een aantal dagen geleden een post aangemaakt.

maar tot nu toe ook nog geen reactie.

http://www.htforum.nl/ en http://www.projectorcentral.com/ zijn wel goede sites voor info te zoeken.

nog veel succes met je zoektocht.

groet,
Michael
Dankje!
Maar ik ben mijn tijd volgens mij ver vooruit, ook op die sites is er vrijwel niks te vinden over LED-Projectoren... Best vreemd dat het gros mensen nog willen prutsen met die ouderwertse lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Ik moet je bekennen dat de LG bij mij vrij snel afviel en wel om de volgende reden: ik stoor mij enorm aan het regenboogeffect bij single chip DLP beamers. Op het moment van kopen waren (en zijn) er geen fullHD LED 3LCD beamers die binnen mijn budget vielen. Uiteindelijk ben ik voor de Epson TW6600 gegaan en ben ik hier op een paar kleine puntjes na tevreden mee.

Op het gebied van LED beamers specifiek kan ik je dus geen advies geven, wat ik je wel kan aanraden is om eerst eens een single chip DLP beamer in actie te zien alvorens tot de koop over te gaan. Ik wilde hier namelijk eerst voor gaan, maar na hem gezien te hebben hier meteen van afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Een lamp gaat 2-5000 uur mee en kost 50-150 euro. Dat valt wel mee toch?

Dat er zo weinig aanbod is heeft vast een reden, zeg ik heel ongeïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
En wat zijn je kleine puntjes Van kritiek?
[message[list=1]
[li][/li]
[/list]=45438332,noline]InEtVa schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 01:42[/message]:

Ik moet je bekennen dat de LG bij mij vrij snel afviel en wel om de volgende reden: ik stoor mij enorm aan het regenboogeffect bij single chip DLP beamers. Op het moment van kopen waren (en zijn) er geen fullHD LED 3LCD beamers die binnen mijn budget vielen. Uiteindelijk ben ik voor de Epson TW6600 gegaan en ben ik hier op een paar kleine puntjes na tevreden mee.

Op het gebied van LED beamers specifiek kan ik je dus geen advies geven, wat ik je wel kan aanraden is om eerst eens een single chip DLP beamer in actie te zien alvorens tot de koop over te gaan. Ik wilde hier namelijk eerst voor gaan, maar na hem gezien te hebben hier meteen van afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
michaelMDP schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:19:
En wat zijn je kleine puntjes Van kritiek?
[...]
Hij had wat mij betreft wat stiller mogen zijn (maar hier ben ik vrij gevoelig voor, hij is niet luid te noemen, wel hoorbaar) en het contrast kan altijd beter, hoewel het zeker goed te noemen is voor een beamer van deze prijsklasse.

Kleurweergave, helderheid, bewegingsscherpte en input lag zijn verder prima. Let wel dat er geen interpolatie of andere bewegingsverbeterende functies opzit, ik vind dat geen probleem, zou ze anders toch hebben uitgezet, maar ik weet dat sommige mensen het wel waarderen.
Pagina: 1