Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Office software opent windows verkenner na niet opslaan

Pagina: 1
Acties:

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 16:01
Goedenmiddag,

Als ik een Office document(Word, Excel) wil afsluiten krijg je automatisch een popup om het document wel of niet op te slaan. Als ik kies voor niet opslaan opent zich alsnog de Windows Verkenner om het document op te slaan.

Is dit een specifieke setting die gewijzigd kan worden zodat de windows verkenner voor opslaan als niet opent als ik op niet opslaan klik?

Betreft: Microsoft Office 2013 Standard
Server: Windows 2012 Standard R2

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik gok dat het niet het document zelf is waarvoor je de save as vraag krijgt, maar de template waarop je document gebaseerd is.
Probeer dat eerst even te bevestigen. Welk bestand krijg je daadwerkelijk de "save as" dialog voor? Het bestand dat je geschreven hebt of normal.dot (of dotx).

Computer says no

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 16:01
Meekoh schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:29:
Ik gok dat het niet het document zelf is waarvoor je de save as vraag krijgt, maar de template waarop je document gebaseerd is.
Probeer dat eerst even te bevestigen. Welk bestand krijg je daadwerkelijk de "save as" dialog voor? Het bestand dat je geschreven hebt of normal.dot (of dotx).
Het is ook niet bestand gerelateerd, zelfs als ik een blanco Word open en wil afsluiten opent het save as(Verkenner) als ik op niet opslaan druk.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

supra_indo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:07:
Het is ook niet bestand gerelateerd, zelfs als ik een blanco Word open en wil afsluiten opent het save as(Verkenner) als ik op niet opslaan druk.
Normal.dotm wordt altijd geladen in Word. Het is namelijk de template waar een blanco document op gebaseerd is.

Wat je kunt proberen: Sluit Word af, ga naar %AppData%\Microsoft\Templates, en verwijder het normal.dotm bestand wat daar staat (maak er eventueel eerst een backup van). Start daarna Word weer en test of je probleem nog steeds bestaat.
Als je Word daarna weer afsluit zul je zien dat Word weer een nieuwe normal.dotm aanmaakt in plaats van degene die jij eerst verwijdert hebt.

The Universe is under no obligation to make sense to you

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:19
supra_indo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:07:
[...]

Zoals Downtime ook al aangeeft. Ieder document, ook het blanco document, is gebaseerd op een template genaamd normal.dotm(m is macro enabled) of .dotx.
Als je word of excel afsluit zal die 9 van de 10 keer bijgewerkt worden. Dus waarschijnlijk krijgen je users daar een access denied op, aangezien je een save as popup krijgt. Met andere woorden:"Op de originele locatie mag ik het niet opslaan, dus zeg mij maar waar wel"

Computer says no

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Word/Excel etc zijn geen serverapplicaties en ik zie ook niet dat het een Windows 2012-probleem zou zijn, ik verplaats het topic dus van SWS naar CSA.

Eventuele macro's kan je (als niet beveiligd) zien na alt-F11. Kijk ook of er add-ons actief zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True