Autodesk Inventor 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Goedemiddag,

Ik ben voor werk bezig met een behoorlijk grote opdracht.
Een transportband van 900 meter lang. 70.000+ parts.

Nu heb ik twee vragen;

-Is het mogelijk om de "bolted connection" functie lichter te maken? Na 50 connections wordt de tekening te zwaar om er nog lekker mee te werken. En ik moet nog zo'n 500 connections maken.
-Is het mogelijk om meerdere CPU's aan Inventor te laten werken? Op dit moment zie ik in de taskmanager dat één processor al het werk doet.

Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft en een oplossing heeft.

PC specs:

I7-3770 @ 3.40GHz
32GB 2133MHz geheugen
SSD schijf waar Inventor op staat (weet niet precies welke)
FirePro W5000
Windows 7 64bits

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:15

skate master

Autodesk Educator Expert

AutoDesk Inventor kan voor maar een paar functies gebruik maken van alle Core's van je CPU.
Tijdens het modeleren zal Inventer maar 1 of 2 core's gebruiken, ga je renderen of zaken berekenen dan zullen er meerdere core's aangesproken worden.
Civil 3D heeft gelijk soortige problemen bij grote 3D modellen.

Is het een optie om je model in meerdere stukken op te bouwen en later samen te voegen tot een geheel?
You can gain some benefit from using multiple processors in Inventor. However, a faster, single processor can be more desirable. By design, Inventor is not a multi threaded application. The processing load cannot ordinarily be balanced over multiple processors. However, some specific functionality in Inventor does support multi-core technology.

The wisest choice is to procure the fastest single CPU that your budget allows. If your budget allows, buy the two fastest dual CPUs.
Link 1: mogelijke systeem optimalisaties:
https://knowledge.autodesk.com/support/inventor-products/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/Inventor-Help/files/GUID-46E714D8-8D90-4D1D-BD6D-8B30ABF78E50-htm.html
Link 2: beschrijving multi core support
https://knowledge.autodesk.com/support/inventor-products/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Support-for-multi-core-processors.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Ja het bestaat al uit meerdere sub assemblys. Maar vooral de bolted connections zijn de boosdoeners.
Alle bevestigingsmiddelen staan in een folder en die surpress ik dan, zo werkt het al een stuk soepeler. Maar zo ga je met level of details werken en dat is met het opslaan niet altijd even handig. Vooral als je geen Vault gebruikt en je met meerdere mensen aan hetzelfde project werkt.
En het surpressen zelf kan ook enkele minuten duren.

Ik hoop dat inventor in de toekomst hier een oplossing voor heeft. Steeds meer projecten doen wij de laatste tijd in het 3D.

Ik zal morgen op werk even dat lijstje doorlopen, kijken of dit werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:15

skate master

Autodesk Educator Expert

dn072 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:39:
Ik hoop dat inventor in de toekomst hier een oplossing voor heeft. Steeds meer projecten doen wij de laatste tijd in het 3D.
Ik zie dat je nog met 2015 werkt, wellicht is het dan mogelijk om te updaten naar 2016!
Voor nu heb je er niet veel aan maar ik weet dat de 2016 software sterk verbeterd is op het gebied van meerder CPU kernen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

Voor hele grote projecten draaien wij soms onze workstations virtueel. Hierdoor kan je veel meer ressources toewijzen. Feit blijft wel dat autodesk software zegt met multicore omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Kan je er geen simplified model van maken o.i.d.

Je wil van zo'n groot object niet bezig zijn met de kleine onderdelen. De transportband van 900 meter bestaat misschien wel uit een herhaling van transportbanden van 10 meter die inclusief bolt gewoon herhaald wordt.

Teken die 10 meter in detail. Maak er bijv. een solid van en herhaal die.

👑

Pagina: 1