Ruime kast met goede kabelmanagement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een ruime kast met liefst een paar oranje tinten erin zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant (hoeft geen KNVB kast te zijn, een paar strepen/vlakken is meer dan genoeg), genoeg ruimte achter het moederbord tray voor kabels e.d., kabelgoten afgewerkt met rubber, genoeg ruimte voor een 240MM radiator, airflow moet ook goed zijn. Zelf heb ik al gekeken naar de Aerocool XPredator Evil Black Edition alleen vind ik deze kast veels te duur.

Wat is je budget?
Rond de 100 euro maar als het voor minder kan mag het ook natuurlijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen schreeuwerige GAMER behuizing (Sharkoon o.i.d.) maar een mooi afgewerkte kast a la Fractal Design of be quiet!.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Minimaal ATX formaat voor zowel het moederbord als de voeding. De lengte voor de videokaart moet minimaal 30CM bevatten voor mijn 980 Ti. De rest van de componenten zijn niet relevant voor de keuze van de kast.

Bedankt! :)

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

We zijn geen helpdesk.

Moeilijk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Off-topic:
Super erg bedankt voor je interresante en vooral niet sarcastische bijdrage aan het topic waar ik advies vroeg.

Snap dat ik misschien veels te specifiek was maar er kan wel op een volwassen en/of normale manier gereageerd worden.
Zat er zelf al naar te kijken inderdaad top, hopelijk bieden ze genoeg ruimte aan voor mijn componenten en eventuele uitbreidingen. Denk dat de Silent Base 600 krapjes gaat worden maar met de 800 zou het zeker goed moeten komen, thanks NLBUURMAN!

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Be Quiet maakt gewoon degelijke producten, en die kasten zien er gewoon strak uit. Waarom denk je dat het krap gaat worden?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Een Phanteks Enthoo Pro? Dan zit je sowieso goed met kabelmanagement/ruimte in de kast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:06:
Be Quiet maakt gewoon degelijke producten, en die kasten zien er gewoon strak uit. Waarom denk je dat het krap gaat worden?
Met de Silent Base 600 is er aan de bovenkant van de case en aan de achterkant nauwelijks tot geen ruimte voor een 240MM radiator inclusief fans(Corsair Hydro H100i) of lijkt dat alleen op de foto's zo?

Voor de rest weet ik ook wel dat be quiet! Top producten maakt alleen lijkt het mij krap aan de bovenkant met de 240 rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

DieVeenman schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:58:
[...]

Met de Silent Base 600 is er aan de bovenkant van de case en aan de achterkant nauwelijks tot geen ruimte voor een 240MM radiator inclusief fans(Corsair Hydro H100i) of lijkt dat alleen op de foto's zo?

Voor de rest weet ik ook wel dat be quiet! Top producten maakt alleen lijkt het mij krap aan de bovenkant met de 240 rad.
De SB600 en SB800 delen hetzelfde chassis, er zit dus intern geen verschil tussen de kasten, althans niet wat betreft montage van een 240mm rad bovenin.

Als je zwart met oranje details wilt lijken die kasten wel een beetje -de- uitgesproken opties, daarbij zijn ze ook gewoon helemaal keurig in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor dit budget vind ik persoonlijk de Phanteks Enthoo Pro een erg sterke keuze:

pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Wit

Mooi getint window, zéér goede airflow, geweldig inbouwgemak, PSU shroud en ook overal stoffilters (boven, voor, onder).
Verder ook zeer modulair gebouwd; ofwel bijv. de 5,25" bay drives zijn verwijderbaar, HDD cages zijn verwijderbaar etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31
De Enthoo Pro schijnt wel niet heel erg stil te zijn dacht ik.

Die stond eerst ook op mijn shortlist omdat ie mooi was, maar ik heb gekozen voor de Nanoxia Deep Silence 5. Die was wel een stuk duurder, maar hij bevalt prima. Zéér degelijk gebouwd en meer dan genoeg ruimte die ik persoonlijk totaal niet nodig heb :D

Bovendien lijkt het design erg op Fractal Design kasten.
En er zijn ook goedkopere (en kleinere) varianten van.

Pricewatch overzichtje van Nanoxia kasten

:)

[ Voor 36% gewijzigd door vosss op 19-12-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-04 16:49

Nip

pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Stil, degelijk en geen gamer uitstraling
Pagina: 1