Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-05-2022
Hallo luitjes,

Ik ben op zoek naar een console headset tussen de 130 en 200 euro. In mijn geval een voor de PS4.
Nou zijn er natuurlijk al een tal reviews geweest maar ik kan mijn draai in mijn keuze nog niet echt vinden, ik ben nog niet echt overtuigd van een bepaalde headset zal ik maar zeggen.

Nou kom ik met name tegen:
Playstation Gold Wireless headset
Playstation Pulse Wireless Headset
Tritton 720+ 7.1 ps4/xbox/pc surround headset
Tritton true 5.1 ps4/xbox/pc surround headset
Logitech G933 wireless headset

De eisen waaraan een fatsoenlijke headset moet voldoen is:
Een zeer duidelijke microfoon (ik heb er zo pest hekel aan als ik allemaal geruis van andere aan moet horen of bepaalde brommen en onscherpe geluiden)
Een goed geluid (ben geen hele goede geluidskenner, ik heb beats by dre. studio versie en weet wel waar hij ongeveer aan moet voldoen)
Een goede bass (Ik speel vooral shooters en fantasy games als Call of Duty black ops 3, Destiny, Star wars etc. etc. en dan is de bass zeker belangrijk)
Een goed werkend surround systeem (boven, onder, voor, achter, links, rechts moet onderscheiden kunnen worden)
En een stevig design moet ik wel kunnen verwachten voor zo'n prijs denk ik dan maar? :P

Nou hebben de 2 playstation series dus geen goede microfoon, en vallen voor mij dan juist buiten de boot.
Over de Tritton's lees ik dat ze binnen een jaar overlijden. Dit heb ik een stuk of 6 keer gelezen van de 10 reviews die ik erover heb gelezen, daarnaast lees ik hier en daar ook dat er een brom in het geluid zit (zit je niet op te wachten toch?) :9
De Tritton's zijn daarbij ook al een 3 jaar geleden op de markt gebracht dus het lijkt me zonde om een van deze 2 oude type's nu nog aan te schaffen (of zijn ze geupgrade)?.
Over de G933 van Logitech vind ik helaas niet zoveel reviews in de console, zou het apparaat ook draadloos in de console werken? Iniedergeval heb ik wel gelezen dat het apparaat 0? bass zou weergeven op een console.

Dit alles maakt het dus een vrij moeilijke keus voor de juiste gaming headset al zie ik veel bekende youtubers wel met Tritton's op het koppie, maar heb op google niet kunnen vinden welke zij nou precies dragen.

Dus gasten, ik heb jullie hulp nodig, drop je ervaring met jou headset bijvoorbeeld of misschien zijn er nog een aantal headphones die ik nog niet heb ontdekt, please let me know 8)

Groetjes, Dylan :)

Edit: Ik ben ook nieuw hier, dus als dit het verkeerde topic is, mijn excuses.
Overigens kan je ook vragen aan mij hier gerust plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De vraag is inderdaad al erg vaak langsgekomen in verscheidene topics.

Ik heb alleen ervaring met onderstaande (enige webshop die 'm volgens mij nog heeft) en de Gold (beide naast elkaar getest in diverse games met diverse presets, waarvan ik kan melden dat onderstaaande op gebied van maximaal volume en bass weergave superieur is aan de Gold.

http://www.amazon.de/dp/B...9GM6&childASIN=B005H59GM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
Jaa dat was inderdaad een lekker ding, ik heb hem gehad in mijn Playstation 3 tijden. Heerlijke headset, maar ik ben nu opzoek naar een iets hoger level headset. In design en geluid moet ik toch wel een compatibel voor de PS4 kunnen vinden rond de 200 Euro. Maar niks is zo makkelijk als het lijkt :P

Bedankt voor je Reply anyway ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MortalitezDylan op 08-12-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-10 11:03

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik zelf gebruik een Tritton headset en heb hem al meer dan een jaar. Het geluid klinkt een beetje zacht, maar je hoort wel alles. Daarnaast hoor ik altijd dat ik zeer goed verstaanbaar ben door de microfoon.
Ik hoor van sommige vrienden wel positieve verhalen over de Sony Wireless headset. Maar heb het nog niet gezien en getest, dus ik kan niet voor je oordelen. Voordat je iets aankoopt ook gewoon in de winkel testen.

Zelf zit ik wel altijd te kijken naar de ontwikkeling van nieuwe headsets. En wellicht dat ik over een half jaar opeens een nieuwe heb. Maar dan moet ik wel een goede headset tegenkomen die zowel op de PS4 als PC moet werken. Ik heb nu 3 headsets liggen, maar vind het vervelend om steeds van headset te moeten switchen en heb dan ook liever 1 headset.

Edit: De tritton 5.1 set die ik heb kan overigens wel op de PC, maar je zit met een versterker er tussen. Ik heb dit alleen nog niet getest of dit werkt (pc en ps4 staan beetje te ver van elkaar vandaan). En dan wil ik hem eigenlijk wel via optisch! Zal dit is binnenkort testen of dit mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door n2theb op 08-12-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MortalitezDylan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:51:
Jaa dat was inderdaad een lekker ding, ik heb hem gehad in mijn Playstation 3 tijden. Heerlijke headset, maar ik ben nu opzoek naar een iets hoger level headset. In design en geluid moet ik toch wel een compatibel voor de PS4 kunnen vinden rond de 200 Euro. Maar niks is zo makkelijk als het lijkt :P

Bedankt voor je Reply anyway ;)
Dat is dus het punt: het ding werkt ook op de PS4 en presteert (mijn insziens) veel beter dan de Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
n2theb schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:53:
Edit: De tritton 5.1 set die ik heb kan overigens wel op de PC, maar je zit met een versterker er tussen. Ik heb dit alleen nog niet getest of dit werkt (pc en ps4 staan beetje te ver van elkaar vandaan). En dan wil ik hem eigenlijk wel via optisch! Zal dit is binnenkort testen of dit mogelijk is.
Nice, en jouw mening over de Tritton 5.1? Volgens Tweakers in een review van de 5.1 voor pc/mac klinkt het geluid zo slecht dat het lijkt alsof je in een zwembad ligt. Maar misschien is de ps4/xbox/pc editie anders dan diegene die alleen voor pc en mac is, of je hebt natuurlijk gewoon een andere mening.

De review over 5 gaming headsets van mid-range waaronder de Tritton 5.1 inclusief zwembad opmerkingen
Edit: (Vanaf 02:10/10:21 gaat het over de Tritton 5.1)

[ Voor 3% gewijzigd door MortalitezDylan op 08-12-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
bram1984 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:09:
[...]

Dat is dus het punt: het ding werkt ook op de PS4 en presteert (mijn insziens) veel beter dan de Gold.
Helaas heb ik de Gold nog niet getest, ik kan het alleen eens met je zijn dat de PS3 headset inderdaad heerlijk klinkt. Maar ik heb hem met mijn PS3 en alle andere Kilo's aan accessoires weggedaan en iets dat je uitgekotst hebt ga je niet weer inslikken he ghehe 8)7 .
Voorlopig dus even headsetloos en moet ik het maar even doen met de zintuigen die ik van bovenaf heb gekregen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-10 11:03

n2theb

Tweakers Abonnee

MortalitezDylan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:10:
[...]

Nice, en jouw mening over de Tritton 5.1? Volgens Tweakers in een review van de 5.1 voor pc/mac klinkt het geluid zo slecht dat het lijkt alsof je in een zwembad ligt. Maar misschien is de ps4/xbox/pc editie anders dan diegene die alleen voor pc en mac is, of je hebt natuurlijk gewoon een andere mening.

De review over 5 gaming headsets van mid-range waaronder de Tritton 5.1 inclusief zwembad opmerkingen
Er zit een verschil in deze versie met de console versie. De console versie heeft een grotere versterker icm S/PDIF-aansluiting. De PC versie, welk getest is door Tweakers, bevat een USB versterker welk dit niet heeft.

Het scheelt namelijk wel wat voor geluid je hebt. Maar het geluid is wel een beetje zacht naar mijn mening. Ik had het wel iets harder gewild, maar ik kan er wel gewoon mee gamen. Het is goed te horen waar iemand, met een potje COD, ongeveer loopt. En de microfoon werkt daar en tegen gewoon uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
n2theb schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:18:
[...]

Er zit een verschil in deze versie met de console versie. De console versie heeft een grotere versterker icm S/PDIF-aansluiting. De PC versie, welk getest is door Tweakers, bevat een USB versterker welk dit niet heeft.

Het scheelt namelijk wel wat voor geluid je hebt. Maar het geluid is wel een beetje zacht naar mijn mening. Ik had het wel iets harder gewild, maar ik kan er wel gewoon mee gamen. Het is goed te horen waar iemand, met een potje COD, ongeveer loopt. En de microfoon werkt daar en tegen gewoon uitstekend.
Okee, nou dan zal ik denk ik toch nog even verder kijken voor een iets betere headset dan deze denk ik dan toch :P . Wel weer een die van het lijstje kan, ben benieuwd wanneer de ware eruit rolt ghehe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Voor dat geld kan je ook koptelefoon kopen die kwa geluid stuk beter klinkt (koop je bij action of ergens anders goedkope microfoon bij)

En koptelefoon kan onderweg ook gebruiken zonder zo bling bling geval op je hoofd rond te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik raad je toch aan om deze te doen, ondanks de lage review cijfer

Turtle Beach Ear Force Stealth 500P (PS4/PS3) O-)

Sinds gisteren zelf in bezit en het geluid is werkelijk superieur!
Het enige is, dat ik nog met de presets moet gaan klooien om bepaalde modes beter tot zijn recht te laten komen.

Deze is draadloos en gaat 15 uur mee! Top ding en is gewoon op te laden via je telefoonlader mocht je een samsung/htc oplader hebben, anders stop je hem in je PS4.

Hij is overal rond de 135 euro, maar als je deze besteld via Turtle Beach zelf krijg je hem voor 100 EURO.

Ik kocht hem zelf op Blackfriday voor 76 euro, met een kortingscoupon die ik van een vriend had gekregen.
Zie site: KLIK HIER

Succes nog! Laat me weten welke je haalt! :D _/-\o_

PS. Als je hem besteld via Turtle Beach, hou rekening dus met 5 werkdagen levertijd! Het komt uit Dublin!

[ Voor 5% gewijzigd door WestBoy_B op 08-12-2015 17:10 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
WestBoy_B schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:08:

Het enige is, dat ik nog met de presets moet gaan klooien om bepaalde modes beter tot zijn recht te laten komen.

Deze is draadloos en gaat 15 uur mee! Top ding en is gewoon op te laden via je telefoonlader mocht je een samsung/htc oplader hebben, anders stop je hem in je PS4.

Hij is overal rond de 135 euro, maar als je deze besteld via Turtle Beach zelf krijg je hem voor 100 EURO.

Ik kocht hem zelf op Blackfriday voor 76 euro, met een kortingscoupon die ik van een vriend had gekregen.

PS. Als je hem besteld via Turtle Beach, hou rekening dus met 5 werkdagen levertijd! Het komt uit Dublin!
Ik heb een Turtle beach.. px22 niet draadloos, maar voor gaming is het een rotding. Nu wil ik niet zeggen dat Turtle beach slecht is, dat weet ik niet. Voor gaming vind ik sowieso het een beetje onzin om veel geld voor een koptelefoon uit te geven. Maar zo vind ik ook de discussie 30 FPS vs 60 FPS grote onzin.

Maar de Turtle beach die ik heb, heeft last van Audio drops...wat schijnbaar een bekend probleem is, dus ik zou dat even nakijken op internet of dat met die ook een issue is.

Ik werd er ieder geval zo gek van, dat ik die Sony wireless 2 gekocht heb en die is best goed. Maar ik heb dan ook wat jaartjes gedrumt, dus ik zal wel knetterdoof zijn.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
basset schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:08:
[...]

Ik heb een Turtle beach.. px22 niet draadloos, maar voor gaming is het een rotding. Nu wil ik niet zeggen dat Turtle beach slecht is, dat weet ik niet. Voor gaming vind ik sowieso het een beetje onzin om veel geld voor een koptelefoon uit te geven. Maar zo vind ik ook de discussie 30 FPS vs 60 FPS grote onzin.

Maar de Turtle beach die ik heb, heeft last van Audio drops...wat schijnbaar een bekend probleem is, dus ik zou dat even nakijken op internet of dat met die ook een issue is.

Ik werd er ieder geval zo gek van, dat ik die Sony wireless 2 gekocht heb en die is best goed. Maar ik heb dan ook wat jaartjes gedrumt, dus ik zal wel knetterdoof zijn.
Ik snap je probleem, je verwacht meer van je Turtle Beach headset!
Ik heb tot nu toe geen last, ook niet van audio drops.

Ik ben harstikke tevreden ook over de bouwkwaliteit. Verwacht niet dat het snel stuk gaat zoals men zegt.
Echter verwachtte ik wel een wat meer premium feel voor die waarde van 135 euro.

Gelukkig heb ik hem maar voor 76 euro weten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 22:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hoe kom je aan de info dat de twee PS headsets geen goede mic hebben? Ik heb er zelf een (gold) en na enkele testjes uitgevoerd te hebben enige tijd geleden (rondgevraagd in parties), bleek ik uitermate goed verstaanbaar zonder bijgeluiden, ruis, whatever. Oftewel: de kwaliteit van deze mics is prima! Prima headsets!

Voeg me gerust toe op PSN trouwens, dan kan je de gekuidskwaliteit van de mic horen:)

[ Voor 17% gewijzigd door Thrace Grumble op 09-12-2015 17:11 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
Thrace Grumble schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:06:
Hoe kom je aan de info dat de twee PS headsets geen goede mic hebben? Ik heb er zelf een (gold) en na enkele testjes uitgevoerd te hebben enige tijd geleden (rondgevraagd in parties), bleek ik uitermate goed verstaanbaar zonder bijgeluiden, ruis, whatever. Oftewel: de kwaliteit van deze mics is prima! Prima headsets!

Voeg me gerust toe op PSN trouwens, dan kan je de gekuidskwaliteit van de mic horen:)
Ik zal je eens even toevoegen zodat ik jou kan horen en jij mij kan horen. Vrijdag krijg ik hem binnen, de Tritton 720+ 7.1 surround sound voor PS4/PC etc. etc. :P

Edit: Ben toch maar voor die gegaan, KSI raadde hem aan in een Live Q&A :)

[ Voor 9% gewijzigd door MortalitezDylan op 09-12-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan

basset schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:08:
[...]

Hij is toch 145 bij Turtle zelf? Maar ja ik ben niet zo van de Turtle Beach, heb er is eentje opgehad bij een vriend en ik vind ze niet echt lekker zitten. Heb ook geen breed hoofd of wat dan ook en ben zeker geen zeikerd. Misschien dat ik hem ooit nog is zal halen voor de heb, hij ziet er natuurlijk wel lekker uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejaim
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-03 21:25

Helaas heb ik een hele andere ervaring met de 500p. Begin dit jaar ben ik van de ps3 wireless stereo headset ( dezelfde als bram1986 heeft) op zoek gegaan naar een nieuwe headset. Als eerste heb ik de sony gold geleend van mijn broertje om te testen en deel de mening van bram. De mic van deze headset is overgens ook minder, volgens mensen uit de party klonk ik alsof ik op het toilet zat.

Na de gold heb ik de 500p geprobeerd maar dezelfde dag terug gestuurd. Het geluid klond dof, de presets knop werkte niet, en al na 10 minuten begon hij pijnlijk op het hoofd te knellen. Ik moet er wel bij vertellen dat het kan zijn dat mijn model toevallig gewoon kapot was.

Uiteindelijk heb ik een astro a50 gekocht. hier ben ik erg tevreden over maar hij is wel erg duur en ik vind zelf dat je hem erg snel weer moet laden.

Met de tritton heb ik geen ervaring maar mocht je niet tevreden zijn zou ik de pulse eens proberen. Deze valt binnen je price range, hij schijnt goed te klinken en een goede bass te hebben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalitezDylan
bejaim schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:29:
[...]

Met de tritton heb ik geen ervaring maar mocht je niet tevreden zijn zou ik de pulse eens proberen. Deze valt binnen je price range, hij schijnt goed te klinken en een goede bass te hebben ;) .
Dat lijkt mij ook een zekere keus als de Tritton tegen valt. Ik zal iniedergeval mijn mening over de Tritton van het weekend posten, hij komt vrijdag pas binnen en ga er even een goede 2 dagen voor zitten voordat ik een mening geef. Wel jammer dat als een Tritton niet goed is, je over moet op een bijna outdated Pulse headset, we leven in 2015, hallo, tijd voor een paar duizend nieuwe en goede headsets voor consoles, zoveel werk is dat toch niet |:( :9

Edit: Hij komt vrijdag pas binnen omdat het pakketje vertraging heeft, anyway, 4 launch kennende zal het er vrijdag dan ook echt wel zijn, finally _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door MortalitezDylan op 09-12-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headsets voor consoles bestaan niet. Wel overpriced stukjes plastic met het affiche gaming headset erop. :)

Ik heb er ook eentje hoor. Ook de Tritton 720+. Bevalt wel goed al een jaartje of 2,3. Heb er ook een Sennheiser ding van honderd piek bij. Het geluid dat daar uit komt is stukken voller en bombastischer. Een 'echte' headset levert je meer op per euro dan een 'gaming' headset. Apart microfoontje erbij en je bent voor minder geld perfect hoorbaar met beter geluid. Iets meer setup en uitzoekwerk. Dat moet het je wel waard zijn. Een gaming headset is wel lekker simpel. Ik gebruik mijn betere headset voor singleplayer en de Tritton voor als ik in een party zit en het gamegeluid toch niet kan horen door schreeuwerds. :)

Ik heb ook een Xbox Stereo headset. Daar heb jij niks aan natuurlijk maar het is wel een prima apparaat. Stekkertje in de controller en hij werkt direct zonder eigen oplaadkabel. Hij trekt voeding vanaf de controller. Super simpel ding met aardig geluid. Als een enorme geluidservaring niet nodig is, is de PS versie volgens mij zeer vergelijkbaar. (Zelfs beter qua geluid.)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 23:05 ]

Pagina: 1