Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Beste,

Op een remote desktop server 2012 R2 maken wij gebruik van RES 2015 met de laatste update. Ook word er gebruik gemaakt van Office standaard 2010. Zodra een gebruiker een tweede excel document opent komt deze in een venster binnen de zelfde excel werkmap. Echter als ik het zelfde document sluit en open meerde keren komt hij wel als lossen excel werkmap er bij zie als voorbeeld.

Goed:
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/w21pfup7d/goed.jpg

Fout:
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/cli8mmyv7/fout.jpg

ik open een aantal keer het zelfde document soms gaat het dus goed maar vaak ook niet kent iemand dit probleem of is dit een bug en zo ja hoe op te lossen ? :)

alvast bedankt!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 11:27
Hier precies hetzelfde Euvel. Zelf dien ik echt 2x Excel op te starten vanuit Start > Programs > Excel.
Dan in die bepaalde Excel sessie het bestand openen. Als ik vanuit Explorer 2x een Excel document dubbelklik, dan openen ze in dezelfde Excel sessie.

Hier Office 2010 + Win2008R2 + RES 2014 SR3 (Rev8).

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Probeer eens in Excel dit:
Ga naar Options > Advanced Options > scroll naar beneden naar "General" stukje > Zet vinkje bij "ignore other applications that use 'Dyanamic Data Exchange (DDE)' " aan.

Ben ik benieuwd of je het dan niet meer hebt. Als alternatief kun je ook de file association voor xlsx aanpassen zodat die geen DDE gebruikt.
Zie: klik

Computer says no

• jokko
Meekoh schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:41:
Probeer eens in Excel dit:
Ga naar Options > Advanced Options > scroll naar beneden naar "General" stukje > Zet vinkje bij "ignore other applications that use 'Dyanamic Data Exchange (DDE)' " aan.

Ben ik benieuwd of je het dan niet meer hebt. Als alternatief kun je ook de file association voor xlsx aanpassen zodat die geen DDE gebruikt.
Zie: klik
Als ik DDE inschakel krijg ik de foutmelding: Fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma. Dit krijg ik als ik een excel document wil openen. Via File association kan ik hem toevoegen maar dat kan ik nu niet doen omdat er mensen zitten te werken. Ook moet de server daar voor een reboot krijgen.

Zelf had ik nog wat getest, als ik al administrator inlog waarbij RES niet wordt geladen komt het probleem niet voor het lijkt dus een bug binnen RES. Hiervoor ga ik een ticket inschieten omdat we de betaalde versie hebben verwacht ik dat er wel een oplossing uit komt. Als ik iets heb gevonden laat ik het weten :)

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
In Composition > Desktop > Lockdown and Behavior vind je bij Res Workspace Manager shell de optie:
Force Microsoft Excel to show open workbooks on RES Workspace Manager shell taskbar

Dat is wat je zoekt.

• jokko
Tadream schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:26:
In Composition > Desktop > Lockdown and Behavior vind je bij Res Workspace Manager shell de optie:
Force Microsoft Excel to show open workbooks on RES Workspace Manager shell taskbar

Dat is wat je zoekt.
Bedankt voor je reactie !
Deze stond al aan, toch kwam het probleem nog voor helaas :-(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Dan moet je contact opnemen met de res support desk.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

mutsje schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:42:
Dan moet je contact opnemen met de res support desk.
idd! Ze hebben een mega goeie support en nemen lekker de tijd voor je. Zelfs heeft iedereen daar zn eigen set VM's voor dit soort testen. Ik zeg: probeer het es.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1