Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron 15 7000

Pagina: 1
Acties:

• Jonas Do
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik ben van plan om in de komende week een laptop te bestellen. Momenteel gaat mijn keuze naar de Dell Inspiron 15 7000 (variant zonder touch display). Ik zou er achteraf nog een SSD bijplaatsen. Deze laptop lijkt trouwens niet in de tweakers pricewatch te staan.

http://www.dell.com/be/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC

Nu wou ik nog even horen of dit een goede keuze is, of dat er misschien nog betere alternatieven op de markt zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Naast dagelijks gebruik wil ik ook af en toe gamen op de laptop (far cry, gta), liefst toch wel op medium settings. Ook zal ik de laptop veel gebruiken voor processor intensieve simulaties ivm school.

Wat is je budget?
max 1100 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe mee naar de les dus batterij moet het toch 5-tal uur uithouden bij niet-intensief gebruik (gewoon office dus).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

-i5/i7, min. 8GB RAM & voldoende goede videokaart
-hoogstwaarschijnlijk 15", 17" is iets te zwaar, lomp om mee te nemen en 13" lijkt niet meer aangenaam voor films, games, documentbewerking.
-een SSD al ingebouwd is mooi meegenomen maar bij deze dell zou ik die er nog zelf kunnen bijplaatsen
-ik heb vertrouwen in de kwaliteit van dell producten. Echter sta ik ook open voor andere merken.

Gezien naar mijn eisen lijkt deze Dell het meeste te bieden voor het geld. En hij ziet er ook nog goed uit.
Zie ik hier iets over het hoofd? Zijn er betere alternatieven?

Verwijderd

Ik wil deze ook, maar er is nog geen versie beschikbaar met Belgisch Azerty :-(.

Daarnaast ben ik aan het twijfelen tussen deze en de nieuwe Asus n552, die hopelijk niet te lang meer op zich laat wachten...

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

nevermind, nutteloze reactie

[ Voor 92% gewijzigd door MedionAkoya op 08-12-2015 14:16 ]

Trein?

Verwijderd

Zijn er eigenlijk deftige stickersets beschikbaar?

• Jonas Do
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:09:
Ik wil deze ook, maar er is nog geen versie beschikbaar met Belgisch Azerty :-(.

Daarnaast ben ik aan het twijfelen tussen deze en de nieuwe Asus n552, die hopelijk niet te lang meer op zich laat wachten...
Weet je wanneer de versie met belgische azerty beschikbaar wordt?

Verwijderd

Neen, ik heb dit aan de helpdesk gevraagd.
Ze zeiden dat er wel 1 aankomt, maar hebben nog geen timings.

Verwijderd

Deze is ook interessant in dezelfde prijsklasse ongeveer, maar heeft maar een GTX950M met 2GB DDR3 ram, wel een SSD:

http://www.medion.com/be/...9555a1.html#specification

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
De Inspiron 7000 met I7 6700HQ / 8GB DDR3 / GTX960 / FHD scherm is €999 en komt vandaag bij mij binnen. Heb er los een 250GB SSD (€100) voor in het M2 slot bij besteld en nog 8GB ram (€35) extra. Heb je dus voor €1134 een snelle laptop. Geen gaming-beest, maar gewoon allround.

De alternatieven zijn er wel in de vorm van de MSI en Acer V-nitro, maar vooral de niet vervangbare onderdelen (GPU, CPU) zijn daar gewoon een stap -of meerdere stappen- lager. Denk dan aan dezelfde prijs maar dan een 6200U processor, wat zo ongeveer het instapmodel van de Skylake range is. Daarnaast hebben veel modellen van MSI en dergelijke een behoorlijk game-achtig uiterlijk (led verlichte draak enz), dat moet je maar net leuk vinden. De Dell 7000 is wat meer ingetogen.

Heb er zelf 2 maanden op moeten wachten, maar de levertijd voor een nieuwe staat nu op 5 dagen volgens mij...

Om je andere punten te benoemen:
-De accuduur wordt als zeer goed gereviewd. Bij normaal browsen kan hij het makkelijk die 5 uur uithouden. Dit geldt enkel voor het full hd scherm, het 4K scherm verbruikt veel meer stroom.

-De SSD die er standaard bij zit is een SHDD, oftewel een trage 1TB 5400rpm schijf die een beetje snelheid op kan pikken door te leren. Naar mijn idee is een losse SSD er naast als boot-schijf een must.

Er zijn ook minpunten te lezen, zoals het ontbreken van DDR4 en pci-e SSD ondersteuning..en ook het scherm en de trackpad zijn geen hoogvliegers.

Kiwi !

Verwijderd

Ja bij de Dell krijg je gewoon veel voor de 999 EUR die je betaalt!
Ik hoop dus binnen dit en 2 weken een Belgische Azerty te zien verschijnen :-)

• Jonas Do
Ik heb net contact gehad met de klantendienst en de versie met Belgische azerty wordt pas in het begin van het nieuwe jaar verwacht.

Verwijderd

Ben blij dat jij meer info krijgt als ik.
Bij mij wisten ze nog van niets :-).

Dan wacht ik maar tot begin volgend jaar...

• X-Kiwi
Ik heb hem net uitgepakt, maar dan wel de QWERTY versie.
Als ik wat tijd kan vinden, dan typ ik wel een review ;)

Kiwi !

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
X-Kiwi schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:45:
Ik heb hem net uitgepakt, maar dan wel de QWERTY versie.
Als ik wat tijd kan vinden, dan typ ik wel een review ;)
Graag!
Welke SSD/RAM heb je besteld?

• X-Kiwi
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/4fzxab.jpg

Eerste indruk is wel dat hij erg ...gewoon is. Ik configureer vaak laptops voor vrienden en familie, en deze Dell lijkt nog het meeste op mijn saaie / trouwe HP ProBook a.k.a. 'de werklaptop'

[ Voor 4% gewijzigd door X-Kiwi op 09-12-2015 21:20 ]

Kiwi !

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
Dat is goed, ik moet geen opvallende laptop hebben :-)

• X-Kiwi
Review is geplaatst ;)

Kiwi !

• Jonas Do
X-Kiwi schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:06:
[afbeelding]

Eerste indruk is wel dat hij erg ...gewoon is. Ik configureer vaak laptops voor vrienden en familie, en deze Dell lijkt nog het meeste op mijn saaie / trouwe HP ProBook a.k.a. 'de werklaptop'
Vraagje: waarom heb je gekozen voor de m.2?
Wat is het verschil met de 'gewone' (hieronder als link)?

pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

• X-Kiwi
Jonas Do schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:25:
[...]

Vraagje: waarom heb je gekozen voor de m.2?
Wat is het verschil met de 'gewone' (hieronder als link)?

pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Verschil 1: de M.2. is €100, de SATA is €82.
Verschil 2: formfactor.

De 7000 wordt in NL geleverd met een 1TB hybrid drive (1TB HDD met een klein stukje cache SSD). Deze neemt de enige SATA bay in de laptop in beslag. Er is echter nog een tweede slot beschikbaar, maar dat is dus een M.2. Hierdoor kun je de 1TB laten zitten (en als opslag gebruiken) in je SATA bay en er een M.2 SSD naast zetten voor het opstarten.

Dus:
Wil je de 1TB SATA schijf volledig vervangen, dan kan je het beste voor een SATA SSD kunnen kiezen, is goedkoper.
Wil je de 1TB SATA behouden, dan moet de SSD wel een M.2 zijn.

Heb er even een foto bij gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/63sro0.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door X-Kiwi op 11-12-2015 11:27 ]

Kiwi !

Pagina: 1