Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Topicstarter
Ik heb thuis een TP Link 1043 ND router met OpenWRT (of DDWRT - weet het niet meer zeker) er op. Nu wil ik binnenkort gebruik van maken van een VPN Service en wil ik dat al het verkeer via deze router direct over deze VPN verbinding gaat.

Waar ik een beetje mee zit, is of die TP Link het kwa snelheid wel aankan. We kijken bijvoorbeeld vaak Netflix, of leechen wat via nieuwsgroepen, waarbij ik natuurlijk niet zit te wachten op 10mbps omdat ik via een VPN wilde werken.

Zijn er verder nog protocollen waar ik op moet letten bij mijn keuze voor een VPN Service? Ik lees dat OpenVPN goed is, maar 9 van de 10 keer ook zorgt voor een erg langzame verbinding. Daarnaast weet ik niet zeker of DDWRT alle andere protocollen ondersteunt. Volgens mij PPTP zeker wel, maar van L2TP/IPSec ben ik nog niet zo zeker.

Beste antwoord (via rens-br op 14-02-2018 07:36)

• CooT71
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01-2017
De TPlink is geen snelheidsmonster, hou rekening met het gegeven dat je een minimale snelheid behaald daarmee
Beter zou je een OPNsense of dedicated vpnclient inzetten als je er bezorgd om bent

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:04

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
De_Bastaard schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:29:
Ik heb thuis een TP Link 1043 ND router met OpenWRT (of DDWRT - weet het niet meer zeker) er op. Nu wil ik binnenkort gebruik van maken van een VPN Service en wil ik dat al het verkeer via deze router direct over deze VPN verbinding gaat.
Als ik het goed begrijp wil je al je internet verkeer via een VPN provider laten lopen?

• De_Bastaard

De_Bastaard

Topicstarter
Inderdaad, bij voorkeur wel ja.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Het is dan in ieder geval wel belangrijk om te weten welke software je nu draait OpenWRT of DD-WRT. Verder moet je een VPN provider kiezen waarmee je verbinding mee gaat maken. Als laatste: waarom wil je al je thuis verkeer over een VPN laten lopen?

• De_Bastaard

De_Bastaard

Topicstarter
Nou, omdat ik in Duitsland zit en het niet cool is als er iemand hier per ongeluk een bittorrent aan zou slingeren, of via niet-SSL nieuwsgroepen gaat downloaden. Daarnaast willen we Netflix kijken met andere content, maar het streamen naar de Chromecast werkt niet als het device wat ik gebruik via een VPN verbonden is. De Chromecast wordt dan wel "gezien", maar streamen werkt niet. De enige oplossing daarvoor is om alles via VPN te doen.

Niet geheel onbelangrijk, in de huidige tijd is het fijn als je gegevens veilig over het internet gaan ;)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:47:
Niet geheel onbelangrijk, in de huidige tijd is het fijn als je gegevens veilig over het internet gaan ;)
Dat is zeker waar! Dan begrijp ik inderdaad goed waarom je alles over een VPN wil laten lopen. Maar je hebt dus nog wat stappen te gaan:
  1. Software uitzoeken
  2. VPN provider kiezen
  3. VPN Instellen in je software

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• CooT71
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01-2017
De TPlink is geen snelheidsmonster, hou rekening met het gegeven dat je een minimale snelheid behaald daarmee
Beter zou je een OPNsense of dedicated vpnclient inzetten als je er bezorgd om bent

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Je stelde die vraag al korter in het welke vpn topic. Ik gaf al aan dat je dat met deze router niet moet willen. Technisch gezien kan het, maar het wordt erg langzaam. Hierboven staat al een betere oplossing die ook al genoemd was in dat andere topic.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:04
Het kan met de router, OpenWRT werkt dan het beste, maar het gaat niet erg snel zijn (lees: verwacht niet meer dan 20 Mbit).

Gebruik een software VPN-client, of zet een dedicated bak neer, met bijvoorbeeld pfSense of vyatta.

• csflakkee
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 25-02 11:19
Ben sinds vandaag ook in het bezit van deze TP link 1043N revisie 5

Laatste build van OpenWRT (LEDE) erop geflashed.

Maar wie heeft er ervaring met Goose VPN hierop werkend te krijgen in OpenWRT ?

Houd me meer dan aanbevolen voor de gouden tip :)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
@csflakkee welkom op het forum. Dit topic is al behoorlijk oud en het is dan ook niet toegestaan om topics te kicken en te kapen. Wil je even een nieuw topic starten? Geef dan echter wel aan wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*