Beste tweakers,
Ik overweeg om een IMAC aan te gaan schaffen. Hiervoor is mijn oog gevallen op een 27 inch versie.
Ik heb hier op Tweakers al e.e.a. gevonden en ook al een eerder aankoopadvies maar dat is zijn toch iets oudere berichten en daarom de start van dit nieuwe topic.
Nu twijfel ik over een paar zaken :
I5 vs I7 (3,3-GHz quad-core Intel Core i5-processor) of dus i7 4,0 Ghz
Fusion Drive vs SSD
Grafische kaart 2 of 4 mb
Wat wil ik ermee doen :
-Photoshop (Adobe CC), ook werken met lagen etc etc.
-Videobewerking (kleinschalig, Gopro)
-Internetten
-Af en toe een game
Aangezien de aanschafwaarde van een Imac nog fors is wil ik er uiteraard ook wel een behoorlijke poos mee gaan werken.
Is het de meerwaarde van op dit moment 300 euro echt waard om een I7 processor te nemen, uitgaand ook voor de langere termijn?
Is de videokaart (2 naar 4 mb) de meerprijs voor mij belangrijk of verstandig om te doen? Ook uitgaand voor gebruik voor langere termijn? Dit zijn onderdelen die immers niet zo makkelijk te vervangen zijn.
SSD is echt sneller maar ook veel kleiner....
Ik ben benieuwd naar jullie advies
Ik overweeg om een IMAC aan te gaan schaffen. Hiervoor is mijn oog gevallen op een 27 inch versie.
Ik heb hier op Tweakers al e.e.a. gevonden en ook al een eerder aankoopadvies maar dat is zijn toch iets oudere berichten en daarom de start van dit nieuwe topic.
Nu twijfel ik over een paar zaken :
I5 vs I7 (3,3-GHz quad-core Intel Core i5-processor) of dus i7 4,0 Ghz
Fusion Drive vs SSD
Grafische kaart 2 of 4 mb
Wat wil ik ermee doen :
-Photoshop (Adobe CC), ook werken met lagen etc etc.
-Videobewerking (kleinschalig, Gopro)
-Internetten
-Af en toe een game
Aangezien de aanschafwaarde van een Imac nog fors is wil ik er uiteraard ook wel een behoorlijke poos mee gaan werken.
Is het de meerwaarde van op dit moment 300 euro echt waard om een I7 processor te nemen, uitgaand ook voor de langere termijn?
Is de videokaart (2 naar 4 mb) de meerprijs voor mij belangrijk of verstandig om te doen? Ook uitgaand voor gebruik voor langere termijn? Dit zijn onderdelen die immers niet zo makkelijk te vervangen zijn.
SSD is echt sneller maar ook veel kleiner....
Ik ben benieuwd naar jullie advies
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080