Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 10:45

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
momenteel is er bij ons in de organisatie de regeling dat woon-werk een maximale vergoeding heeft waarmee niet alle reiskosten worden vergoed (OV is geen oplossing gezien de reistijd bijna verdubbeld). Dit heb ik geaccepteerd.
Voor reizen naar andere locaties is er een regeling van 19 cnt per km voor de daadwerkelijk afgelegde route wat ik ook kan aantonen en dit staat ook in het personeels handboek. Dit is voor mij heel simpel de snelste route. Ik ben minimaal 1x per week op een andere locatie wat 180 km (snelste route) is en 2 uur reizen is)enkel. Nu wilt HR dit dus aan laten passen naar kortste route wat dus 150 km is en 3 uur 45 minuten reizen. Op maand basis krijg ik dus 50-70 minder
Gezien ik geen lease auto heb en woon-werk 60k per jaar doe tikt dit toch wel aan. Of ik doe de kortste route, maar dat is bijna een verdubbeling van reistijd en tijd voor tijd mag niet :)

Hebben anderen hier ervaring in? Mag dit zomaar?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:59
Dan is deze 3u45 werktijd en geen reistijd en dus vergoed neem ik aan...?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33

ThunderNet

Flits!

Dan kun je ze heel makkelijk voorrekenen wat dat extra kost :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:45:
Dan is deze 3u45 werktijd en geen reistijd en dus vergoed neem ik aan...?
Nee helaas daar wilt men niet aan :) dus 7 uur reizen of 4 uur reizen is mijn keus. Ik moet wel gewoon 8 uurtjjes op kantoor zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
ThunderNet schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:53:
Dan kun je ze heel makkelijk voorrekenen wat dat extra kost :)
Ik denk dat ik dat maar even ga doen. Voor nu willen ze er niet aan beginnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

Shunt

Boe

Niet meer gaan naar de externe locatie.
En als ze dan niet mee willen geven opzoek naar een werkgever die wel voor zijn mensen wil zorgen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Praetextatus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:10:
[...]

Nee helaas daar wilt men niet aan :) dus 7 uur reizen of 4 uur reizen is mijn keus. Ik moet wel gewoon 8 uurtjjes op kantoor zijn. |:(
Tja ik zou de extra tijd, 1u45 gewoon braaf als werktijd chargeren. Dit is extra tijd de je kwijt geraakt door de kortere afstand te rijden.

https://www.hrpraktijk.nl...hof-van-justitie-werktijd

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 08-12-2015 13:17 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De werkgever mag de gebruikelijke route onbelast vergoeden, ook als deze langer is dan de kortste route. Je HR-afdeling kan hier even een telefoontje met de belastinginspecteur aan wagen, maar dat in dit voorbeeld de gebruikelijke route de snelste is lijkt me duidelijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
FirePuma142 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:20:
De werkgever mag de gebruikelijke route onbelast vergoeden, ook als deze langer is dan de kortste route. Je HR-afdeling kan hier even een telefoontje met de belastinginspecteur aan wagen, maar dat in dit voorbeeld de gebruikelijke route de snelste is lijkt me duidelijk.
En werkgever mag alles vergoeden wat de werkgever wilt, tot €0,19/km is het onbelast, daarna betaal je er (inkomst)belasting over. Het maakt voor de belastingdienst echt niet uit of dat is om een frietje in Maastricht te halen of naar een andere locatie te rijden.

Verder is €0,19/km wel er karig voor zakelijke kilometers, daar leg je zelf altijd bij als je een beetje moderne auto rijdt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit lijkt me grotendeels afhankelijk van je contract.
Maar als je 60.000 km per jaar voor de baas aflegt, lijkt het me of tijd voor een leaseauto, of tijd om te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LordSinclair schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:31:
[...]

En werkgever mag alles vergoeden wat de werkgever wilt, tot €0,19/km is het onbelast, daarna betaal je er (inkomst)belasting over. Het maakt voor de belastingdienst echt niet uit of dat is om een frietje in Maastricht te halen of naar een andere locatie te rijden.

Verder is €0,19/km wel er karig voor zakelijke kilometers, daar leg je zelf altijd bij als je een beetje moderne auto rijdt.
Je hebt gelijk, dit is alleen van toepassing op een vaste vergoeding.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
RemcoDelft schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:38:
[...]

Maar als je 60.000 km per jaar voor de baas aflegt, lijkt het me of tijd voor een leaseauto, of tijd om te verhuizen.
Of een nieuwe baan.

Tenzij je (a) graag rijdt en (b) een flink deel van die kilometers tijdens je werkdag maakt i.p.v. in de ochtend- en avondspits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:33
Wat ik me afvraag... Hoe kan 30km extra afstand resulteren in 1h45m kortere reistijd. Kan me voorstellen dat je een rivier oid moet oversteken? Dan is het een kwestie van zoeken naar een pondje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
Cornelison schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:55:
Wat ik me afvraag... Hoe kan 30km extra afstand resulteren in 1h45m kortere reistijd. Kan me voorstellen dat je een rivier oid moet oversteken? Dan is het een kwestie van zoeken naar een pondje oid.
Omdat de kortste route (in afstand) vaak alleen maar binnendoorwegen kent, dan is een gemiddelde van 40km/h niet zo gek. Als de snelste route hoofdzakelijk snelweg is is een gemiddelde van 90km/h ook niet zo gek ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Je baan moet wel erg tof zijn als je zoveel kilometers in je eigen auto maakt en ook nog eens in je eigen tijd moet doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:17
met hierboven, 60k woonwerk is echt HEEL ERG VEEL. Als je dat in een eigen auto doet met het wel heel speciaal zijn, maar ik zou sterk kijken naar ander werk of dichterbij gaan wonen.

Volgens je eigen berekening gaat het trouwens om 60km per week minder vergoeding, dat is op 4,5 week/maand zo'n 270 km. Met 0,19 €/km is dat € 51,30 minder vergoeding. Natuurlijk vervelend, maar als je al zo bizar veel in de auto zit maakt dit weinig meer uit lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
Fr33z schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:06:
Volgens je eigen berekening gaat het trouwens om 60km per week minder vergoeding, dat is op 4,5 week/maand zo'n 270 km. Met 0,19 €/km is dat € 51,30 minder vergoeding. Natuurlijk vervelend, maar als je al zo bizar veel in de auto zit maakt dit weinig meer uit lijkt me
De uiteindelijke winst zou voor mij niet het punt zijn, ik zou er een principekwestie van maken.

TS: kan je hier nog wat mee? http://arbeidstijden.blog...istijd-van-huis-naar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:15:
[...]
De uiteindelijke winst zou voor mij niet het punt zijn, ik zou er een principekwestie van maken.

TS: kan je hier nog wat mee? http://arbeidstijden.blog...istijd-van-huis-naar.html
gaat niet op aangezien:
maar vanuit huis naar dagelijkse wisselende klanten rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Napo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:53:
[...]

gaat niet op aangezien:

[...]
TS heeft het over meerdere locaties. Het zou best wel eens kunnen dat een rechter gaat oordelen dat die verschillende werklocaties ook onder dit vallen.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Was er een tijdje terug geen uitspraak op europees niveau geweest dat de reistijd die bovenop de normale woon-werk reistijd komt gewoon werktijd is.
Dus eigenlijk is nu al die 2 uur werktijd straks dus gewoon 3:45 uur.

Of anders aangeven dat als ze geen redelijke vergoeding willen geven je dan niet meer naar die andere locatie kan gaan en dat ze dan maar een auto voor die dag moeten regelen, je reist immers voor de baas.

• Pizza_Boom
Shadowhawk00 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:00:
Was er een tijdje terug geen uitspraak op europees niveau geweest dat de reistijd die bovenop de normale woon-werk reistijd komt gewoon werktijd is.
Dus eigenlijk is nu al die 2 uur werktijd straks dus gewoon 3:45 uur.
Kijk eens drie posts boven jezelf. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:59
Met 60.000*0,19 zit je op 11.400 per jaar. Is een leaseauto dan sowieso niet al voordeliger? Je rijdt elke 3 jaar een auto naar de 2 ton.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Huurwagen.... zou idd ook een optie zijn.. :)

Pagina: 1