Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 714688

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs de Xerox Workcentre 6605 aangeschaft. Met deze printer is het mogelijk om scan to email te gebruiken.

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om scan to email te gebruiken. Ik krijg een foutmelding dat de smtp-gegevens niet juist zijn, terwijl dit wel het geval is. Ik gebruik hiervoor de smtp-gegevens van Ziggo. Maar ook de smtp-gegevens van Gmail worden niet geaccepteerd.

Als ik op het internet zoek dan zie ik dat er meerdere personen deze problemen ervaren, maar een oplossing heb ik helaas nog niet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De smtp-gegevens die ik gebruik van ziggo zijn:

smtp-server: smtp.ziggo.nl
smtp-poort: 25 en ook 587 getest met SSL en zonder SSL.

emailadres: xxxxx@home.nl
en juiste email wachtwoord gebruikt

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:18
Wellicht blokeert ziggo het één en anders? Geen idee...

Ik doe het thuis (HP officejet pro) via de smtp-instellingen van google.
Wellicht kan je een gmail accountje aanmaken en het eens via hun smtp-instellingen proberen?
https://support.google.com/a/answer/176600?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo breew,

Bedankt voor je reactie!

Alle 3 opties die genoemd zijn met Gmail heb ik ook getest, maar dat lukt helaas ook niet.

Ik denk niet dat Ziggo dit geblokkeerd heeft. Er zijn personen die aangeven dezelfde problemen te hebben ervaren en dat het een gedoe was om de printer in te stellen voor scan to email, maar dat ze het probleem hebben kunnen verhelpen. Helaas heeft niemand vermeldt hoe ze dit opgelost hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 714688 op 08-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Anoniem: 714688 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:48:Ik denk niet dat Ziggo dit geblokkeerd heeft. Er zijn personen die aangeven dezelfde problemen te hebben ervaren en dat het een gedoe was om de printer in te stellen voor scan to email, maar dat ze het probleem hebben kunnen verhelpen. Helaas heeft niemand vermeldt hoe ze dit opgelost hebben.
ex-UPC klant? Ik vind dit met google (van 1 maand geleden)
Hallo N.N.,
Allereerst dank voor uw antwoord, echter dat bleek niet de oplossing. Toch maar weer gebeld met Ziggo, de medewerker vertelde dat wij nog in het UPC domein zitten.
Serverpoort 25 en SMTP server: SMTP.UPCMAIL.NL, dit werkt nu wel goed.
Hoewel de scanner nu nog wel 40 seconden nadenkt gaat het versturen verder probleemloos.
het proberen waard ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door breew op 08-12-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, altijd al Ziggo-klant geweest. Voorheen @Home.

Mijn emailadres is @home.nl en de smtp-server is smtp.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De foutmelding die ik krijg is:

Netwerkfout 016-764
Geen verbinding met SMTP-server voor email.
Controleer SMTP-serverinstellingen
of neem contact op met systeembeheerder.
Opdracht geannuleerd.

Ik heb nu 2 smtp-servers geprobeerd, nl. die van Ziggo en die van Gmail.

smtp-server ziggo: smtp.ziggo.nl
smtp-poort: 25, 465, 587 geprobeerd met SSL en zonder SSL en met gebruikersnaam/wachtwoord en zonder.

smtp-server gmail: smtp.gmail.com
smtp-poort: 25, 465, 587 met SSL en gebruikersnaam en wachtwoord van Gmail

Iemand anders een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Heb je geprobeerd om het directe IP-adres (212.54.42.9) van de SMTP-server in te stellen? Dus niet de 'mooie' DNS naam, maar het 'harde' adres...

Sowieso goed om even nauwgezet te melden wat je allemaal zelf al weet en hebt uitgesloten als mogelijke oorzaak.

[ Voor 28% gewijzigd door breew op 09-12-2015 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:34
Probeer het inderdaad eens op ip. En staan de netwerkinstellingen ook goed? Dus een goede gateway? En dns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Wat is het email adres van de uitgaande mail?
Een beetje smtp blokkeert een niet eigen domain

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik had twee weken geleden exact hetzelfde probleem met een Xerox WorkCentre 6027.

Via SSL e.d. werkte niet, uiteindelijk heb ik alleen de SMTP-server van Ziggo ingevuld en de rest (gebruikersnaam en wachtwoord) leeggelaten. Toen werkte het.
smtp.ziggo.nl op poort 25 dus.

Bij Ziggo overigens nog een extra mailadres aangemaakt (kan via Mijn Ziggo) en die voor de printer gebruikt, leek mij handiger.

Laat maar even weten of het met alleen de SMTP-server ingeven gewerkt heeft. Anders moet ik thuis even kijken, maak ik even een screenshot van de instellingen.

Het is wel iets Xerox-eigen dat het zo lastig gaat, ik vond dat instellingenscherm ook niet heel duidelijk. Vooral die encryptie instellingen waren niet bepaald duidelijk. Op andere apparaten waar je SMTP-instellingen moet instellingen heb ik er nooit problemen mee.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2015 09:15 ]

Anoniem: 714770

Beste Francoj74,

Ik denk dat dit eerder aan de DNS gegevens ligt. Check even wat er in de machine staat ingevuld onder DNS. Ik raad aan om als primair je router IP te gebruiken en als secundair de DNS server van Google (8.8.8.8). Vul daarbij ook een domeinnaam in(als u niet in een domein omgeving werkt is lan.local ook goed).
Als deze gegevens goed zijn ingevoerd zou het mailen via smtp.ziggo.nl op poort 25 moeten werken.

Groet,

Ferenc
Pagina: 1