He Tweakers,
Momenteel ben ik bezig met een NodeJS applicatie welke op mijn localhost:3000 draait.
Daarin probeer ik een connectie naar mijn database welke draait op mijn NAS van Synology:
Helaas blijft mijn console de volgende error geven:
Het aparte hier vind ik dat mijn Synology op 192.168.1.17 staat, dit ik ook wat ik bovenaan bij het aanmaken van de connectie meegeef. Echter probeert nodeJS hier verbinding te maken met .15?! Weet iemand waarom dit is?
Ik heb natuurlijk ook zelf wat research gedaan. Zo kwam ik uit op dit Stack Overflow artikelen waar de root user bepaalde privileges gegeven wordt. Ik ga er vanuit dit zo te moeten invullen:
Echter krijg ik hierbij telkens de volgende error:
Kortom ik kom er tot nu nog niet helemaal uit.
Iemand die mij hier verder mee kan helpen?
EDIT: Weet niet of het nog uitmaakt, maar ik heb poort 3306 voor de zekerheid ook maar open gezet in mijn router.
Momenteel ben ik bezig met een NodeJS applicatie welke op mijn localhost:3000 draait.
Daarin probeer ik een connectie naar mijn database welke draait op mijn NAS van Synology:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| var mysql = require('mysql'); var connection = mysql.createConnection({ host : '192.168.1.17', port : 3306, user : 'root', password : 'MijnHuidigeWW' }); connection.connect( function(err) { if (err) console.log(err); else console.log('connected'); }); |
Helaas blijft mijn console de volgende error geven:
code:
1
| ER_ACCESS_DENIED_ERROR: Access denied for user 'root'@'192.168.1.15' |
Het aparte hier vind ik dat mijn Synology op 192.168.1.17 staat, dit ik ook wat ik bovenaan bij het aanmaken van de connectie meegeef. Echter probeert nodeJS hier verbinding te maken met .15?! Weet iemand waarom dit is?
Ik heb natuurlijk ook zelf wat research gedaan. Zo kwam ik uit op dit Stack Overflow artikelen waar de root user bepaalde privileges gegeven wordt. Ik ga er vanuit dit zo te moeten invullen:
MySQL:
1
2
3
| CREATE USER 'root'@'%%' IDENTIFIED BY 'MijnHuidigeWW'; GRANT ALL PRIVILEGES ON * . * TO 'root'@'%%'; FLUSH PRIVILEGES; |
Echter krijg ik hierbij telkens de volgende error:
MySQL:
1
| #1396: Operation CREATE USER failed for 'root'@'%' |
Kortom ik kom er tot nu nog niet helemaal uit.
Iemand die mij hier verder mee kan helpen?
EDIT: Weet niet of het nog uitmaakt, maar ik heb poort 3306 voor de zekerheid ook maar open gezet in mijn router.
[ Voor 3% gewijzigd door Ronnyrr op 08-12-2015 12:29 ]