Audio format kiezen

Pagina: 1
Acties:

• DeFerox
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-01 11:56
Hey Tweakers,

Ik ben van plan een Sennheiser HD 25-1 II aan te schaffen en na wat research te hebben gedaan naar de headphones ben ik erachter gekomen dat er een ander soort audio formaat word aangeraden. Formaten als FLAC.

Ik vroeg mij dus af of ik ook APE files kon gebruiken. Ik heb gelezen dat deze soort files minder ruimte in beslag nemen en aangezien ik vrij weinig opslag (16gb) heb op m'n telefoon wil ik de ruimte goed benutten.

Alvast bedankt! :D

*-*

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00
Mijn ervaring met mobiele telefoons Galaxy S3 en S5 is dat de kwaliteit van de hoofdtelefoon uitgang niet super is.
Ik kon geen verschil horen tussen een 320kbit MP3 en FLAC met deze telefoons.

Op mijn normale versterker met zuil luidsprekers kan ik het verschil wel horen.
Misschien dat ik gewoon slechte telefoons heb gehad maar mijn mening is dus dat je op een telefoon geen FLAC hoeft te gebruiken, MP3 volstaat.

Of je eventueel APE files kan gebruiken hangt van de telefoon af en de speler die je gebruikt.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
FLAC is volgens mij wat universeler. Wil je zelf gaan omzetten zou ik dat gebruiken, als archiefmateriaal, en bv omzetten naar AAC om af te spelen op je telefoon. Die kwaliteit is goed zat.

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-01 09:26
320kbit MP3's geven meestal ook wel goede kwaliteit, als je echt high-end speakers,versterkers en/of koptelefoons gebruikt is FLAC en WAV audio toch aan te raden.

Meestal is het geluid van je telefoon ook matig, en al helemaal met koptelefoons met hoge weerstand. je kan kijken voor een headphone amp, degelijke zijn al voor 30,- te krijgen en geven toch een flinke boost qua kwaliteit :)

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:53
Waarom rip je niet je favoriete CD in de verschillende formaten, en bepaal je het zelf welke jij het mooiste vind. (als je al verschil hoort)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FLAC en APE zijn vergelijkbaar, maar FLAC is wel veel algemener gebruikt dus als je echt lossless wil gaan dan zou ik daarvoor kiezen. De Sennheiser die je noemt is nou echter ook weer niet zo high-end dat het een must is, zeker niet als je bron de standaard hoofdtelefoonuitgang van je laptop of telefoon is (uitzonderingen daargelaten).
Pagina: 1