Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forsel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 18:10
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds bijna 5 jaar een Toshiba Satellite C660-24c. Deze doet het nog steeds erg goed, als ik hem maar via netstroom aan heb gesloten. Het probleem is als volgt:

Met accu in de laptop (met genoeg stroom, jep) stopt hij van het ene op het andere moment met werken. Geen afsluit scherm, geen error code, gewoon alsof hij geen stroom meer krijgt. Er zit geen verschil in of ik de laptop op dat moment aan netstroom heb aangesloten of niet, dus zou het aan de accu moeten liggen.

Dit probleem heb ik nu al zeker meer dan een half jaar. Ik gebruik de laptop op dit moment alleen thuis en heb hem dus zonder accu, maar met netstroom aangesloten. Ik gebruik hem nu zoals ik hem altijd gebruik, games als Minecraft en Rocket league doet ie gewoon goed. 49 en 29 fps respectievelijk. League of Legends deed hij (toen ik dit nog speelde) op medium settings op 80 fps stabiel.

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik de cpu eens overclockt heb, geloof ik. Ik zal voor de zekerheid even een CPU-Z screenshot bijvoegen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lNLvw/507f652e43.png

Hebben jullie misschien een oplossing? Is de accu defect en moet er een nieuwe komen?

Alvast bedankt!

Ps. Stel ik wil een opleiding informatica/systeembeheer volgen, Is deze laptop dan nog afdoende, mits de accu goed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:54
Lees eens met HWmonitor het voltage van de accu uit: http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.28.exe. Staat daar minder dan 9.5 volt, dan is dat de reden. Sowieso is zo'n accu na 5 jaar niet goed meer, dus is het niet abnormaal ofzo. Bij de meeste laptops gaat een accu maar 3 jaar mee. Een nieuwe kan uitkomst bieden, maar of je een accu nodig hebt, is natuurlijk de vraag.

Voor de hbo propedeuse Informatica hier op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen zijn de specs zeker genoeg (al is een SSD'tje natuurlijk wel fijn). Maar het ligt er natuurlijk maar aan wat andere hogescholen voor'n tools gebruiken. VM's werken over het algemeen met dualcores wat minder soepel vanwege dat je maar 1 core maximaal kan afstaan aan een VM. Oja, en over de accu, hier zit ik meestal toch op 1 plaats in de klas, dus met of zonder accu maakt geen verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door ASUS_fan op 08-12-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forsel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 18:10
Bedankt, ASUS_fan, ik heb besloten het dan maar gewoon zo met deze laptop te doen. Dus zonder accu. Werken in het OV deed ik toch eigenlijk vrijwel nooit, ik vond dit vaak lastig en ik vond het niet fijn voor de koeling als ik de laptop op mijn schoot had staan. Bedankt!