Hoi,
Ik zou graag binnenkort wat muziek in mijn huis voorzien.
Doel is:
- achtergrond muziek in keuken
- achtergrond maar ook echt muziek beluisteren in de living (eet + zitkamer)
Hiervoor zou ik een Denon AV receiver (X3100W) kopen die ik als 2 zone stereo versterker wil gaan gebruiken.
Dus geen home cinema. Ik kies voor de versterker omwille van:
- Groot aanbod Input devices
- Netwerkmogelijkheden
- 2/3 zones
- Bediening via app op netwerk
Is dit een goed idee of toch beter een stereo versterker kopen (deze lijken me voor dezelfde functionaliteit wel een stuk duurder)
Nu wil ik uiteraard ook graag speakers plaatsen.
De vorige eigenaar heeft reeds aansluitingen voorzien (hoog in de hoeken dus wall stands noodzakelijk) maar ik twijfel over de set-up
Keuken:
- sowieso 2 sattelite speakers (max 100 euro per speaker): suggesties welkom
Living:
- 4 boxen of 2 boxen aansluiten (en op welke punten dan ?)
- Sattelite (eventueel met subwoofer) of stereo speakers ?
Uiteraard moet ik met mijn vrouw rekening houden en zoals de meeste echtgenotes houden die niet van opzichtige speakers. Iets in de trend van Dali Zensor Pico (+/- H 23 D 20 B 16) is zowat het grootste dat ik aan haar verkocht krijg. Sattelite speakers en sub vind ik wel met dank aan de diverse topics en reviews op dit forum maar indien stereo speakers zijn aangewezen welke alternatieven voor de Dalis kan ik overwegen met max dezelfde afmetingen.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp,
Ik zou graag binnenkort wat muziek in mijn huis voorzien.
Doel is:
- achtergrond muziek in keuken
- achtergrond maar ook echt muziek beluisteren in de living (eet + zitkamer)
Hiervoor zou ik een Denon AV receiver (X3100W) kopen die ik als 2 zone stereo versterker wil gaan gebruiken.
Dus geen home cinema. Ik kies voor de versterker omwille van:
- Groot aanbod Input devices
- Netwerkmogelijkheden
- 2/3 zones
- Bediening via app op netwerk
Is dit een goed idee of toch beter een stereo versterker kopen (deze lijken me voor dezelfde functionaliteit wel een stuk duurder)
Nu wil ik uiteraard ook graag speakers plaatsen.
De vorige eigenaar heeft reeds aansluitingen voorzien (hoog in de hoeken dus wall stands noodzakelijk) maar ik twijfel over de set-up
Keuken:
- sowieso 2 sattelite speakers (max 100 euro per speaker): suggesties welkom
Living:
- 4 boxen of 2 boxen aansluiten (en op welke punten dan ?)
- Sattelite (eventueel met subwoofer) of stereo speakers ?
Uiteraard moet ik met mijn vrouw rekening houden en zoals de meeste echtgenotes houden die niet van opzichtige speakers. Iets in de trend van Dali Zensor Pico (+/- H 23 D 20 B 16) is zowat het grootste dat ik aan haar verkocht krijg. Sattelite speakers en sub vind ik wel met dank aan de diverse topics en reviews op dit forum maar indien stereo speakers zijn aangewezen welke alternatieven voor de Dalis kan ik overwegen met max dezelfde afmetingen.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp,