joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:39:
[...]
Een salaris van ongeveer bruto 3.000 per maand.
Een auto van de zaak waar ik ook privé in mag rijden zonder extra kosten.
Alle extra cursussen (mcsa, ccna etc.) worden gefinancierd door het bedrijf.
Een telefoon naar keuze.
En nog een aantal andere kleine dingen.
Je hebt ook deeltijdopleidingen die overdag gegeven worden. Bijvoorbeeld 3 of 4 jaar lang een vrijdag naar de colleges. Wellicht ook een optie? Ja, je moet wel aan de bak buiten je werk en schooltijden, maar op zo'n deeltijdopleiding ontmoet je gelijkgestemden die, in tegenstelling tot voltijd HBO of MBO, daar niet zitten omdat het moet, maar omdat ze wat willen bereiken. De kans dat je jezelf gaat optrekken aan hen is zeer groot.
3000 euro is nu heel erg leuk en ja, je hebt voor een 19 jarige gemiddeld genomen een zeer royaal aanbod, maar als je dit op je 19e krijgt, dan lijkt mij dus voor jou dat er nog meer in de pijpleiding zit. Blijkbaar heb jij skills die goed zijn of zit je in een vakgebied met zeer grote schaarste. Of is dit meteen je top en ga je niet meer doorgroeien, het addertje waar naar gezocht wordt. Deeltijd overdag doorstuderen en deeltijd werken bijvoorbeeld, 80% van je salaris. Of wellicht wil je baas dat ook wel betalen. Ik zou het sowieso eens met hem erover hebben.
Ja, deeltijdstuderen kan langer duren en het kost je een deel van je sociale leven, maar je hebt er nu wel de leeftijd voor. Je zit nog in een schoolritme, je hebt geen gezin te onderhouden, waarschijnlijk geen ouders die al oud en krakkemikkig zijn om voor te zorgen, geen sores van een eigen huis. Bij veel deeltijd studies vallen dingen als stages en de meeste projecten nog eens weg uit de leerstof.