Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• joeri681
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 02-10 11:57
Hallo,

Momenteel volg ik de opleiding MBO ICT-Beheer niveau 4.
Dit is mijn examenjaar en ik loop nu een heel schooljaar stage.
Vorige week heb ik een contract aangeboden gekregen op mijn stageplaats.

De aanbieding is aantrekkelijk, Maar mijn ambitie is toch doorstuderen naar het HBO.
Het probleem is dat die aanbieding mij aan het twijfelen heeft gezet.

Wat zijn jullie adviezen?

Steam: Joeri681

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:42

Tyson

Banana cake!

Beide kan ook. Veel ICT-opleidingen kan je prima in de avonduren volgen.
Je moet er wel extra tijd in steken en het kan een paar jaar druk leggen op sociale activiteiten.

Maar over het algemeen prima te doen.

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: -

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:54

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Mijn advies is om door te studeren als je daar de ruimte voor hebt (financieel etc.).

Op de lange termijn zul je meer vruchten plukken van een HBO diploma (hoger salaris, makkelijker aan een hogere functie etc.).

Overigens is dat lang niet altijd aan de orde, maar het maakt het allemaal net iets makkelijker.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:22

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Is dit wat je wil? Ik doorloop het zelfde pad, heb toentertijd gekozen om door te studeren en eind dit jaar heb ik een HBO papiertje. Persoonlijk denk ik, als je het kan, zeker doen.

Completed: CCNA 200-125 | Fortinet NSE4 | CCNP Enterprise | In progress: SSCA

• joeri681
Tyson schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:29:
Beide kan ook. Veel ICT-opleidingen kan je prima in de avonduren volgen.
Je moet er wel extra tijd in steken en het kan een paar jaar druk leggen op sociale activiteiten.

Maar over het algemeen prima te doen.
Deeltijd is voor mij geen optie... Ik ben bang dat ik dan om die reden ga falen, Door gebrek aan tijd etc.

• joeri681
Lawwie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:30:
Is dit wat je wil? Ik doorloop het zelfde pad, heb toentertijd gekozen om door te studeren en eind dit jaar heb ik een HBO papiertje. Persoonlijk denk ik, als je het kan, zeker doen.
Doorstuderen is wel mijn ambitie. Maar ik ben nu pas 19 jaar en op dit aanbod zullen veel mensen jaloers zijn denk ik.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:04
Kom maar eens op met het bod. Ik zou persoonlijk altijd doorstuderen. Ik ben nu wel benieuwd welk fantastisch aanbod je hebt gekregen.

• Lawwie

Lawwie

joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:32:
[...]

Doorstuderen is wel mijn ambitie. Maar ik ben nu pas 19 jaar en op dit aanbod zullen veel mensen jaloers zijn denk ik.
Klopt, maar ik ben nu 22 en heb bijna mijn HBO. Nu zullen er misschien mensen jaloers zijn en je denkt aan het geld wat je maandelijks zult ontvangen op zulke jonge leeftijd, maar denk liever aan de toekomst.

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:32:
[...]

Maar hoeveel toekomst zit er in die functie? Het kan nu wel aantrekkelijk lijken maar als er geen of weinig doorgroeimogelijkheden zijn heb je er op langer termijn weinig aan. Met HBO heb je meer mogelijkheden voor de toekomst.

PVOutput

• joeri681
DiedX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:34:
Kom maar eens op met het bod. Ik zou persoonlijk altijd doorstuderen. Ik ben nu wel benieuwd welk fantastisch aanbod je hebt gekregen.
Een salaris van ongeveer bruto 3.000 per maand.
Een auto van de zaak waar ik ook privé in mag rijden zonder extra kosten.
Alle extra cursussen (mcsa, ccna etc.) worden gefinancierd door het bedrijf.
Een telefoon naar keuze.

En nog een aantal andere kleine dingen.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:04
Dat is op het eerste oog inderdaad een héél net aanbod.

Nu ben ik altijd iets pessimistisch, en ben op zoek naar een addertje. Wie zoekt mee?

• Lawwie

Lawwie

DiedX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:49:
Dat is op het eerste oog inderdaad een héél net aanbod.

Nu ben ik altijd iets pessimistisch, en ben op zoek naar een addertje. Wie zoekt mee?
Hoeveel uren dien je er voor te maken, wat voor functie is het?

• Spijkerstof
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
Doorstuderen. Als het toch niet leuk is na 2 jaar sta je mooi te kijken met je MBO diploma. Alsof je dan nog terug naar school gaat.

Als ik 3K bruto kan uitgeven ga ik 's avonds niet zitten studeren, dat kan ik je ook vertellen. Dat anderen jaloers zullen zijn is een gegeven, maar daarom zou ik mijn studie niet opgeven.

Als ze je nog nodig hebben na je HBO bellen ze wel. Ik vind het geen moeilijke keuze. Altijd doorstuderen. Die 3K krijg je tegen die tijd ook nog wel, en anders groei je binnen een andere functie bij een andere baas tot je de 3K hebt. En dan heb je 3K + HBO ipv 3K + MBO.

[Voor 27% gewijzigd door Spijkerstof op 08-12-2015 10:53]

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:01
joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:39:
[...]

Een telefoon naar keuze.

Erg net aanbod, ik zou het accepteren en een avond HBO doen.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:39
[...]

Een telefoon naar keuze.

Je hebt ook deeltijdopleidingen die overdag gegeven worden. Bijvoorbeeld 3 of 4 jaar lang een vrijdag naar de colleges. Wellicht ook een optie? Ja, je moet wel aan de bak buiten je werk en schooltijden, maar op zo'n deeltijdopleiding ontmoet je gelijkgestemden die, in tegenstelling tot voltijd HBO of MBO, daar niet zitten omdat het moet, maar omdat ze wat willen bereiken. De kans dat je jezelf gaat optrekken aan hen is zeer groot.

3000 euro is nu heel erg leuk en ja, je hebt voor een 19 jarige gemiddeld genomen een zeer royaal aanbod, maar als je dit op je 19e krijgt, dan lijkt mij dus voor jou dat er nog meer in de pijpleiding zit. Blijkbaar heb jij skills die goed zijn of zit je in een vakgebied met zeer grote schaarste. Of is dit meteen je top en ga je niet meer doorgroeien, het addertje waar naar gezocht wordt. Deeltijd overdag doorstuderen en deeltijd werken bijvoorbeeld, 80% van je salaris. Of wellicht wil je baas dat ook wel betalen. Ik zou het sowieso eens met hem erover hebben.

Ja, deeltijdstuderen kan langer duren en het kost je een deel van je sociale leven, maar je hebt er nu wel de leeftijd voor. Je zit nog in een schoolritme, je hebt geen gezin te onderhouden, waarschijnlijk geen ouders die al oud en krakkemikkig zijn om voor te zorgen, geen sores van een eigen huis. Bij veel deeltijd studies vallen dingen als stages en de meeste projecten nog eens weg uit de leerstof.

• joeri681
Pizza_Boom schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:54:
[...]
Je hebt ook deeltijdopleidingen die overdag gegeven worden. Bijvoorbeeld 3 of 4 jaar lang een vrijdag naar de colleges. Wellicht ook een optie? Ja, je moet wel aan de bak buiten je werk en schooltijden, maar op zo'n deeltijdopleiding ontmoet je gelijkgestemden die, in tegenstelling tot voltijd HBO of MBO, daar niet zitten omdat het moet, maar omdat ze wat willen bereiken. De kans dat je jezelf gaat optrekken aan hen is zeer groot.

3000 euro is nu heel erg leuk en ja, je hebt voor een 19 jarige gemiddeld genomen een zeer royaal aanbod, maar als je dit op je 19e krijgt, dan lijkt mij dus voor jou dat er nog meer in de pijpleiding zit. Blijkbaar heb jij skills die goed zijn of zit je in een vakgebied met zeer grote schaarste. Of is dit meteen je top en ga je niet meer doorgroeien, het addertje waar naar gezocht wordt. Deeltijd overdag doorstuderen en deeltijd werken bijvoorbeeld, 80% van je salaris. Of wellicht wil je baas dat ook wel betalen. Ik zou het sowieso eens met hem erover hebben.

Ja, deeltijdstuderen kan langer duren en het kost je een deel van je sociale leven, maar je hebt er nu wel de leeftijd voor. Je zit nog in een schoolritme, je hebt geen gezin te onderhouden, waarschijnlijk geen ouders die al oud en krakkemikkig zijn om voor te zorgen, geen sores van een eigen huis. Bij veel deeltijd studies vallen dingen als stages en de meeste projecten nog eens weg uit de leerstof.
Ik ga zeker nog even verder praten over het aanbod.

Deeltijd lijkt mij over het algemeen zwaarder dan voltijd? Maar hoe veel tijd van je sociale leven gaat deeltijd kosten? Dat zijn allemaal vragen die voor mij mee spelen. Mijn vorige en huidige opleiding (VMBO Kader) heb/ga ik zonder moeite halen. Puur omdat ik al jaren onder mijn niveau aan het leren ben. Daardoor ben ik ook bang dat ik moeite ga krijgen met het leren, aangezien ik dit eigenlijk nooit goed heb gedaan.

Het is lastig maar ik moet voor eind januari een keuze maken!

• marccom
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Ik denk dat wij dezelfde opleiding gevolgd hebben, ik was er in 2005 klaar mee en ben daarna blijven hangen bij mijn stagebedrijven, eerst 3,5jr voor beide parttime, later fulltime voor een. Ik ben dit jaar overgestapt naar een ander bedrijf en ben er achter gekomen dat ik toen minder keus had omdat ik alleen MBO gedaan heb, voor veel interessante vacatures is HBO een pre en wordt je niet eens uitgenodigd voor een gesprek of krijg je al helemaal geen reactie op je sollicitatie. Dat kan dus lastig worden als je over een jaar of wat toch iets anders wil gaan doen (denk aan minder reistijd, misschien wil je later minder uren werken, meer mogelijkheden qua groei).
Ik zou het als ik er nu op terug kijk liever anders gedaan hebben door destijds wel HBO te gaan doen en ben nu bezig om relevante certificaten (momenteel in Linux) te gaan halen om zo weer interessant te worden. Momenteel heb ik een werkgever die mij daar ook de gelegenheid en middelen voor geeft. Hoe is dat in het aanbod?
Ik wil toch ook voor mijzelf nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn om alsnog HBO te gaan doen omdat ik denk dat het (alsnog) wel een meerwaarde heeft.

Whoop!

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:30
Puur omdat ik al jaren onder mijn niveau aan het leren ben. Daardoor ben ik ook bang dat ik moeite ga krijgen met het leren, aangezien ik dit eigenlijk nooit goed heb gedaan.
En daarom is doorleren zo belangrijk: je ontwikkelt je zwakke kant. Door (meer) op je tenen te moeten lopen, red je het niet meer op alleen je 'talent', maar moet je ook leren plannen, prioriteren, genoegen nemen met goed=goed genoeg, etcetera. En als je dat leert, heb je daar je hele leven profijt van. Bovendien: wie zegt dat de rek er na het HBO voor jou er uit is?

Die € 3.000 is op deze leeftijd waanzinnig veel (by the way: rare werkgever die zoveel biedt, afbreukrisico met een 19jarige is erg groot), maar het is ook weer niet zo'n hoeveelheid geld dat het de rest van je leven bepaalt zoals het salaris van een profvoetballer dat wel doet. Dat geld komt wel. En wat ga je er de komende jaren mee doen: meer rondjes geven in de kroeg? Nieuwe gordijnen? Op je 25e ouwe l#l worden met een net wat grotere auto dan de buurman die je eigenlijk niet kent?

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Doorleren. Nu ben je in de mogelijkheid om het 'eenvoudig' te doen. Als je ouder bent en meer verplichtingen krijgt wordt het steeds lastiger. Het aanbod wat je krijgt is riant, maar wie weet sta je over drie jaar op straat en heb je niks meer aan dat mooie aanbod. Dan is een diploma juist iets om op terug te vallen. Kijk niet naar de uitzonderingen die er zijn, want het is de meerderheid die je niet hoort vaak ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• joeri681
Highland schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:21:
[...]

En daarom is doorleren zo belangrijk: je ontwikkelt je zwakke kant. Door (meer) op je tenen te moeten lopen, red je het niet meer op alleen je 'talent', maar moet je ook leren plannen, prioriteren, genoegen nemen met goed=goed genoeg, etcetera. En als je dat leert, heb je daar je hele leven profijt van. Bovendien: wie zegt dat de rek er na het HBO voor jou er uit is?

Die € 3.000 is op deze leeftijd waanzinnig veel (by the way: rare werkgever die zoveel biedt, afbreukrisico met een 19jarige is erg groot), maar het is ook weer niet zo'n hoeveelheid geld dat het de rest van je leven bepaalt zoals het salaris van een profvoetballer dat wel doet. Dat geld komt wel. En wat ga je er de komende jaren mee doen: meer rondjes geven in de kroeg? Nieuwe gordijnen? Op je 25e ouwe l#l worden met een net wat grotere auto dan de buurman die je eigenlijk niet kent?
Ik moest toch wel lachen om je reactie (niet negatief bedoeld natuurlijk) _/-\o_
Doorstuderen na het HBO zit er voor mij zeker niet in. Ik zie geen meerwaarde binnen de ICT met een universitaire diploma. Natuurlijk is het wel beter maar het is onnodig.

Misschien kan ik het wel voor elkaar krijgen om mijn HBO studie te laten financieren door mijn stage?

• Yodah
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:26
Niet onbelangrijk, hoe leuk vind je school/leren?

• Pizza_Boom
joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:25:
[...]

Ik moest toch wel lachen om je reactie (niet negatief bedoeld natuurlijk) _/-\o_
Doorstuderen na het HBO zit er voor mij zeker niet in. Ik zie geen meerwaarde binnen de ICT met een universitaire diploma. Natuurlijk is het wel beter maar het is onnodig.

Misschien kan ik het wel voor elkaar krijgen om mijn HBO studie te laten financieren door mijn stage?
Zag je wel noodzaak van een HBO diploma toen je nog aan je MBO moest beginnen?

En als je bedrijf het niet financiert, 1700 euro terwijl je 3k per maand naar binnen harkt, wat volgens mij ook nog belastingaftrekbaar is. Is een hele mooie investering in jezelf.
joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:02:
Deeltijd lijkt mij over het algemeen zwaarder dan voltijd? Maar hoe veel tijd van je sociale leven gaat deeltijd kosten? Dat zijn allemaal vragen die voor mij mee spelen. Mijn vorige en huidige opleiding (VMBO Kader) heb/ga ik zonder moeite halen. Puur omdat ik al jaren onder mijn niveau aan het leren ben. Daardoor ben ik ook bang dat ik moeite ga krijgen met het leren, aangezien ik dit eigenlijk nooit goed heb gedaan.
Eigenlijk zeg je dus dat je HAVO had moeten doen? Hoeveel tijd het van je leven gaat kosten ligt deels aan hoe efficiënt jij bent met studeren, hoe goed de stof je ligt, hoe snel je het oppakt, hoeveel contacturen jij hebt, etc. Maar reken erop dat als je een dagdeel les hebt, je nog 1 a 2x die periode moet plannen voor zelfstudie.

• DikkeBMW
  • Laatst online: 08-08 14:39

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Zou het een optie zijn om duaal HBO te doen? Uiteraard krijg je dan niet dit contract (en voorwaarden) bij het bedrijf. Je kunt het echter wel aan ze voorleggen; dat zij jou in dienst nemen en dat jij een duale opleiding volgt.
Dan leer je door, maar heb je toch je baan daar. Uiteraard niet tegen zo'n mooi salaris, maar je houdt dan wel veel open en hebt een grote kans na de opleiding daar door te kunnen.

Ik weet uiteraard niet wat de opties binnen dit gebied zijn, of qua school en werk. Ik weet alleen dat een maat van me ook eens met deze keuze zat en toen duaal is kunnen gaan doen. Hij is zeer tevreden, en doordat hij werk heeft dat hij echt leuk vind, is hij ook een stuk gemotiveerder voor de opleiding.

fookin mad fer it

• joeri681
Pizza_Boom schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:29:
[...]
Zag je wel noodzaak van een HBO diploma toen je nog aan je MBO moest beginnen?

En als je bedrijf het niet financiert, 1700 euro terwijl je 3k per maand naar binnen harkt, wat volgens mij ook nog belastingaftrekbaar is. Is een hele mooie investering in jezelf.

[...]
Eigenlijk zeg je dus dat je HAVO had moeten doen? Hoeveel tijd het van je leven gaat kosten ligt deels aan hoe efficiënt jij bent met studeren, hoe goed de stof je ligt, hoe snel je het oppakt, hoeveel contacturen jij hebt, etc. Maar reken erop dat als je een dagdeel les hebt, je nog 1 a 2x die periode moet plannen voor zelfstudie.
Daar komt het uiteindelijk wel op neer ja. Ik had altijd al een HAVO advies gekregen vanuit mijn basisschool. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt voor het VMBO vanwege mijn passie voor ICT. Dit had ik al sinds jongs af aan. In de buurt van Breda is geen HAVO opleiding die een leerweg ICT had, Het VMBO bood dat wel aan.

De noodzaak zag ik altijd al in ja. Maar de afgelopen 2 jaar is dit nog meer gaan spelen aangezien ze tegenwoordig steeds meer eisen stellen.

• Spijkerstof
  • Niet online
[...]

Haha, mijn universitaire diploma is goud waard binnen de ICT. Haal vooral jouw WO diploma niet, want dan blijf ik meer geld waard *D
Het grote geld lokt, of niet? Ik zou sowieso een "enkelvoudige" keuze maken. Of studeren, of werken.

En persoonlijk, ik zou gaan studeren.

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:30
Ik ben al zo veel studie-stapelaars tegen gekomen in mijn leven, die tot hun verbazing merkten dat hun wereld stapje voor stapje steeds groter werd. Onderschat jezelf niet!

Duaal doen is ook een prima optie, als geld verdienen (en mogelijkheden die dat voor je geeft) heel belangrijk voor je is.

Ik weet wel dat ik mijn studietijd (inclusief het geld bij elkaar schrapen) niet graag had willen missen...

• joeri681
Spijkerstof schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:38:
[...]
Haha, mijn universitaire diploma is goud waard binnen de ICT. Haal vooral jouw WO diploma niet, want dan blijf ik meer geld waard *D

[...]
Het grote geld lokt, of niet? Ik zou sowieso een "enkelvoudige" keuze maken. Of studeren, of werken.

En persoonlijk, ik zou gaan studeren.
Hmmm dat klinkt als een uitdaging? haha nee grapje.. voor mij is het HBO en niet verder!

• Spijkerstof
  • Niet online
joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:39:
[...]

Hmmm dat klinkt als een uitdaging? haha nee grapje.. voor mij is het HBO en niet verder!
Juist! De uitdaging! :D

Ga er voor! Of je voor het HBO gaat of voor het WO maakt natuurlijk niks uit, ik zit je maar te pesten. Maar laat je niet verleiden door het werk en het geld. Dat krijg je echt wel.

Je bent 19, en stiekem is dat nog hardstikke jong. Als jouw werkgever je echt wil hebben dan wachten ze wel. Plus dit is je eerste stage? Wie zegt dat dit jouw lievelingswerkgever is? De eerste is altijd het leukst maar wacht maar af.. er komen nog wel meer werkgevers voorbij :).

• Pizza_Boom
joeri681 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:38:
[...]

Daar komt het uiteindelijk wel op neer ja. Ik had altijd al een HAVO advies gekregen vanuit mijn basisschool. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt voor het VMBO vanwege mijn passie voor ICT. Dit had ik al sinds jongs af aan. In de buurt van Breda is geen HAVO opleiding die een leerweg ICT had, Het VMBO bood dat wel aan.

De noodzaak zag ik altijd al in ja. Maar de afgelopen 2 jaar is dit nog meer gaan spelen aangezien ze tegenwoordig steeds meer eisen stellen.
Sorry dat ik het zeg (en flink mosterd na de maaltijd, maarja), maar dan heeft er dus iemand op jouw basisschool of op het VMBO waar je advies kreeg, ontzettend zitten slapen. Je wordt, anders dan op het VMBO, op de HAVO niet direct opgeleid voor een bepaald beroepsveld of een bepaald beroep, maar voor een richting. Techniek, biologie, etc.

Afijn, mijn mening is helder: doorleren. Je hebt geen gezin e.d. waar je de verantwoordelijkheid voor hebt (tenzij je een maat van mij na gaat doen, 22 en (gepland!) vader worden. :+ ) Dat geld is leuk, zeker, maar je hebt nog heel je leven om te studeren. Doorleren wordt, als je ouder wordt, steeds moeilijker.

[Voor 14% gewijzigd door Pizza_Boom op 08-12-2015 12:00]

• sjosz
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:58
[...]

...
|:( Dat jij dat onnodig vindt kan, maar het is nogal een kortzichtige gedachte. Met een master op zak is het veel gemakkelijker om later door te groeien naar interessante functies.

Ik kon na mijn MBO stage ook gaan beginnen bij een heel erg leuk IT bedrijf. Ik heb er voor gekozen om HBO te gaan doen en daarnaast ben 1 a 2 dagen in de week en in vakanties daar gaan werken. Wellicht kun je dat bespreekbaar maken me dat bedrijf? Je leert op die manier hetgeen wat je leert tijdens de studie in praktijk brengen en hetgeen wat je tijdens de praktijk leert kon ik weer tijdens mijn studie toepassen. Dat is voor mij een gouden combo geweest. Ik ben bijna klaar met mijn HBO en ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om door te gaan studeren. Ik ben nu nog een maand bezig met mijn HBO en dan ben ik afgestudeerd (hopelijk), die studententijd had ik zeker niet willen missen. Werken kun je nog lang genoeg.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

[...]

Een telefoon naar keuze.

het is een mooi aanbod maar als je nog geen gezin te onderhouden hebt en nog op MBO-niveau zit zou een HBO-vervolg slim zijn. Vaak ook een leuke periode des levens.
Een auto'tje e.d. komt vanzelf als je je eerste rijtjeswoning betrekt met vrouw, kind en huisdier.

[signature is null]

• A_De2
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 12:05

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Zou het mogelijk zijn om duaal te doen op kosten van de baas? Bijvoorbeeld ma-do werken, vrijdag naar school. Als je werkgever betaalt, heb je ook gelijk een stok achter de deur om het ook daadwerkelijk af te maken.
Anderzijds zit je wel wat vast aan je werkgever voor de duur van je opleiding. Natuurlijk kun je altijd wel weg maar wordt gewoon ietsjes lastiger (studieschuld die je zelf moet overnemen of je nieuwe werkgever)

640KB should be enough for everyone

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True