Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem gaat gebruikt worden voor het bewerken van Foto/Video onderweg tijdens mijn wereldreis met de boot. Dus voeding=12V! en als het kan, verbruik onder de 50W
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro incl BTW max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een M2 NVME 512Gbyte van samsung die ik graag in het nieuwe systeem wil zetten, ook een 2.5" HDs (2Tbyte) en een Samsung 850Pro van 128Gbyte. De HD moet natuurlijk wel uit kunnen voor als ik aan het zeilen ben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Krachtige processor met minstens 32Gbyte geheugen, een 12-32V ATX voeding (PicoPSU?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al ASUS goed gevonden qua moederborden, en Intel is op dit moment marktleider voor krachtige/zuinige CPUs, dus daar gaat mijn voorkeur wel naar uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein stil zuinig en krachtig. 3D videokaart is niet nodig, lijkt me.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een configuratie verzonnen, kan iemand hier nog op verbeteren?
Ga ik het halen met die 80W voeding? De TDP van de processor is 35W, maar de rest verbruikt natuurlijk ook nog wel wat.
Dit systeem gaat gebruikt worden voor het bewerken van Foto/Video onderweg tijdens mijn wereldreis met de boot. Dus voeding=12V! en als het kan, verbruik onder de 50W
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro incl BTW max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een M2 NVME 512Gbyte van samsung die ik graag in het nieuwe systeem wil zetten, ook een 2.5" HDs (2Tbyte) en een Samsung 850Pro van 128Gbyte. De HD moet natuurlijk wel uit kunnen voor als ik aan het zeilen ben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Krachtige processor met minstens 32Gbyte geheugen, een 12-32V ATX voeding (PicoPSU?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al ASUS goed gevonden qua moederborden, en Intel is op dit moment marktleider voor krachtige/zuinige CPUs, dus daar gaat mijn voorkeur wel naar uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein stil zuinig en krachtig. 3D videokaart is niet nodig, lijkt me.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een configuratie verzonnen, kan iemand hier nog op verbeteren?
Ga ik het halen met die 80W voeding? De TDP van de processor is 35W, maar de rest verbruikt natuurlijk ook nog wel wat.
[ Voor 14% gewijzigd door campr112 op 08-12-2015 10:19 ]
Be more, use Linux.