Raar geluid tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• andreluppers
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10-2023
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een week m'n eigen pc in elkaar gezet.
Alles werkt hardstikke prima en heb eigenlijk nergens last van op 1 ding na.
Wanneer ik op skype, of teamspeak zit en ik start een game op, klagen de mensen dat er opeens een harde zoem klinkt. Ik heb hier zelf geen last van (misschien heeeel zachtjes op de achtergrond, maar stoor me er niet aan). Als ik bij mijn microfooninstellingen kijk zie ik ook dat als ik een spel opstart het balkje helemaal vol raakt.
Het is in iedergeval niet mijn microfoon aangezien ik een high-end geluidssysteem heb. Ik hoor hier en daar wat over coilwhine wat het misschien kan zijn, maar het gekke is dus dat ik het zelf niet hoor.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

staat de mic dan niet te dicht bij de computer?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• andreluppers
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:19:
staat de mic dan niet te dicht bij de computer?
Nee haha.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03
andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:04:
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een week m'n eigen pc in elkaar gezet.
Alles werkt hardstikke prima en heb eigenlijk nergens last van op 1 ding na.
Wanneer ik op skype, of teamspeak zit en ik start een game op, klagen de mensen dat er opeens een harde zoem klinkt. Ik heb hier zelf geen last van (misschien heeeel zachtjes op de achtergrond, maar stoor me er niet aan). Als ik bij mijn microfooninstellingen kijk zie ik ook dat als ik een spel opstart het balkje helemaal vol raakt.
Het is in iedergeval niet mijn microfoon aangezien ik een high-end geluidssysteem heb. Ik hoor hier en daar wat over coilwhine wat het misschien kan zijn, maar het gekke is dus dat ik het zelf niet hoor.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dat is een aanname, kwaliteit betekent niet dat het niet de oorzaak van je problemen kan zijn. Zaken uitsluiten op basis van een aanname zijn dodelijk als je gaat troubleshooten.

Post ff om wat voor hard en software het gaat. Dus de machine, geluidskaart, eventueel de computercase als je je mic hebt aangesloten via frontpanel. Maar ook je headset/mic en OS zijn interessant.

• andreluppers
In Principe:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1MSI B150 PC MATE€ 89,95€ 89,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 361,95€ 361,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
1Corsair CX750M€ 95,51€ 95,51
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.059,06

Windows 10 Home,
Behringer xenyx 1622FX Mengpaneel
T.Bone SC400 Condensator microfoon
Geluidskaart is gewoon van 't moederbord.

De hele geluids setup werkt wel gewoon op mijn laptop zonder het gezoem.
Tot nu toe ruis bij GTA IV en League of Legends.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

nouja, eerst de basisdingen uitsluiten he ;)

maar goed, je zou eens kunnen proberen met V-Sync aan, kijken of dat helpt, in LoL zal je bijvoorbeeld nogal hoge framerates halen gok ik zo; vaak krijgen GPU's (en met name de 970's) last van Coil Whine, hoewel jij dit niet hoort, kan het zijn dat dit natuurlijk gewoon lekker misgaat :P
helpt 't niet? gewoon weer VSync uitzetten

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• andreluppers
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:30:
[...]

nouja, eerst de basisdingen uitsluiten he ;)

maar goed, je zou eens kunnen proberen met V-Sync aan, kijken of dat helpt, in LoL zal je bijvoorbeeld nogal hoge framerates halen gok ik zo; vaak krijgen GPU's (en met name de 970's) last van Coil Whine, hoewel jij dit niet hoort, kan het zijn dat dit natuurlijk gewoon lekker misgaat :P
helpt 't niet? gewoon weer VSync uitzetten
Had inderdaad wat over v-sync gelezen, geprobeerd maar helaas zonder resultaat =(

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Al geprobeerd om de mic direct op het moederbord te zetten? Zonder mengpaneel?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• andreluppers
Jeroenneman schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:34:
Al geprobeerd om de mic direct op het moederbord te zetten? Zonder mengpaneel?
De microfoon heeft een XLR aansluiting. Er is dus een mengpaneel nodig om hem aan te sluiten. Mengpaneel is ook +/- een maand oud en zoals ik al aangaf doet hij het op mijn laptop wel..

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:25

WCA

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:25:

Geluidskaart is gewoon van 't moederbord.
Gebruik je daar de input van? Die op de meeste moederborden zijn om te huilen zo slecht

Share and Enjoy!

• andreluppers
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:41:
[...]

Gebruik je daar de input van? Die op de meeste moederborden zijn om te huilen zo slecht
Jup, ook even geprobeerd met een usbgeluidskaartje, zelfde probleem.

• WCA

WCA

Probeer dan te kijken of je niet ergens een ground loop hebt, wat andere stopcontacten (liefste een andere groep) proberen

Share and Enjoy!

• andreluppers
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:46:
Probeer dan te kijken of je niet ergens een ground loop hebt, wat andere stopcontacten (liefste een andere groep) proberen
Helaas heb ik dat ook geprobeerd. Geen resultaat

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 23:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Dus even voor mijn beeld. Je hebt een 'high-end geluidssysteem', maar je ergert je niet aan een zoem op de achtergrond? Dat is wel tegenstrijdig... :P

Ik gok dat je ergens een coil whine oppikt, of creëert. Gebruik je toevallig de frontpanel voor het aansluiten van je microfoon?

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:25
even een inkopper: je mengpaneel is wel goed ingesteld?

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:52:
Dus even voor mijn beeld. Je hebt een 'high-end geluidssysteem', maar je ergert je niet aan een zoem op de achtergrond? Dat is wel tegenstrijdig... :P

Ik gok dat je ergens een coil whine oppikt, of creëert. Gebruik je toevallig de frontpanel voor het aansluiten van je microfoon?
Nouja, highend geluidssysteem wilde ik meer mee zeggen dat het genoeg gekost heeft en ik het erg apart zou vinden als 't daar aan zou liggen. En ik merk zo weinig can de zoem, dat ik me er niet aan erger. Het gaat erom dat ik niet meer op skype of teamspeak kan om met andere te gamen omdat zij gek worden van het gezoem. Ik heb alles aangesloten aan de achterkant, dus ik gebruik niet het frontpanel.

• andreluppers
mission schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:55:
even een inkopper: je mengpaneel is wel goed ingesteld?
Ja, als ik geen game aan heb staan of alt-tab uit een game is de ruis weg.

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:55:
[...]

Nouja, highend geluidssysteem wilde ik meer mee zeggen dat het genoeg gekost heeft en ik het erg apart zou vinden als 't daar aan zou liggen. En ik merk zo weinig can de zoem, dat ik me er niet aan erger. Het gaat erom dat ik niet meer op skype of teamspeak kan om met andere te gamen omdat zij gek worden van het gezoem. Ik heb alles aangesloten aan de achterkant, dus ik gebruik niet het frontpanel.
Dat je een high-end set gebruikt, wil niet zeggen dat je immuun bent voor productie- en aansluitfouten. Ik heb mijn aansluitpunten van de front panel er uit getrokken, omdat deze soms voor wat coil whine zorgen.

- Gebruik je alles geaarde stopcontacten? Aangezien je de originele audiochip op het mobo gebruikt.
- Hoe lang is de kabel waarmee je de microfoon en mengpaneel aansluit? Loopt één van deze misschien langs een adapter? of andere stroombron?
- Hoe oud is de kabel die je gebruikt om aan te sluiten?
- Zitten de verschillende pluggen goed in hun sockets?
- Gebruik je een jack > XLR of heb je er een verloopstukje tussen zitten?
- Juiste invoer geselecteerd in de instellingen?
- Heb je al een ander kanaal geprobeerd om de microfoon op aan te sluiten (op je mengpaneel)

obsolet

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:56:
[...]

Ja, als ik geen game aan heb staan of alt-tab uit een game is de ruis weg.
Coil whine.... Slechte shielding of slechte aarding. Het is een probleem in je kast dan.

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=184087.0

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik kreeg ook wel eens commentaar over mijn geluid terwijl ik een dure Sennheiser heb.
Na wat proberen bleek dat mijn mobiele telefoon de oorzaak was. Die stak ik in de monitor om op te laden (iPhone) en blijkbaar gaf dit een vervelend geluid bij de anderen (op onder andere Teamspeak)

Hoewel ik nu een ander toestel heb laad ik hem op via een blokje en niet meer via de PC.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:02:
[...]

Dat je een high-end set gebruikt, wil niet zeggen dat je immuun bent voor productie- en aansluitfouten. Ik heb mijn aansluitpunten van de front panel er uit getrokken, omdat deze soms voor wat coil whine zorgen.

- Gebruik je alles geaarde stopcontacten? Aangezien je de originele audiochip op het mobo gebruikt.
- Hoe lang is de kabel waarmee je de microfoon en mengpaneel aansluit? Loopt één van deze misschien langs een adapter? of andere stroombron?
- Heb je al een ander kanaal geprobeerd om de microfoon op aan te sluiten (op je mengpaneel)
Ja
2 Meter, loopt niet langs een stroombron
Een jaar
Ja
Xlr naar mengpaneel Tulp > jack uit
Ja
Jup alle 4.

Het rare is dat hij wel werkt als ik geen game aan heb staan en het geluid niet raar doet als ik game op m'n laptop.

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:06:
[...]

Ja
2 Meter, loopt niet langs een stroombron
Een jaar
Ja
Xlr naar mengpaneel Tulp > jack uit
Ja
Jup alle 4.

Het rare is dat hij wel werkt als ik geen game aan heb staan en het geluid niet raar doet als ik game op m'n laptop.
Trek de audio connector voor de front panel eens los. Gezien je deze toch niet gebruikt. Misschien dat het scheelt..

En het is niet raar. Als jij gaat gamen gaat je videokaart in high power mode. Meer stroom door de coils, meer coil whine.

[ Voor 5% gewijzigd door Point.Flare op 08-12-2015 12:09 ]

• andreluppers
Frostbite schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:06:
Ik kreeg ook wel eens commentaar over mijn geluid terwijl ik een dure Sennheiser heb.
Na wat proberen bleek dat mijn mobiele telefoon de oorzaak was. Die stak ik in de monitor om op te laden (iPhone) en blijkbaar gaf dit een vervelend geluid bij de anderen (op onder andere Teamspeak)

Hoewel ik nu een ander toestel heb laad ik hem op via een blokje en niet meer via de PC.
Klopt, niet handig om 't uit te sluiten. Maar het werkt allemaal wel op mijn laptop wanneer ik game.
En wanneer ik niet game op mijn pc werkt het ook als een trein.
Daarom ging ik ervan uit dat het aan mijn pc lag. Excuus voor 't uitsluiten

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:13
Probleem met onboardgeluidskaarten is dat je snel overspraak hebt wat met een losse (intern of extern) kaart opgelost kan worden. Bedenk wel dat een condensator microfoon een stuk gevoeliger kan zijn en bijvoorbeeld meer ruis van je pc op kan pikken.

Check ook je levels eens. Je hebt nu met je mengpaneel er bij meerdere versterkers op een rij waardoor je als je dat verkeerd inregeld snel veel ruis of clipping hebt. Sowieso heeft een onboard geluidskaart veel minder headroom dan een meer proffesionele geluidskaart en met een mengpaneel is je geluid snel te luid wat tot clipping en dus vervorming leid. Een mengpaneel heeft geen limiter standaard, heb zelf al eens een hifi-versterker gesloopt door het mengpaneel wat er voor zat.

Neem je zelf eens op met je computer, kan je in ieder geval het stuk van je mic tot in je pc controleren.

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:08:
[...]

Trek de audio connector voor de front panel eens los. Gezien je deze toch niet gebruikt. Misschien dat het scheelt..

En het is niet raar. Als jij gaat gamen gaat je videokaart in high power mode. Meer stroom door de coils, meer coil whine.
Ga ik even proberen wanneer m'n download klaar is :P

• andreluppers
Invisible_man schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:10:
Probleem met onboardgeluidskaarten is dat je snel overspraak hebt wat met een losse (intern of extern) kaart opgelost kan worden. Bedenk wel dat een condensator microfoon een stuk gevoeliger kan zijn en bijvoorbeeld meer ruis van je pc op kan pikken.

Check ook je levels eens. Je hebt nu met je mengpaneel er bij meerdere versterkers op een rij waardoor je als je dat verkeerd inregeld snel veel ruis of clipping hebt. Sowieso heeft een onboard geluidskaart veel minder headroom dan een meer proffesionele geluidskaart en met een mengpaneel is je geluid snel te luid wat tot clipping en dus vervorming leid. Een mengpaneel heeft geen limiter standaard, heb zelf al eens een hifi-versterker gesloopt door het mengpaneel wat er voor zat.

Neem je zelf eens op met je computer, kan je in ieder geval het stuk van je mic tot in je pc controleren.
Meerdere keren via skype en Audacity gedaan. Alles werkt prima (met inderdaad wat achtergrond geluid doordat het een condensator mic is, maar dat ben ik gewend) totdat ik een game opstart. Dan hoor ik het geluid alsof je een stuk karton tussen je fietswiel hebt zitten.

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

..ik zie in een ander topic van jou dat je een (oude) voeding gratis van iemand hebt gekregen. Misschien dat deze de problemen introduceert in het systeem... Kan je testen met een andere voeding?

Zoals ik het nu zie is het of de voeding, of de videokaart. De laatste heeft mijn interesse nog steeds en is makkelijker uit te sluiten. Een videokaart is immers sneller gewisseld dan een voeding.

• WCA

WCA

Inderdaad de voeding is in deze redelijk verdacht. Wat voor voeding zit er in?

Share and Enjoy!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:18:
Inderdaad de voeding is in deze redelijk verdacht. Wat voor voeding zit er in?
Uit zijn andere topic, deze: pricewatch: Corsair CX750M

Kijk voor de lol eens naar die reviews. Klachten over coil whine..

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:16:
..ik zie in een ander topic van jou dat je een (oude) voeding gratis van iemand hebt gekregen. Misschien dat deze de problemen introduceert in het systeem... Kan je testen met een andere voeding?

Zoals ik het nu zie is het of de voeding, of de videokaart. De laatste heeft mijn interesse nog steeds en is makkelijker uit te sluiten. Een videokaart is immers sneller gewisseld dan een voeding.
Ik heb de voeding inderdaad gratis gekregen. Maar deze was gloednieuw en nog in de verpakking.

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:20:
[...]

Ik heb de voeding inderdaad gratis gekregen. Maar deze was gloednieuw en nog in de verpakking.
Zie mijn reactie hierboven.

• andreluppers
Als ik mijn videokaart eruit haal kan ik moeilijk GTA IV opstarten om te kijken of de ruis weg is :P

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:21:
[...]

Als ik mijn videokaart eruit haal kan ik moeilijk GTA IV opstarten om te kijken of de ruis weg is :P
Er staat toch wisselen, flappie.. :9 Maargoed, gezien de info over de voeding heb ik een nieuwe hoofdverdachte.

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:22:
[...]

Er staat toch wisselen, flappie.. :9 Maargoed, gezien de info over de voeding heb ik een nieuwe hoofdverdachte.
Oef ja ik zie het ja. Maar is het niet raar dat ik hetzelf niet hoor en anderen wel?
En dat ik het alleen heb wanneer ik een game opstart?

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:23:
[...]

Oef ja ik zie het ja. Maar is het niet raar dat ik hetzelf niet hoor en anderen wel?
En dat ik het alleen heb wanneer ik een game opstart?
Waarom? Je systeem gaat meer energie verstoken als je de boel zwaarder belast. Meer energie, is meer werk voor de voeding en de videokaart. Onbeschermde kabels dienen als antenne voor de coil whine. Toevallig is het in jouw geval het microfoon tracé dat het oppikt.

Je hebt twee onderdelen in je PC zitten die bekend staan om hun coil whine. De videokaart en de voeding. Neem even onze adviezen ter harte en ga aan het testen.

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:25:
[...]

Waarom? Je systeem gaat meer energie verstoken als je de boel zwaarder belast. Meer energie, is meer werk voor de voeding en de videokaart. Onbeschermde kabels dienen als antenne voor de coil whine. Toevallig is het in jouw geval het microfoon tracé dat het oppikt.

Je hebt twee onderdelen in je PC zitten die bekend staan om hun coil whine. De videokaart en de voeding. Neem even onze adviezen ter harte en ga aan het testen.
Dus voeding verwisselen? :'(

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Eerst testen.. voor de voeding kan dat zonder dat je de hele mikmak uit moet bouwen. Kwestie van de voeding die er nu in zit volledig loskoppelen van de PC onderdelen en de andere voeding er op aansluiten. Hiervoor hoeft hij niet in de kast te zitten.

Dit is het moeilijke aan zelf een PC in elkaar schroeven. De assemblage is niet moeilijker dan lego. Het venijn zit hem in de troubleshooting.

Ondanks dat ik de voeding verdenk. Een videokaart is makkelijker te wisselen. Mocht het probleem blijven bestaan bij een andere videokaart is het waarschijnlijk de voeding. En vice versa..

Even een disclaimer. Gezien je nog niet barstensveel ervaring lijkt te hebben. We zijn hier aan het troubleshooten. Ik garandeer niet dat het de voeding of de videokaart is. Redelijkerwijs verwacht ik het wel. Ga dus niet dure onderdelen vervangen, zonder dat je het zeker weet! Testen testen testen, tot het probleem is gevonden.

(en trek die audiokabel van de front panel er uit.. je gebruikt het niet. Kan alleen maar problemen opleveren.)

[ Voor 37% gewijzigd door Point.Flare op 08-12-2015 12:36 ]

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:28:
[...]

Eerst testen.. voor de voeding kan dat zonder dat je de hele mikmak uit moet bouwen. Kwestie van de voeding die er nu in zit volledig loskoppelen van de PC onderdelen en de andere voeding er op aansluiten. Hiervoor hoeft hij niet in de kast te zitten.

Dit is het moeilijke aan zelf een PC in elkaar schroeven. De assemblage is niet moeilijker dan lego. Het venijn zit hem in de troubleshooting.

Ondanks dat ik de voeding verdenk. Een videokaart is makkelijker te wisselen. Mocht het probleem blijven bestaan bij een andere videokaart is het waarschijnlijk de voeding. En vice versa..

Even een disclaimer. Gezien je nog niet barstensveel ervaring lijkt te hebben. We zijn hier aan het troubleshooten. Ik garandeer niet dat het de voeding of de videokaart is. Redelijkerwijs verwacht ik het wel. Ga dus niet dure onderdelen vervangen, zonder dat je het zeker weet! Testen testen testen, tot het probleem is gevonden.

(en trek die audiokabel van de front panel er uit.. je gebruikt het niet. Kan alleen maar problemen opleveren.)
Om een voeding te verwisselen (om te testen) heb ik wel een andere voeding nodig :+

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:21:
[...]

Om een voeding te verwisselen (om te testen) heb ik wel een andere voeding nodig :+
Dat snap ik. Niemand van wie je een voeding kan lenen? Je hebt deze toch ook gratis gekregen?

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:24:
[...]

Dat snap ik. Niemand van wie je een voeding kan lenen? Je hebt deze toch ook gratis gekregen?
Ja erg toevallig:p Maar niemand in m'n directe omgeving. Vind 't niet echt waard om een nieuwe voeding te kopen zonder dat ik weet of dat 't probleem is (En weet ook dat dat niet jullie bedoeling is)

• WCA

WCA

't is niet zo netjes, maar je kan een voeding bestellen en als het niet het probleem blijkt te zijn, de voeding weer terugsturen

Share and Enjoy!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:30:
[...]

Ja erg toevallig:p Maar niemand in m'n directe omgeving. Vind 't niet echt waard om een nieuwe voeding te kopen zonder dat ik weet of dat 't probleem is (En weet ook dat dat niet jullie bedoeling is)
De snelste manier waarop je kan testen of je voeding de problemen oplevert, is door een andere voeding te plaatsen. Kan je ergens een oproepje plaatsen? Heb je echt werkelijk geen "computerpersoon" in de familie? Dat kan ik me haast niet voorstellen namelijk. Hetzelfde geldt voor de videokaart. Uitwisselen is het meest makkelijke testen.

OF accepteren dat je een coil whine hebt..
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:40:
't is niet zo netjes, maar je kan een voeding bestellen en als het niet het probleem blijkt te zijn, de voeding weer terugsturen
Dat is inderdaad niet netjes. Kijk dan of je bij de computerzaak tegen een kleine vergoeding een testvoeding van hun mag lenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Point.Flare op 08-12-2015 13:46 ]

• andreluppers
Point.Flare schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:45:
[...]

De snelste manier waarop je kan testen of je voeding de problemen oplevert, is door een andere voeding te plaatsen. Kan je ergens een oproepje plaatsen? Heb je echt werkelijk geen "computerpersoon" in de familie? Dat kan ik me haast niet voorstellen namelijk. Hetzelfde geldt voor de videokaart. Uitwisselen is het meest makkelijke testen.

OF accepteren dat je een coil whine hebt..

[...]

Dat is inderdaad niet netjes. Kijk dan of je bij de computerzaak tegen een kleine vergoeding een testvoeding van hun mag lenen.
Ik studeer ver weg van huis en spreek dus weinig van m'n familie, maar kerst komt er weer aan..
Ik wil best accepteren dat ik coilwhine heb, maar niet op deze manier.
Is er nog een manier om coilwhine te verminderen of is het echt een kwestie van kijken waar het vandaan komt

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

andreluppers schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:48:
[...]

Ik studeer ver weg van huis en spreek dus weinig van m'n familie, maar kerst komt er weer aan..
Ik wil best accepteren dat ik coilwhine heb, maar niet op deze manier.
Is er nog een manier om coilwhine te verminderen of is het echt een kwestie van kijken waar het vandaan komt
Geïsoleerde kabels. Bekabeling beperken. Voedingslijnen en signaallijnen scheiden. Onnodige hardware uitschakelen (HDMI audio van je GPU). Een dedicated geluidskaart (al kost dat ook geld en heb je geen garantie op een oplossing).

Mogelijk kan je met shielding experimenteren. Of misschien de voeding uitbouwen en deze eens op een andere plek buiten de kast leggen (kijken of het geluid verandert).
Pagina: 1