Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eenvoudige WLAN access point gezocht, tips welkom

Pagina: 1
Acties:

• Spearhead
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-09 19:39
Ik ben op zoek naar een budget WIFI acces-point/router, waarbij de belangrijkste eisen zijn:

- minimaal 802.11n, maar liever 802.11ac
- 4-poorts Gbit switch aan boord
- simultaan dual band 2.4/5 GHz
- 3rd party firmware support (OpenWRT/DD-WRT)
- budget tot ongeveer €75
- wordt gebruikt als access point (bridge mode), dus uitgebreide router features zijn niet vereist

Alle tips/suggesties zijn welkom.

[Voor 4% gewijzigd door Spearhead op 08-12-2015 09:48]

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-10 14:34

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je wilt graag 5GHz, maar aangezien dit als bridge wordt gebruikt, heb je dan op de originele bron ook al 5GHz?
wat heb je zelf al gevonden? de Gbit switch +802.11ac moeten geen problemen opleveren, die zijn er al vanaf 30-50 euro. je weet dat je in de pricewatch kunt selecteren?
http://tweakers.net/categ...MvIRAkoa2RmbIqQNVCqra0FAA

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• Spearhead
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-09 19:39
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:44:
je wilt graag 5GHz, maar aangezien dit als bridge wordt gebruikt, heb je dan op de originele bron ook al 5GHz?
wat heb je zelf al gevonden? de Gbit switch +802.11ac moeten geen problemen opleveren, die zijn er al vanaf 30-50 euro. je weet dat je in de pricewatch kunt selecteren?
http://tweakers.net/categ...MvIRAkoa2RmbIqQNVCqra0FAA
Ik denk dat bridge mode een wat ongelukkig gekozen term van mij is; wat ik bedoel is dat iets nodig heb dat zich gedraagt als acces point, en niet als router met alle bijbehorende filtering/routing/nat/etc. Ik bedoel geen wireless-to-wireless bridging of zo.

In de pricewatch kun wel op een aantal eigenschappen selecteren, maar helaas niet op (simultaan) dual band. Ook is het matchen van de uitkomst hiervan met de lijst ondersteunde hardware van OpenWRT/DD-WRT een heel werk, dus ik dacht: misschien heeft iemand al eens iets dergelijks aan de hand gehad, en kan ik profiteren van die ervaring ;)

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True