Nitro ODB2?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:54
Goedemorgen Tweakers,

Ik zat gisteren met een kameraad te praten en die liet me dit zien:

https://www.google.nl/web...pv=2&ie=UTF-8#q=nitroobd2

Is een ODB2 connector die de performance van je auto een boost zou geven.

Ik vraag me af of dit echt of nep is.

Voor mijn gevoel zegt het dat het nep is maar ik lees ook (fake?) reviews dat het werkt.

Kan een apparaat via ODB2 uberhaupt een code oid injecteren om de performance aan te passen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening :)

Alvast bedankt.

Groet, Arjan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:23
Werkt echt, ik heb die ook in mijn auto zitten
Ik ben nu van 218pk naar 536pk gegaan met alleen dit dingetje :)

-------------

Nee, natuurlijk werkt dat niet, alsof zo'n universeel ding je auto sneller zou maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:54
Helemaal goed. Ik kon het me ook al niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
Ik heb gisteren een Turbo badge op de auto geplakt, daarlangs GTI en daarlangs ook nog V8. Mijn auto voelt nu echt véél sneller aan, ik denk dat ik ongeveer aan de 461pk zit en 639nm.

Heb ooit zo'n filmpje gezien van gasten die vaker een Youtube filmpje maken over auto's en tuning, die hadden een aantal van die dingen gekocht en uit elkaar laten halen. Kwam er op neer dat zo'n ding over het algemeen een lampje is op een kaal printplaatje. Ik kan nu niet Googlen dus kan ook het filmpje niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FabianGTI schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:53:

Nee, natuurlijk werkt dat niet, alsof zo'n universeel ding je auto sneller zou maken

[video]
Al is daar een kleine note, staat ook ergens in de reacties, zoals die gast ook uitlegt 'onderschept' dat ding van hun 3 sensoren en laat de motor denken dat hij bv te weinig brandstof krijgt (koud) of juist te veel lucht (meer brandstof), dit 'kan' op enkele auto's een semi-positief effect hebben, vooral bij zuinigere auto's die randje te arm rijden.

Alleen in het geval van zo'n ODB2 ding, nep op z'n best :P Al zijn er units via ODB2 die remaps kunnen doen (evotune bv), gaat dat never nooit werken met zo'n ding. Veelal is het gewoon zo'n standaard ODB2 reader (soms met BT) met 2 extra LED, heb ik er ook een stuk of 10 van liggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 19:02
SinergyX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:59:
[...]

Al is daar een kleine note, staat ook ergens in de reacties, zoals die gast ook uitlegt 'onderschept' dat ding van hun 3 sensoren en laat de motor denken dat hij bv te weinig brandstof krijgt (koud) of juist te veel lucht (meer brandstof), dit 'kan' op enkele auto's een semi-positief effect hebben, vooral bij zuinigere auto's die randje te arm rijden.

Alleen in het geval van zo'n ODB2 ding, nep op z'n best :P Al zijn er units via ODB2 die remaps kunnen doen (evotune bv), gaat dat never nooit werken met zo'n ding. Veelal is het gewoon zo'n standaard ODB2 reader (soms met BT) met 2 extra LED, heb ik er ook een stuk of 10 van liggen.
Maar zou dat dan niet voor elk type auto apart gemaakt moeten worden?
Zoals een chip bij chiptuning ook voor speciaal voor het betreffende model gemaakt moet zijn.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 15:29
Deadsy schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:45:
[...]

Maar zou dat dan niet voor elk type auto apart gemaakt moeten worden?
Zoals een chip bij chiptuning ook voor speciaal voor het betreffende model gemaakt moet zijn.
Die zijn inderdaad op de markt. Ook wel powerboxen genoemd.

Het gevolg is dat je motorblok op andere waarden gaat draaien. De mogelijkheid bestaat dat je blok iets sneller zal zijn, maar zoiets kan op den duur uitlopen op het kapot lopen van je motorblok.

Wil je echt doormiddel van software een snellere auto, dan is de beste manier nog door een goede chiptuner de auto laten afstellen op de rollenbank. Hij kan je auto wel voorzien van de juiste mapping en dan heb je ook wat meer zekerheid dat je niet direct je motorblok in puin jaagt.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 15:06
Bas. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:42:
[...]

Het gevolg is dat je motorblok op andere waarden gaat draaien. De mogelijkheid bestaat dat je blok iets sneller zal zijn, maar zoiets kan op den duur uitlopen op het kapot lopen van je motorblok.

Wil je echt doormiddel van software een snellere auto, dan is de beste manier nog door een goede chiptuner de auto laten afstellen op de rollenbank. Hij kan je auto wel voorzien van de juiste mapping en dan heb je ook wat meer zekerheid dat je niet direct je motorblok in puin jaagt.
Correctie naar een echte tuner gaan met complete andere ECU. Chip kan werken op auto's die turbo's hebben op NA auto's zo goed als niet.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bas. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:42:
[...]

In beide gevallen, powerboxen of chiptuner, ben je twijfelachtig bezig.

* Chevy454 gooit knuppel in het hoenderhok.

Wat doen sommigen? Die manipuleren de waardes van de sensor door een andere karakteristiek te geven. Zo denkt dat de ECU slechts 1800bar maakt maar feitelijk 2000 bar is.Wanneer de ECU dan 2000bar vraagt komt er effectief 2200bar en zo krijgen ze meer brandstof ingespoten.

Als je weet dat de rail bij 2300bar (slecht exemplaar) kan knappen dan heb je een mooie pijpbom onder de motorkap.

Wat doen anderen? Die verhogen de maximale voorsturing van de turbo (om turbodruk te verhogen). Hierdoor kan deze in overspeed gaan wanneer je in de bergen gaat rijden.

* Chevy454 doet motoren ontwikkeling en als er betrouwbare pk's te halen zijn dan doen we dat vanaf dag 1.
Meestal wordt vanaf +/- dag 400 het vermogen teruggeschroeft omdat het in de hoogte kapot loopt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Chiptuner met rollenbank is het meest betrouwbare. Van die voorgeschreven troep die via een e-mailtje uit Duitsland komt heb ik geen vertrouwen in.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Chevy454 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:40:
[...]

Wat doen sommigen? Die manipuleren de waardes van de sensor door een andere karakteristiek te geven. Zo denkt dat de ECU slechts 1800bar maakt maar feitelijk 2000 bar is.Wanneer de ECU dan 2000bar vraagt komt er effectief 2200bar en zo krijgen ze meer brandstof ingespoten.

Als je weet dat de rail bij 2300bar (slecht exemplaar) kan knappen dan heb je een mooie pijpbom onder de motorkap.

Wat doen anderen? Die verhogen de maximale voorsturing van de turbo (om turbodruk te verhogen). Hierdoor kan deze in overspeed gaan wanneer je in de bergen gaat rijden.

* Chevy454 doet motoren ontwikkeling en als er betrouwbare pk's te halen zijn dan doen we dat vanaf dag 1.
Meestal wordt vanaf +/- dag 400 het vermogen teruggeschroeft omdat het in de hoogte kapot loopt.
Dan pleur in de knuppel even terug: ik vind het knap hoe jij bij elke discussie over tuning het argument 'in de bergen loopt het op den duur kapot' aanhaalt. Alsof de gemiddelde Nederlander iets met bergen te maken heeft. :+

*Nathuran gaat rennen en komt nooit meer terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:11:
[...]

Dan pleur in de knuppel even terug: ik vind het knap hoe jij bij elke discussie over tuning het argument 'in de bergen loopt het op den duur kapot' aanhaalt. Alsof de gemiddelde Nederlander iets met bergen te maken heeft. :+

*Nathuran gaat rennen en komt nooit meer terug in dit topic.
Zo staat mijn Alfa 159 1.9JTDm 150PK, door middel van Chiptuning bij de in Alfa wereld bekende Squadra, al een heeeeelll aantal km's op 185Pk en flink meer koppel. Zeer goed merkbaar, en ik heb absoluut een zware rechtervoet. Hij wordt regelmatig door duitsland heen gejaagd met 200+km per uur.

Ik heb nu ruim 275k KM op de klok staan, en hij is nog als nieuw.

Sidenote: Onderhoud mensen... daar valt of staat het mee. Ook zonder chiptuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
installeer deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--_-_1gqM0--/686548272291885969.jpg

heb je meer aan en is goedkoper als een Nitro OBD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
Reloader schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:56:heb je meer aan en is goedkoper als een Nitro OBD
Dat geloof ik niet, zo'n cold air intake exhaust is meer dan een 10'tje.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 11-12-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
TheBrut3 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:26:
[...]

Dat geloof ik niet, zo'n cold air intake is meer dan een 10'tje.
cold air exhaust... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Chevy454 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:40:
[...]

dus alle auto's hebben een programma waarin na 400 dagen het vermogen terug geschroefd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Reloader schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:12:
dus alle auto's hebben een programma waarin na 400 dagen het vermogen terug geschroefd wordt?
Nee, tijdens het ontwikkelingsproces. Na ongeveer 400 dagen komen de eerste duurproeven. En gaan er onderdelen kapot.

[ Voor 60% gewijzigd door Chevy454 op 11-12-2015 12:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Tja, in tegenstelling tot sommigen hier (die van hun auto houden?) verwacht ik bij een chiptuning geen risico's in de bergen. Welke ik stiekem dus wel krijg. En wanneer zie je nou bergen, wel eens op wintersport geweest? Let even op de NL kentekens die je overal ziet. En tuurlijk, chiptuning kan goed gaan, maar veruit de meeste tuners krijgen hem inderdaad per email en ook nog zonder rollenbank (a 300eur). Hoe betrouwbaar dat is mag je zelf invullen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Mwha, heb ook wel eens een EPROM in m'n ECU vervangen door een andere van 2 tientjes, een betere mapping die ooit geschreven is voor die motor, en nu in een veeltal auto's terug te vinden is.
Auto ging dr merkbaar beter van rijden, vooral de nare dip rond 3k rpm was volledig weg.
Emissies gingen wel iets omhoog, dus daar zal 't verschil zitten, die mapping was duidelijk geschreven voor prestaties, niet emissie-eisen.. Effectief zal dr maximaal een handvol % vermogen bij gekomen zijn, qua gevoel was de auto mijlen beter.

Lang verhaal kort: een prestatie-chip van 20 euro bestaat wel voor sommige auto's, maar vrijwel alle goedkope tuning-items zijn gewoon een leeg doosje met een ledje, of (best-case) een weerstand om een sensorwaarde te vervalsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Late 2 the party maar: YouTube: Audi S4 v Audi RS4. Does Supercharging Rule? - /CHRIS HARRIS ON CARS

Noem het hoe je het wil; het is een ODB2-interface die "blijkbaar" een goede boost geeft en ook nog eens van een relatief gerenommeerd merk. Tja, het is inderdaad geen 2 tientjes maar werkt wel.

Trouwens, de nieuwe M4 AC Schnitzer werkt op een manier die Chevy454 in "Nitro ODB2?" precies niet wil. Dus gewoon een piggyback ECU erin geprikt, garantiebewijsje van AC en 80pk extra.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

MAX3400 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:54:
Late 2 the party maar: YouTube: Audi S4 v Audi RS4. Does Supercharging Rule? - /CHRIS HARRIS ON CARS

Noem het hoe je het wil; het is een ODB2-interface die "blijkbaar" een goede boost geeft en ook nog eens van een relatief gerenommeerd merk. Tja, het is inderdaad geen 2 tientjes maar werkt wel.

Trouwens, de nieuwe M4 AC Schnitzer werkt op een manier die Chevy454 in "Nitro ODB2?" precies niet wil. Dus gewoon een piggyback ECU erin geprikt, garantiebewijsje van AC en 80pk extra.
Wat ik er van weet is dat piggyback mods bij BMWs vrij populair zijn. Als ik alleen al kijk wat voor piggyback mods er beschikbaar zijn voor mijn auto (laat staan BMWs met een N54 erin...).

Een aantal voorbeelden:
BMS JB4
aFe Scorcher
Manhart Performance Kit
Dinan Stage 1
Racechip USA
+ Remus, Active Autowerke, BMS JB4, ESS E-Tronic, Hartage enz.

De enige die een echte ECU tune doet voor het model auto waar ik in rij is Enzo Performance. Voor zo ver ik weet in ieder geval.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biktom2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Hallo ik heb een ecoOBD2 in mijn auto volgens de beschrijving geplaatst.
Moet deze OBD na het installeren in de connector bijven zitten?

Mvg Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ja.

Goed gedaan trouwens. Een topic van 3 jaar oud omhoog schoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Rmg

Biktom2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:36:

Mvg Gerard
Nee, dit soort onzin kan je beter direct in de prullenbak smijten.

Stel het zou werken ( En dat doet het niet. Sowieso niet )
Wil je dan serieus een goedkoop chinees ding in je auto inpluggen die je ECU settings van je auto aanpast? :? 8)7

Als het zou werken zouden ze het dan echt voor 8 euro verkopen? je bespaart dat volgens dat ding in die 8 euro in 1 tankbeurt.... 8)7 8)7

Een ECU remap is geen fabel, daar kan je best wat meer pk uit een blok halen. Bij een VAG auto is dit soms mogelijk via de ODB. Zie die revo tool

Een generieke ODB2 oplossing voor remappen van ECU's bestaat niet, Zeker niet met 15% minder brandstofverbruik, 35% meer vermogen enz enz.

[ Voor 50% gewijzigd door Rmg op 26-11-2018 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Biktom2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:36:

Mvg Gerard
Al had je de link van de TS nog eens bekeken, kwam je dit tegen:

Advies: eruit en in de prullenbak :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Net als dat dit topic dicht gaat. Oude, niet werkende koeien mogen met pension in het grote archief, maar gaan we hier niet uit de sloot halen.

Slotje dus.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.