Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Allen,

Ben een beetje aan het uitkijken voor een nieuwe laptop, en denk niet dat ik nog iets anders wil dan Macbook Pro :p (15", 16GB Ram, i7 2,2 Ghz, 256 SSD)

Is nu wel zo dat ik niet echt boven prijs van €2250 wil gaan.
Zit nu met de twijfel of ik moet overwegen om er 1 tweedehands te kopen (dan wel 1 van maximum een paar maanden oud, recentste model). Ik zie soms wel mooie deals passeren, gisteren vb een ongebruikte voor €1750 (maar was Azerty, dus heb deze laten schieten :-()

Wat zijn zo de argumenten om dit wel of niet te doen, tweedehands aankopen?

Daarnaast zit ik met een tweede dilemma, mocht ik beslissen om nieuw te kopen. Gezien de geruchten dat er begin 2016 misschien nieuw model uitkomt. Ik vrees misschien dat prijs voor gelijkaardige (maar modernere natuurlijk) specs wat omhoog zou kunnen gaan, en in dat geval zou ik natuurlijk gewoon beter af zijn met nu al 1 te kopen (waarmee ik volgens mij ook wel nog jaren tevreden zou zijn), en dan moet ik bovendien nog minder lang wachten.

Heeft daar zo iemand een mening over?

Mochten er trouwens opmerkingen zijn over configuratie die ik zou nemen (vb dit gaat echt te krap zijn, of je zou beter dat nemen), hoor ik het ook graag.

Wat ga je met je laptop doen?
Uiteraard surfen etc, maar ook ontwikkelen (denk aan Eclipse, IntelliJ), wat virtuele machines draaien, sporadisch eens een foto of videootje bewerken...

Wat is je budget?
Max €2250

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heel af en toe, wil er wel zonder veel last mee in de zetel kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
Op marktplaats zijn Amerikaanse modellen te krijgen voor de prijs die je ervoor wilt geven. Nieuw in seal, alleen heb je dan een andere oplader nodig.

edit: Ook gewoon hier in V&A. heb je zelfs 512GB SSD en Dedicated GPU:

V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,5GHz + R9 M370X

[ Voor 47% gewijzigd door Mrk87 op 08-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
Merci voor de reply. Misschien naieve vraag, maar hoe komt dat deze duurdere modellen voor lagere prijs verkocht worden? Is dit puur $ / € verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
Geen idee eigenlijk. Zal hoofdzakelijk het $/€ verschil zijn maar zal vast iets van een korting overheen gaan.

Misschien is informeren bij 1 van de verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
Ter info: ik heb dan inderdaad bovenstaande raad opgevolgd, een een geseald Amerikaans model, met toch fikse korting, gekocht. Om precies te zijn: diegene waarnaar de link hierboven werd gepost :-)
Prijsverschil inderdaad door de euro/dollar verschil.

Bedankt voor de tip!