welke videokaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687847

Topicstarter
mijn keuze gaat uit naar een msi gtx 960 4gb of een msi r9 380 gaming 4 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, go for it zou ik zeggen :)

Misschien handig om wat meer info te geven als je van ons een (zinnig) antwoord verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is eigenlijk voornamelijk om WOT mee te spelen , in de toekomst misschien nog wel andere games.
Deze moet met een i5 4690 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Het is misschien ook wel handig om te weten op welke resolutie je van plan bent te spelen en op low, medium of ultra?

Wat heb je er nu in zitten?

[ Voor 16% gewijzigd door miikit op 07-12-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet hem nog bestellen :-) , zou graag op ultra kunnen spelen maar ben eigenlijk een leek op gebied van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Met zo heel weinig info kunnen we jou net zoveel vertellen als je nu al weet.

Niks dus. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cooler Master CM 690 III Window
Intel® Core i5-4690
MSI GTX 960 GAMING 4G, Grafische kaart
ASUS DRW-24F1MT, DVD-brander
MSI B85-G43 Gaming, socket 1150 moederbord
ADATA Premier Pro SP900, 256 GB SSD
Cooler Master Hyper TX3 EVO, CPU-koeler
Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB Harde schijf
Corsair CS650M, Voeding
Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600 Kit, Werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit zou ik willen bestellen , weet dat hier ook een topic voor is maar krijg het niet in orde om dat erop te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 687847 schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:58:
Dit zou ik willen bestellen , weet dat hier ook een topic voor is maar krijg het niet in orde om dat erop te plaatsen
Nou dat lijkt mij wel nuttig, want ik vind het maar vreemde keuzes.

Zie:
DAA beleid
Nieuw: topic templates
Handleiding Pricewatch

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemde keuzes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja, een Core i5 4690 is twee generaties oud, een meer logische keuze is Skylake tegenwoordig, de i5 6000 series. Dan kom je dus ook op een ander moederbord en DDR4 geheugen.

Je kiest zo te zien alles op uiterlijk, rood moederbord, rode videokaart, maar dan staat een grijze CPU koeler natuurlijk niet heel mooi.

De SSD vind ik ook niet de meest logische keuzes, er zijn snellere voor minder die zeker niet minder betrouwbaar zijn.

De behuizing kies je denk ik omdat je hem mooi vindt? Is namelijk al een vrij oud type, dus niet de meest logische keuze. En het venster zit erin omdat je de onderdelen wil bewonderen?

De voeding is ook een vreemde keuze. Een 650W voeding is bedoeld voor twee high-end videokaarten zoals een GTX 980 en dan heb je ook nog meer dan genoeg ruimte om over te klokken. Maar jij kiest vervolgens voor een GTX 960 welke prima op een 300W voeding kan draaien en een moederbord waarmee overklokken niet mogelijk is en ook nog niet eens SLI ondersteund. En dan is de voeding ook nog eens gewoon een vrij budget model van redelijk lage kwaliteit. Als je zo'n 100 euro aan een voeding uitgeeft dan zou ik echt wel een high-end voeding wil hebben voor zoveel geld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals ik al zei , ik ken der niet zoveel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:17
als je er niet zoveel van kent, kijk dan eerst eens in de reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015 en vertrek van daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Zie trouwens ook:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is sowieso niet de juiste plek voor een vraag als dit, en een onelinervraag zonder eigen uitzoekwerk van tevoren is nergens op GoT de bedoeling. Dus dicht.

Bedenk daarnaast dat je een beetje in de materie te verdiepen veel geld kan sparen: beter goed op elkaar afgestemde onderdelen (schermresolutie vs CPU vs GPU vs gewenste settings in game X) en een goede softwareconfiguratie, dan alleen maar high-end onderdelen kopen (voor de hoofdprijs) maar vervolgens niet goed benutten. Je kunt prima WoT spelen op een fractie van deze specs (hiero i7 2600 en GTX660 op 1920x1200 en mid-settings).
Gaat trouwens in het spel ook op, iedere jandoedel kan EUR 50 neerleggen en gelijk een Löwe gaan rijden, maar als je er geen bal van kan ben je anderen alleen tot last en heb je er zelf minder lol aan dan als je je netjes zonder shortcuts naar boven werkt. Wat ook goedkoper is ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.