Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
Ik zoek een?
HTPC/NAS in 1

Wat is je budget?
+/- 350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films/series kijken in 4k, direct downloaden op het apparaat... in de meest ideale situatie natuurlijk een apparaat wat altijd aanstaat en benaderbaar is...

Wat heb je zelf al gevonden?
NUC Intel/Acer Revo One. Heb zelf wel 2 interne HDD's liggen van 1TB en 2TB en die zou ik dan evt kunnen gebruiken voor opslag.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie door de systemen het bos niet meer. Ik vraag me nu af of ik echt een NAS nodig heb... het liefste voor alles één systeem... Acer Revo One leek me en mooi systeem.... is de Intel Celeron dan al snel genoeg voor 4k e.d.? Hebben jullie eventueel nog ideeen? THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor 4k content moet je de juiste GPU nemen, efficienter dan de CPU inzetten.

Verder moet je wel iets meer informatie geven. Wat wil je precies gaan doen?

Een Revo One of NUC werkt alvast niet als je er een 3,5" schijf in wilt plaatsen. Dan moet je een grotere behuizing hebben of voor externe opslag gaan via USB of LAN.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
Tsurany schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:00:
Voor 4k content moet je de juiste GPU nemen, efficienter dan de CPU inzetten.

Verder moet je wel iets meer informatie geven. Wat wil je precies gaan doen?

Een Revo One of NUC werkt alvast niet als je er een 3,5" schijf in wilt plaatsen. Dan moet je een grotere behuizing hebben of voor externe opslag gaan via USB of LAN.
Ik wil 4k kunnen kijken, downloaden direct naar het apparaat zelf en een NAS voor ongeveer 350 euro.... waar zou jij dan voor kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In de NUC past bij de hoge versie wel een 2.5" harde schijf, maar in de lage alleen een M.2 SSD.
In de Revo One gaat waarschijnlijk ook een 2.5" harde schijf als ik naar de totale afmetingen kijk. Je zou je huidige harde schijven wel in een externe behuizing kunnen doen en die via e-SATA of USB3 aan je computer kunnen knopen, maar het is waarschijnlijk mooier om een net wat groter kastje te nemen waar de HDD gelijk in past.

Waar wil je de video op afspelen? En denk je dat je echt de meerwaarde van 4K gaat zien boven 1080p? 4K bestanden zijn een stuk groter dan 1080p bestanden. Als je een beetje collectie wil opbouwen is 2Tb zo vol; als je alleen kijkt en de bestanden dan weer weggooit heb je daar uiteraard minder last van.

Kijk ook eens naar deze site http://4k.com/resolution/. Daar staat o.a. op welke beeldschermgrootte en afstand 4K zinvol begint te zijn.

edit: kijk ook eens hier: http://www.tomshardware.c...-1155-cpu-play-video.html. Daar wordt gesproken over de minimale vereisten om 4K goed af te spelen.

edit2: Hierbij een opzetje met een iets groter kastje. Ik heb het Budget Gaming systeem van de BBG van november als uitgangspunt genomen. Daarbij gekozen voor een kleiner kastje, daardoor ook een ander moederbord en videokaart (maximale lengte in dat kastje is 21 cm), en heb de SSD weggelaten omdat je aangaf dat je al HDD's hebt. Ik kom alleen niet onder de € 350 uit. Misschien kan iemand anders hier nog wat aan verbeteren? De 750 Ti zou 4K moeten ondersteunen volgens NVidia

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 76,-€ 76,-
1MSI A68HI€ 67,95€ 67,95
1Gigabyte GeForce GTX 750 Ti (GV-N75TOC-2GI)€ 132,50€ 132,50
1Cooler Master Elite 110€ 41,64€ 41,64
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1be quiet! System Power 7 350W€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,99

Als je nog iets wil besparen zou je pricewatch: Sapphire R7 250 2GB D3 kunnen nemen, dan zit je wel net onder de € 350, maar moet je je verder niet teveel voorstellen van eventuele gaming prestaties. Hier een lijstje uit de Pricewatch van videokaarten die 4K resolutie ondersteunen, van maximaal 21,4 cm lang

[ Voor 74% gewijzigd door gwystyl op 08-12-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
Thanks voor de feedback. Ik kijk nu op een 40 inch Full-HD TV, maar ik denk er wel aan om binnenkort een nieuwe 4k televisie van ongeveer 55 inch te kopen. Als je het stelt zoals op 4k.com is een 4k televisie voor mij eigenlijk niet echt nodig.... thanks voor de tip. Alleen kijken is inderdaad voor mij prima! Ben niet op zoek om een bibliotheek van films aan te maken maar eerder makkelijk films en series op te slaan en direct te downloaden op een apparaat wat eigenlijd 24/7 benaderbaar is.

Een aparte SATA-bay oid is een mogelijkheid maar ik denk dat ik met de NUC dan een stuk compacter en makkelijker uit ben.... ik ga even wat onderzoek doen in een NUC dan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BokitoD schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:24:
[...]

Ik wil 4k kunnen kijken, downloaden direct naar het apparaat zelf en een NAS voor ongeveer 350 euro.... waar zou jij dan voor kiezen?
Ga je het downloaden automatiseren via diverse programma's (Sickrage, Couchpotato,...) of handmatig? En via usenet of torrents? Dat heeft impact op de performance die je daarvoor nodig hebt.

En wil je 4k aan 30FPS of 60FPS kijken? En wel of geen 4k 3D?

Ik ben voor deze setup gegaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC5PPYH€ 182,90€ 182,90
1Crucial CT51264BF160BJ€ 18,95€ 18,95
1Crucial BX100 120GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 262,85

Hier kan je dan nog een externe behuizing aan hangen met die hardeschijven. Dit speelt 4k aan 30FPS zonder problemen, meer gaat hij niet trekken helaas. Dan moet je naar een krachtigere NUC kijken met bijbehorende kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
Ten eerste, thanks voor je hulp! Ja ik wil eigenlijk gaan automatiseren via CouchPotatoe en downloaden via Usenet... wat ik nu ook al doe. 3D is geen vereiste voor mij... maar ik denk dat jouw setup idd ook voor mij goed geschikt is. Ik ga nog even rondsnuffelen en laat het eindresultaat nog weten! THANKS! (Y)

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 20:31
BokitoD schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:19:
Ten eerste, thanks voor je hulp! Ja ik wil eigenlijk gaan automatiseren via CouchPotatoe en downloaden via Usenet... wat ik nu ook al doe. 3D is geen vereiste voor mij... maar ik denk dat jouw setup idd ook voor mij goed geschikt is. Ik ga nog even rondsnuffelen en laat het eindresultaat nog weten! THANKS! (Y)
Ben jij toevallig nog verder gekomen? Ik ben zelf ook op zoek naar een 4K HTPC zonder gamen etc. Ben benieuwd waar jij op uitgekomen bent.
Pagina: 1