Monitor powered door usb, maar hdmi input.

Pagina: 1
Acties:

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Heren en dames,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd waar ik ontzettend blij mee ben.
Hij is heel klein en weinig bedrading (Alles intern). Nu zoek ik alleen een beeldscherm (1080p) wat de voeding krijgt door usb 2.0 of 3.0 en toch een hdmi aansluiting heeft (Gaming).

Ik heb echt alles afgestruind naar überhaupt een beeldscherm, dus ben niet echt kieskeurig naar het reactievermogen en de grote. Budget is ook niet echt een probleem.

Dit is de build van mijn huidige pc

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4160 Boxed€ 116,-€ 116,-
1ASRock H81M-ITX€ 61,-€ 61,-
1Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP€ 122,-€ 122,-
1WD Blue WD3200LPVX, 320GB€ 44,95€ 44,95
1Noctua NH-L9i€ 39,30€ 39,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,15

Mijn behuizing is de desert eagle 2

Is het anders niet mogelijk om een usb 3.0 kabel kapot te knippen en een standaard stroom kabel aan de usb 3.0 kabel te koppelen? Je hebt genoeg hele mooie beelschermen die maar 12 watt verbruiken.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want mijn zoektocht heeft niks opgeleverd 8)7 .

Groet,
Miikit

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

Kort antwoord, nee.

Lang antwoord, het kan, maar is lastig en omslachtig of vrij doable als je geluk hebt en van usb afstapt.

Eerst om even te beginnen bij een usb poort.
Een standaard usb poort kan 1A 5V -> 5W leveren.
Die "maar 12W" betekent dus al snel hop weg drie USB poorten.
Ik meen ook niet te herinneren dat er van dit soort kabels zijn, wel twee naar één, zie je wel eens bij slimdrives.
Dan ben je er echter nog niet, de monitor heeft een aparte aansluiting voor voeding, hier moet je een connector voor zien te vinden... Als deze gestandaardiseerd is, geen probleem, maar fabrikanten hebben zo nog wel eens de neiging...

Maar dan kom je toch bij de nekkende factor, monitoren willen meestal 12V en up. Niet 5V. Betekent dus dat er een boost circuitje tussen moet, lijkt me iets te veel van het goede.

Nu, wat ik zou doen als het echt gevoed moet worden door de pc, is de 12V van een molex connector naar buiten voeren en die aan je monitor knopen, scheelt je veel gedoe + je behoudt je usb poorten.

Even mijn 2 centjes als ET student. Ik ben niet op de hoogte van alle kabels, monitoren en connectors, mogelijk dat dit makkelijker kan, in dat geval, I stand corrected ;)

Ik ga hier trouwens vanuit dat je een losse normale ~24inch monitor bedoeld, misschien dat je zo'n 15inch bedoelt en deze aan je kast vast wil zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 08-12-2015 02:29 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Ik weet waar je naar toe wilt,
maar je pc heeft stroom nodig(220), dus daar de monitor aansluiten, samen met de pc, dan heb je maar 1 kabel die naar de muur gaat. Misschien zelf maken om het zo klein/kort mogelijk te maken.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Hmm, met google op de eerste pagina:
http://www.amazon.com/GeC...itor-Inputs/dp/B00H4MWMWQ

in 13,3 en 15,6 inch leverbaar... je kan dus nog kiezen ook :)

USB-powered, HDMI (en VGA) input...

if mis ik nou iets...?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45
Waarschijnlijk maak je je leven een stuk makkelijker met iets als https://www.infinitecable...c13-power-splitter-cords/

(of je zou kunnen zoeken naar een kabel met 2x C13 aan een kant naar Schuko aka CEE7/4,maar op m'n mobiel vind ik alleen vage of dure varianten)

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Dankjewel voor de reacties allemaal. Ik heb besloten toch voor de oplossing van anboni te gaan.

@EMP

Ja, deze had ik gevonden, maar 15,6 inch voor een thuis pc is toch wat aan de kleine kant. (Wat ben ik toch verwend) :X

Mijn pc verbruikt maar max 250 watt, dus kan nog makkelijk een monitor aan dezelfde kabel hangen zonder dat hij te heet wordt. Ik zou eventueel zelf kunnen knutselen, maar dan lijkt me de gekochte manier toch wat veiliger.

De molex connector van Thom is ook wel een goede, alleen heeft mijn psu geen molex connectors. Wel een 4-pins, maar achja.dat wordt zo'n gehannes. 8)7

Groet,
Miikit

[ Voor 7% gewijzigd door miikit op 08-12-2015 19:20 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Thomg schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 02:22:
Kort antwoord, nee.

Lang antwoord, het kan, maar is lastig en omslachtig of vrij doable als je geluk hebt en van usb afstapt.

Eerst om even te beginnen bij een usb poort.
Een standaard usb poort kan 1A 5V -> 5W leveren.
Die "maar 12W" betekent dus al snel hop weg drie USB poorten.
Ik meen ook niet te herinneren dat er van dit soort kabels zijn, wel twee naar één, zie je wel eens bij slimdrives.
Dan ben je er echter nog niet, de monitor heeft een aparte aansluiting voor voeding, hier moet je een connector voor zien te vinden... Als deze gestandaardiseerd is, geen probleem, maar fabrikanten hebben zo nog wel eens de neiging...

Maar dan kom je toch bij de nekkende factor, monitoren willen meestal 12V en up. Niet 5V. Betekent dus dat er een boost circuitje tussen moet, lijkt me iets te veel van het goede.

Nu, wat ik zou doen als het echt gevoed moet worden door de pc, is de 12V van een molex connector naar buiten voeren en die aan je monitor knopen, scheelt je veel gedoe + je behoudt je usb poorten.

Even mijn 2 centjes als ET student. Ik ben niet op de hoogte van alle kabels, monitoren en connectors, mogelijk dat dit makkelijker kan, in dat geval, I stand corrected ;)

Ik ga hier trouwens vanuit dat je een losse normale ~24inch monitor bedoeld, misschien dat je zo'n 15inch bedoelt en deze aan je kast vast wil zetten?
Euhm de laatste usb versie zou tot 100W (20V/5A) kunnen leveren

Btw: https://www.asus.com/us/Monitors/MB168BPlus/ 15.6-inch Full HD portable USB-powered monitor with a single USB 3.0 cable for power and data transmission

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Thomg

Thomg

Aww yiss

20V? 5A?
Zou je een bron kunnen linken?
Alle conventionele USB poorten leveren 5V. Dit is omdat het de standaard is.
Meer stroom kan ik nog wel geloven, dat noemen fabrikanten wel eens turbo charge of power charge, maar 20V?

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 08-12-2015 19:52 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Afaik is dit meer een up-to en "if" en wordt dit (nog) niet geïmplementeerd door moederbord fabrikanten.

Blijkbaar moet ik wel afstappen van het harde idee dat usb altijd 5V is, weer wat geleerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomg op 08-12-2015 19:57 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Standaard is het 5V/2A als het USB3 is kan het apparaat vragen aan het toestel voor een andere spanning en maximum stroom. Kan het toestel andere spanningen/stromen leveren dan geeft ie een lijst en moet het apparaat maar kiezen wat ie wilt en zo veel sneller laden.

On topic: ik zien wel wat schermen voorbij komen met alleen usb 3 op, maar dat is nogal laggy.

Trouwens zoek eens op schermen met DockPort ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 08-12-2015 20:02 ]

Pagina: 1