SFF-8087 -> 4xSATA

Pagina: 1
Acties:

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Ik heb een kabeltje nodig en zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik wil 4 SATA schijven aansluiten op een RAID-controller met SFF-8087 aansluiting.
Daarvoor wil ik een SFF-8087 naar 4xSATA kabel gebruiken.
Welke kabel moet ik kopen?

Volgens mij is dat een veel gebruikt soort kabel. Als ik pricewatch zoek vind ik echter maar 3 kabels:
http://tweakers.net/categ...GJsVJsrQ5I3BJF3NQIKF5bCwA

Nu is 1 op zich genoeg ;) maar het aanbod valt nogal tegen. Als ik een beetje door de lijst blader vind ik nog wel meer kabels die geschikt lijken ik zie door de bomen het bos niet meer, mSAS, mini-SAS, iSAS, iPass, xATA, het lijkt allemaal hetzelfde.

Eigenlijk hoop ik dat er iemand met ervaring is die zegt "koop deze kabel, dan komt het goed". :)

edit: foutje in het subject, het "mannetjes & vrouwtjes" probleem is al opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 07-12-2015 21:58 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je hebt deze nodig: pricewatch: Delock Cable mini SAS 36pin > 4x SATA metal (SFF 8087 > 4x SATA) ...

Deze werkt ook prima en is 6 euro goedkoper, maar ik heb daar een net wat hoger DOA aantal mee gehad: pricewatch: LSI 0.6m SFF-8087 / SATA

In alle gevallen: dit soort kabels zijn gevoeliger voor slechte omgevingen ( EMI verstoringen, te veel buigen) dan 'normale' consumentenkabels zoals SATA. Ze zijn ook qua kwaliteit ook een stuk uiteenlopender: crappy kabels doen het gewoon niet, terwijl bij SATA no-name chinameuk het vaak nog wel doet.

Oh, en SFF-8087 is dus mini-SAS-36-pin.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Dat was snel, ik heb het helemaal gemist. Twee dagen later ben ik tot dezelfde conclusie gekomen en nu zie ik opeens jouw post. Shit, had ik maar wat beter opgelet.

Hoe dan ook bedankt voor het goede antwoord, net wat ik wilde weten. Ik had ook al besloten om maar de Delock te kopen omdat de LSI wat ieletjes uit zag. Erg fijn dat je dat bevestigd. Top!

This post is warranted for the full amount you paid me for it.