Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk werk gerelateerd, in m'n werkkamer en op werk. Veel software development. Daarnaast beetje gamen. Ik wil geen desktop en laptop zonder GPU, omdat ik gewoon alles op 1 computer wil doen. Enorme hekel aan documenten, applicaties, games, etc. dubbel te hebben en constant te moeten syncen en dergelijke. Daarnaast het liefst 17 inch, mat scherm, er moet standaard 16GB geheugen in met liefst uitbreidbaar in toekomst. SSD uiteraard, maar dat is uit te breiden als er HDD in zit.

Wat is je budget?
Rond de € 2000,=. Meer wordt wel een beetje te gek. :-)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wellicht wel, maar niet veel rond te dragen. Dus in de auto, van werk naar huis, van zolder naar de bank in de woonkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen MSI, waar ik veel over heb gelezen qua geluidsproductie en koeling, wat niet in orde zou zijn. BTO is ook een optie, maar scherm schijnt toch echt wel issue te zijn qua duurbaarheid. Dus liever niet.

De huidige opties:

Asus G751
Asus G752
Medion X7843

Ik vind de G752 echt héél erg mooi en die heb ik liever dan de Medion.

Afbeeldingslocatie: http://img.cas.sk/img/24/gallery/2352556_asus-rog-g752.jpg

Echter, ik wil eigenlijk echt wel de laptop in januari hebben en het lijkt er niet op dat de Asus G752 dan al uit is. De Medion zou in week 51 uitkomen, volgens de laatste Laptop BBG.

Daarnaast heb ik de vraag, zijn de Skylake cpu's echt veel beter dan de Haswell cpu uit de Asus G751? Ik heb ook begrepen dat het verschil tussen een i5 en i7 voor niet heel merkbaar zijn, als je niet speciale dingen gaat doen.

[ Voor 2% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 12-12-2015 13:52 . Reden: Foto toegevoegd van G752 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Qua scherm is de g751 echt wel goed, zeker qua bleeding, ips glow, die zijn bij die van mij in elk geval niet te zien,of in ieder geval niet storend.

Let wel het is geen lichtte machine, weegt best wat. Wel stil, wel te horen tijdens gamen, maar nooit storend of luid.

Laptop blijft qua oppervlak ook zeer koel.
Zeer snel en werkt vooral vlekkeloos. Fijn toetsenbord, mindere touchpad.

En ik weet niet of je geluid wil afspelen, maar de speakers zijn helaas slecht,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Hoor net van Alternate dat ze G752 in februari binnen krijgen en dat er groots is besteld, qua voorraad. Maar prijzen lagen volgens mij nog boven USA $ prijzen, die al niet mals zijn. Dillema's dilemma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 12:02
Weet je ook wanneer de Asus N552 serie dan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
begin februari pas poeh,dat wist ik niet

Als ik de benchmarks zie dan is de 6700 Skylake,zeker wel sneller als die in de G751.

Maar het ligt er ook aan natuurlij kwat je met je laptop doet.

Trouwens nog een model om in overweging te nemen,de Acer Predator,ziet er ook erg goed uit qua koeling,ect met Skylake en 980m

http://www.acer.com.sg/ac/en/SG/content/predator-17-series

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 12-12-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
praet0rian schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:42:
Weet je ook wanneer de Asus N552 serie dan komt?
Geen idee, ik zou Alternate even bellen. Staat meer in hun systeem dan op hun website. Zo zou de G752 in januari waarschijnlijk op de website verschijnen.
freaky35 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:33:
Als ik de benchmarks zie dan is de 6700 Skylake,zeker wel sneller als die in de G751.
Maar het ligt er ook aan natuurlij kwat je met je laptop doet.
Absoluut. Die G752 met de GeForce 980M gaan dik (!) over de €2000 als ik dat zo aanhoorde in de winkel. Wat zouden jullie voorstellen? De huidige G751 voor €2000 met de GeForce 980M en Haswell CPU, of de nieuwe G752 met Skylake maar de GeForce 970M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Wat vind je belangrijk. Als het de gameprestaties zijn,dan had ik de g751 genomen.Omdat de 980m een stuk sneller is als de 970m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Een 970M is voor nu prima voor 1920 x 1080 pixels, het hangt er dus helemaal van af van wat de exacte meerprijs is voor een 980M.

Edit: Blijkbaar is een 980M goedkoper dan een nieuw model met een 970M, dan moet je voor de 980M gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 12-12-2015 14:26 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ja daarom,zeker voor de 980m gaan,als de prijs hoger of gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Helaas is de Medion x7843 nog steeds niet beschikbaar in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24
ikzelf heb de MSI GT72S 6QE 980M gekocht, en ik ervaar echt geen problemen met de koeling. Alles draait perfect en ik hoor de ventilatoren nauwelijks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Thanks coase en alle anderen.

Ik ga toch voor de Alienware 17 met i7 6700 en GeForce 980M. Ondanks wat internet schrijft over koeling en herrie. Dat is wel een zorg puntje, maar het moet maar. We gaan het meemaken.

Die paar FPS die hij wellicht trager is dan concurrentie, lekker jammer. Dell en Alienware maken op zich goede hardware. En ik neem er een 3 jarig on-site garantie plan bij. En ik heb al een 240 watt Dell voeding thuis liggen uit het verleden. Dat scheelt ook. En het toetsenbord van de Dell/Alienware ben ik bekend mee, vind ik erg prettig.

Dus die van mij wordt iets boven de 2000, en dan doe ik er nog een stoere tas bij en een HDMI -> VGA adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24
ik heb ervoor een alienware mx17r3 gehad, alleen maar miserie, en gigantisch koelinggeluid. De grote schuldige was natuurlijk de videokaart 580m. Pure ellende :) Gigantisch veel throtteling, geen enkel spel was nog deftig speelbaar .
De stevigheid van de Alienware is weliswaar wel beter dan mijn MSI. Bv, het scherm van de MSI is vrij buigbaar, dit had ik niet bij de Alienware.

• joo5ty
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Zie dit filmpje.. http://www.pcgameshardwar...843-PCGH-Edition-1181179/

Waarom niet voor de Medion X7843 gaan en jezelf 600 tot 1000 euro besparen tov die andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog even kan wachten. Waarschijnlijk komt de mediamarkt (weet het dus niet zeker) eind januari met de btw dagen actie. Ik wil zelf de ASUS ROG G751JY-T7392T aanschaffen maar wacht nog even op de eventuele actie. Zal toch ongeveer 300 euro schelen. En anders koop ik hem alsnog :)
Pagina: 1