Strato VPS regelmatig down

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
Ik heb een strato linux VPS met plesk waar wat kleine websites op draaien, niets spannends. Ik heb 'm voor zover ik weet redelijk dichtgetimmerd, firewall aan, root ssh uit, tripwire draait en geeft geen gekke resultaten, etc.

Sinds kort is de server regelmatig onbereikbaar. en met server bedoel ik dus heel de server. Geen enkele website is responsive en ook plesk is niet bereikbaar. De server reageert WEL op pings. De server komt vervolgens spontaan weer online.

In plesk zie ik dat tijdens de downtimes cpu, geheugengebruik, cpu van services als apache en nginx, etc allemaal 0 zijn:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/286351/Schermafbeelding%202015-12-07%20om%2020.31.47.png

Volgens mij kan het dus geen DDOS zijn oid en lijkt het me een 'hardware' issue voor zover daar bij een VPS uberhaupt sprake van is. Overigens is dit gedrag gaan optreden nadat strato aangekondigd onderhoudt heeft uitgevoerd (kernel update).

Iemand enig idee? Ik ben overigens verre van linux expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56
Ik zou t bij Strato support melden.

*Persoonlijk heb ik overigens niet zo'n beste ervaringen met dit bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
commentator schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:55:
Ik zou t bij Strato support melden.

*Persoonlijk heb ik overigens niet zo'n beste ervaringen met dit bedrijf
Ja, probleem is dat ze telefonisch nauwelijks bereikbaar zijn. Heb al diverse malen tot 25 minuten in de wacht gehangen. En op twitter reageren ze ook pas na een paar uur. Dan is de server of spontaan weer up of ik heb 'm al gereboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Je boel verhuizen naar een echte VPS aanbieder. Of je messages even doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
Megamind schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:32:
Je boel verhuizen naar een echte VPS aanbieder. Of je messages even doorspitten.
Alle logs doorgespit, ik zie niets vreemds. Ten tijde van de downtime zie ik zelfs connecties naar de mailserver gelogged worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik zou met deze hoster niet zondermeer uitgaan van een probleem op je VPS/jou configuratie... zeker als je de basale dingen al hebt nagelopen. Reviews zijn redelijk uniform ruk als je er op Googled, zeker van mensen die support willen hebben.
Doorgaans ben ik niet zo kort door de bocht maar ik zou eens gaan shoppen naar een betere VPS boer voordat je uren gaat gieten in het troubleshooten van dit issue. Bij voorkeur iemand waar je een beetje fatsoenlijk mee kan schakelen als je iets niet kan verklaren.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit iets is wat je gaat verklaren door een of andere gare instelling in ieder geval. Dit kan net zo goed de hostmachine zijn die aan het klapperen is...

Ik ben dan geen hostingprovider maar als ik naar die prijzen kijk die ze hanteren stampen ze hun hosts ongetwijfeld lekker vol. De concurrentie is doorgaans best wel wat duurder en dat komt niet uit het luchtledige...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 08-12-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
Thxs allen,

Dat ga ik inderdaad maar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 15:46
Ik zit zelf ook bij strato en merk eenzelfde probleem. Daarnaast is de hosting nog wel aardig wat je krijgt voor het geld, alleen de database is niet vooruit te branden. Enkele van mijn simpele wordpress/joomla pagina's hebben een laadtijd van 8 seconden vanwege de trage database, ook ik ben op zoek naar een beter alternatief (momenteel testen bij TransIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 14:16
Dat is erg vervelend, helemaal als je er zaken mee doet en er afhankelijk van bent. Zelf heb ik een server bij TransIP (BladeVPS) met extra IP's voor meerdere website's voor SEO doeleinden. Daarnaast heb ik nog een aantal klanten staan op een VPS bij Versio waar ik ook erg tevreden mee ben. Het nadeel van TransIP vind ik dat ze geen managed oplossingen aanbieden voor mijn VPS en ik soms op technisch gebied wel wat support kan gebruiken. Bij Versio heb ik een basic supportplan zodat ze mijn server installeren en onderhouden.

Als ik zelf namelijk dingen moet installeren en onderhouden dan is dat voor mij erg lastig en laat dit liever aan iemand anders over.
Pagina: 1