Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk/Kodi/DD-WRT probleem

Pagina: 1
Acties:

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:31
Sinds vorige week, toen ik het idee kreeg om mijn iP range te veranderen van 192.168 naar 10.0. heb ik verschillende problemen gecreëerd op mijn thuisnetwerk.

Eerst kon ik geen verbinding meer maken met Kodi via Yatse of Kore...
Ik kon Kodi wel beheren via ssh van zowel op mijn Smartphone als mijn laptop, maar ik kon niet via de remote control apps verbinden.

Na veel proberen een andere firmware geprobeerd, DD-WRT. Zelfde probleem.
Ik verander de IP range in DD-WRT terug naar een 192.168 range, in de veronderstelling dat dit de oorzaak was, nog steeds het zelfde probleem.

Net wou ik mijn wifi wachtwoord veranderen (in DD-WRT) naar mijn oude wachtwoord en toen ik geen wifi verbinding meer maken met mijn router. Verschillende wachtwoorden getest van verschillende lengtes, geen enkel werkte.

Uit frustratie toch maar terug willen overschakelen naar TomatoUSB firmware en nu kan ik niet meer inloggen op de configuratiepagina van mijn router :)
Ik heb al een 30/30/30 reset gedaan, power off --> power on, maar allemaal tevergeefs. De instellingen blijven in het geheugen (NVRAM ?) van de router ondanks ik zeker heb aangevinkt om alle instellingen te resetten.

Dus nu zit ik met een router die ik niet kan configureren en geen verbinding maakt tussen mijn Raspberry en mijn NAS...

Anyone? :)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
en met een bedrade verbinding naar poort1 van de router ?

even het ipadres vastzetten op de pc/laptop naar 192.168.1.( 2 - 250 )
DDwrt heeft na factoryreset 192.168.1.1 als ipadres, maar als je de pc niet in deze range zet, kom je er niet meer bij inderdaad.

• J.One
Heb ik gedaan, anders kon ik er inderdaad nooit in.
Het is het default wachtwoord dat ik niet (meer) heb.

User: root - Pass: admin werken gewoon niet.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
volgens mij is de eerste login zonder pw .. ?

Krijg je na de eerste login direct het scherm om in te stellen

Dus inloggen met admin

• J.One
De eerste keer toen ik DD-WRT pas geïnstalleerd had moest ik geen wachtwoord invoeren, maar na de upgrade naar TomatoUSB, wel.

Het is ook niet het login scherm van DD-WRT, maar wel dat van TomatoUSB.
Maar de login credentials van TomatoUSB werken niet...

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
10.0.0.0 heeft een subnetmask 255.0.0.0 en 192.168.1.0 heeft 255.255.255.0, heb je deze wellicht aangepast ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11 11:17
Je kunt ook perfect 10.0.0.0 met 255.255.255.0 gebruiken. Je moet dan alleen niks veranderen aan 10.0.0. Zolang je consequent hierin bent moet het geen problemen opleveren. Ik weet dat wanneer ik vooral op Windows een Statisch IP invult hij altijd standaard 255.0.0.0 pakt.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:36
Om welke router gaat het?

• J.One
Breezers,

Ja dat heb ik gedaan, maar dat kan toch geen kwaad?

Boers706,

Linksys e4200 (generation 1)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:36
Ikzelf had een linksys WRT320 en door een fout in dat type router werkt de resetknop niet en moet je het wifi knopje op de voorkant meteen indrukken bij het opstarten.

Misschien werkt dit bij jou ook?
Pagina: 1